اجرای 157 هزار طرح در 170 رسته شغلی به وسیله بنیاد برکت

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، خبرنگاران/مازندران مدیرعامل بنیاد برکت گفت: 157 هزار طرح در 170 رسته شغلی به وسیله بنیاد برکت در کشور ایجاد شده است.

اجرای 157 هزار طرح در 170 رسته شغلی به وسیله بنیاد برکت

به گزارش وبلاگ بلاگ پو مازندران، محمد ترکمانه در حاشیه بازدید از طرح های مختلف تولیدی بنیاد برکت در استان مازندران و شهرستان ساری و قایمشهر، با اشاره به اینکه طرح های بنگاه محور به تقویت طرح های خرد یاری می نماید تا محصول تولیدی به تولید برسد، اظهار کرد: 157 هزار طرح در 170 رسته شغلی به وسیله بنیاد برکت در کشور ایجاد شده است و با حمایت دولت و اعطای تسهیلات به وسیله بنیاد برکت و بانکهای عامل تا سال آینده این طرح ها به 200 الی 250 هزار طرح می رسد.

ترکمانه با اشاره به حضور 800 نفر تسهیل گر و 22 تسهیل گر در مازندران گفت: بنیاد برکت در سراسر کشور تعداد زیادی تسهیل گر دارد و تسهیل گران افرادی هستند که به متقاضیان، آموزش می دهند و تا سه سال آنان را همراهی می نمایند تا آن شغل پایدار گردد و نحوه جذب تسهیلگران به وسیله فراخوان ها خواهد بود.

وی اضافه نمود: بنیاد برکت در 12 هزار روستای کشور حضور دارد و در سال آینده این رقم به 20 هزار روستا افزایش می یابد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به مقدار اعطای تسهیلات به متقاضیان گفت: بنیاد برکت تا به امروز 60 هزار طرح به ارزش 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات، را حمایت نموده است و تا انتها سال این رقم به 100 هزار طرح برسد و بعلاوه 400 طرح از این تعداد به گلخانه ها اختصاص دارد.

ترکمانه با اشاره به اهمیت تولید محصولات در رشد مالی از اجرایی شدن پنج هزار طرح در مازندران اطلاع داد و اضافه نمود: با حمایت استاندار مازندران این طرح ها به 2 برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بانکهای عامل سپه، ملی، صادرات و پارسیان، صندوق کارآفرینی امید و بانک کارافرین جهت اعطای تسهیلات همکاری نموده اند و تسهیلات با نرخ بهره 4 درصد پرداخت می گردد.

مدیرعامل بنیاد برکت در پاسخ به اینکه توسعه متوازن در استانها حایز اهمیت است و بنیاد برکت در پیشگیری و مدیریت چالش های احتمالی چه اقدامی انجام داده است اظهار کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و سند امایشی ملی و نیازها و فرصتهای یک منطقه ورود می کنیم تا شناسایی قابلیت هر استان و توانمندی Hن به درستی صورت گیرد و تسهیلگران نیز در اولویت بندی ها نقش دارند.

ترکمانه با اشاره به عنوان برکتی نو اظهار داشت: بنیاد برکت علاوه بر 170 رسته، یک رویکرد نو بنام برکتی نو در امسال داشت که کسب و کار نوآورانه است و در کل کشور آن را توسعه خواهیم دادY دراین حوزه 200 رشته، صادرات خدمات را علاوه بر صادرات کالا را انجام خواهیم داد.

وی گفت: روستای خرماکلا نیز روستای گلخانه ای کشور نام گذاری شده است و 450 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است؛ طرح یک روستا یک محصول را که طرح جهانی است در ایران پیاده می کنیم؛ 400 طرح گلخانه مورد حمایت ویژه در مازندران و 100 طرح گلخانه ای در روستای خرما کلا ایجاد شد و ایجاد تعاونی در حذف دلال ها و توسعه صادرات با مشارکت مردم محقق شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای 157 هزار طرح در 170 رسته شغلی به وسیله بنیاد برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 157 هزار طرح در 170 رسته شغلی به وسیله بنیاد برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید