اظهارات سخنگوی وزارتخارجه ایران درباره آخرین شرایط کشتی کره ای

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، خبرنگاران : سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد آخرین شرایط شناور توقیف شده کره جنوبی شرح داد.

اظهارات سخنگوی وزارتخارجه ایران درباره آخرین شرایط کشتی کره ای

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال وبلاگ بلاگ پو در خصوص آخرین شرایط کشتی کره ای گفت: همانگونه که قبلا اعلام شد، مشکل کشتی کره ای کاملا فنی است و جمهوری اسلامی ایران مانند همه کشورها نسبت به حفظ و حمایت از محیط زیست دریایی حساسیت کامل دارد و با موارد نقض آن، طبق قانون برخورد می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: رفتار دولت کره در این زمینه قابل درک نبوده و مردود است. دولت کره را به برخورد منطقی و مسئولانه با این موضوع فنی ترغیب می کنیم.

خطیب زاده در ادامه شرح داد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نهاد متولی اینگونه مسائل، بصورت حرفه ای پیگیر یاری های لازم به کشتی و خدمه آن است و اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اخبار منتشره مبنی بر سفر هیاتی از کره به ایران برای پیگیری این موضوع گفت: سفر قائم مقام وزیر خارجه کره از قبل مطرح بود که اطلاع رسانی شد و در آینده نزدیک انجام می گردد اما ارتباطی با این موضوع نداشته و توافقی برای انجام سفر جداگانه بین دو کشور نیز وجود ندارد، چرا که اصولا این موضوع در قالب فنی و در راستا حقوقی تعریف شده پیش می رود و به سفر دیپلماتیک احتیاج ندارد.

منبع: اقتصادنیوز

به "اظهارات سخنگوی وزارتخارجه ایران درباره آخرین شرایط کشتی کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات سخنگوی وزارتخارجه ایران درباره آخرین شرایط کشتی کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید