شروع حکومت نظامی کرونایی در اردن ، یکسال زندان برای خاطیان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، دولت اردن یکی از سختگیرانه ترین قوانین قرنطینه را در دنیا در دوران شیوع کرونا اعمال نموده و کسانی را که به هر دلیل از خانه بیرون بروند، یک سال زندانی می نماید.

شروع حکومت نظامی کرونایی در اردن ، یکسال زندان برای خاطیان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از گاردین، حکومت نظامی ناشی از شیوع کرونا از روز شنبه در امان پایتخت اردن شروع شده و با وجود حضور گسترده خودروهای زرهی و نیروهای نظامی در خیابان ها و گذرگاه ها، در همین سه روز ابتدایی قرنطینه دست کم 800 نفر به دلیل قانون شکنی و بیرون رفتن از خانه بازداشت شده اند.

برخلاف بسیاری از شهرها و کشورها، در دوران قرنطینه در اردن تمام فروشگاه ها و داروخانه ها و نانوایی ها تعطیل هستند و کسی به بهانه ورزش کردن و قدم زدن هم نمی تواند از محل زندگی خود بیرون برود. تا 9 روز پیش فقط یک مورد بیمار کرونامثبت در امان شتاسایی و البته درمان شده بود. با این حال، بیشتر شدن تعداد بیماران مبتلا به کووید19 مقام های دولتی را ناچار کرد تن به اعمال قرنطینه و حکومت نظامی بدهند.

در شرایط قرنطینه و تعطیلی تمام واحدهای صنفی و خدماتی، قرار است نیروهای دولتی نان، آب، دارو، مواد غذایی و دیگر نیازهای ابتدایی را به 10 میلیون شهفرایند اردنی برسانند. ممکن است این شرایط چند هفته ادامه یابد و از این رو، اردنی ها باید برای سختی کشیدن بیشتر آماده باشند. مقام های رسمی به شهفرایندان هشدار داده اند در دوران قرنطینه از نیازهای غیر ضروری چشم بپوشند و به یک زندگی ساده تر عادت نمایند.

با توجه به بسته بودن فرودگاه ها و جلوگیری از ورود به پایتخت، مسئولان شهری اردن و مدیران دولتی نگرانند نتوانند نیازهای مردم را در دوران قرنطینه تامین نمایند. حتی بیماران هم نباید از خانه بیرون بفرایند و نیروهای پزشکی و امدادی برای مراقبت از فرد بیمار به در خانه ها می فرایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شروع حکومت نظامی کرونایی در اردن ، یکسال زندان برای خاطیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع حکومت نظامی کرونایی در اردن ، یکسال زندان برای خاطیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید