بازداشت 2نفر در ارتباط با حمله تروریستی وین

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، همزمان با اعلام افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی شب گذشته در پایتخت اتریش، رسانه های این کشور از دستگیری دست کم 2 نفر در ارتباط با این حمله خبر دادند.

بازداشت 2نفر در ارتباط با حمله تروریستی وین

طبق اعلام مقامات رسمی اتریش در حمله مسلحانه شب گذشته به 6 منطقه در مرکز شهر وین دست کم چهار عابر کشته و بیش از 15 نفر دیگر زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

نشریه دی سایت آلمان امروز (سه شنبه) در این رابطه نوشت: یکی از مهاجمان که به ضرب گلوله پلیس کشته شده است، از طرفداران شبه نظامیان داعش بوده است. کارل نهامر وزیر کشور اتریش ، تأیید کرد که مقتول فردی 20 ساله و اصالتا اهل مقدونیه شمالی است. وی همچنین سابقه کیفری مربوط به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی را داشته است.

با این حال دیگر عاملان این حمله همچنان تحت تعقیب هستند و پلیس اتریش عملیات گسترده ای را برای دستگیری آنها آغاز کرده است. وزارت کشور اتریش نیز از مردم وین خواست تا خانه یا آپارتمان خود را ترک نکنند.

طبق گزارش نشریه کوریر یگان های ویژه پلیس در ساعات نخستین بامداد آدرس های مرتبط با عاملان این حمله را تفتیش کردند. به نوشته این روزنامه ، آنها در چندین آپارتمان در شهر سنت پالتن در اتریش سفلی زندگی می کرده اند. همچنین به گزارش خبرگزاری آ.پ.آ. اتریش تا کنون دست کم دو نفر دستگیر شده اند و احکام بازرسی آدرس های دیگر در اتریش سفلی نیز آماده شده است. به دلایل تاکتیکی پلیس اعلام کرده نمی خواهد در این باره اظهارنظر کند.

امروز کارل نهامر وزیر کشور اتریش گفت که یک زخمی دیگر این حمله بر اثر جراحات وارده درگذشته است. در عین حال مامور پلیسی که در این حمله مجروح شده از خطر مرگ جان به در برده است. در حال حاضر نیروهای امنیتی به شدت مرکز وین را تحت کنترل دارند.

در این رابطه گرهارد پورستل رئیس پلیس وین صبح روز سه شنبه گفت که عاملان حمله عصر روز دوشنبه ساعت 20:09 اقدام به تیراندازی کردند و نیروهای پلیس 9 دقیقه پس از دریافت اولین تماس های اضطراری، راهی منطقه شد. وی از همکاری بین پلیس و شهروندان ، نیروهای مسلح ، راه آهن و حمل و نقل عمومی محلی وین قدردانی کرد.

طبق گزارش ها نیروهای مسلح اتریش برای پشتیبانی از پلیس در معابر وین مستقر شده اند و عمدتاً مسئول حفاظت از اماکن عمومی هستند. نیروهای یگان ویژه و خودروهای زرهی نیز در وین متمرکز شده اند. به گفته سخنگوی ارتش ، هنوز نمی توان مدت زمان حضور این نیروها را پیش بینی کرد.

در پی این حادثه دولت اتریش سه روز عزای ملی گفت. به گفته مقامات اتریش، دولت می خواهد قربانیان این حمله را با اعلام عزای عمومی سه روزه گرامی بدارد. این تصمیم توسط شورای ویژه وزیران در وین تصمیم گرفته شد. سباستین کورتس صدراعظم پس از نشست کابینه گفت: ما در این ساعات سخت با خانواده قربانیان ، مجروحان و بستگان آنها ابراز همدردی می کنیم. عزای عمومی تا پنجشنبه اعمال می شود.

به گفته کورتس این حمله اقدامی شنیع و حمله به آزادی و دموکراسی جمهوری اتریش بوده و کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

این حمله همچنین واکنش شماری از مقامات اروپایی و سازمان های بین المللی را به دنبال داشته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بازداشت 2نفر در ارتباط با حمله تروریستی وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 2نفر در ارتباط با حمله تروریستی وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید