برای اولین بار چه ماشینی بخریم؟

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، برای اولین بار چه ماشینی بخریم؟ پاسخ دادن به این سوال در ظاهر ساده، در واقع چندان آسان نیست. به طور کلی خرید ماشین برای اولین بار کاری سخت است چرا که احتمالاً تا به حال پشت فرمان ننشسته اید و می خواهید خودرویی خریداری کنید که علاوه بر راحتی در رانندگی، احتیاج به تعمیرات و خرج مداوم هم نداشته باشد.

برای اولین بار چه ماشینی بخریم؟

بعلاوه، با توجه به بازار امروز و نوع زندگی و شرایط مالی متفاوت مردم نمی توان لیستی دقیق از خودروهایی تهیه کرد و مشخصا گفت که این ها به طور قطع گزینه های خرید اولین خودرو است و جز این نیست. چرا که موقعیت هر کسی که نیازمند خرید یک ماشین است باهم فرق دارد و معیارهایی که با توجه به مدل زندگی و شغلش در فکر دارد او را به انتخاب خاص خودش می رساند.

به عبارت دیگر، اینکه یک مدل خاص از یک برند چرا به عنوان انتخاب اولین ماشین یک شخص قرار می گیرد، خیلی به آن محصول ارتباط ندارد؛ بلکه این خود شخص خریدار است که آن ماشین را انتخاب خواهد نمود. برای همین نمی توان گفت گروهی از فراوریات در بازار خودرو لزوماً و حتماً برای خرید اولین ماشین مناسب هستند و دیگر محصولات از این شرایط برخوردار نیستند.

در هر حال، چند شرایط همیشگی و عمومی در یک خودرو و البته شخص خریدار وجود دارند که ما را به چند گروه و گزینه می رسانند. اگر این فاکتورها باهم تلاقی نمایند بهتر است راننده در نظر داشته باشد که به عنوان ماشین اولی، چه خودرویی را برای اولین خرید انتخاب می نماید.

توصیه می گردد تا جایی که امکان دارد سعی کنید برای خرید اولین خودرو سراغ گزینه های دست دوم نروید؛ چرا که این امکان وجود دارد هر اتفاقی برای آن بیافتد. بنابراین، اینکه یک ماشین صفر، اما مقرون به صرفه بگیرید و تمام بی تجربگی های خود در رانندگی و آب بندی ماشین را ابتدا روی آن امتحان کنید و بعد به فکر تعویض آن با یک مدل بالاتر باشید، تفکر بهتری است.

در یک خودروی صفر از خیلی از مسائلی که ممکن است به خاطر کیفیت راننده قبلی روی نوع دست دوم آن رخ دهد خبری نخواهد بود؛ مگر اینکه شما یک راننده بسیار تازه کار و بدون اعتماد به نفس باشید که در این صورت ابتدا باید روی یک ماشین دست دوم بسیار مقرون به صرفه حساب کنید و بعد به طور رسمی پا به عرصه رانندگان حرفه ای بگذارید. پیشنهاد می کنیم در کنار این مطلب، مطلب خودروی نو بخریم یا کارنموده؟ را هم مطالعه کنید.

در هر صورت در ادامه سعی داریم با معرفی خودروهایی که تصور می کنیم انتخاب خوبی برای خرید اولین خودرو هستند به این سوال پاسخ دهیم که برای اولین بار چه ماشینی بخریم؟

1 - پراید

برای پاسخ به سوال برای اولین بار چه ماشینی بخریم؟ باید پراید را به شما معرفی کنیم. این محصول سایپا شاید عمومی ترین گزینه برای خرید یک ماشین اولی است. هرچند که قیمت پراید در چند سال گذشته افزایش عجیب و غریبی داشته، اما همچنان به نسبت قیمت های محصولات بازار، خودروی گرانی محسوب نمی گردد.

این درست است که پراید استهلاک کمی ندارد، اما تعمیر آن خرج بالایی طلب نمی نماید و شما را به دردسر نمی اندازد. پراید شاید گزینه خوبی برای خرید اولین ماشین باشد، اما در نظر داشته باشید که برای آغاز رانندگی یک راننده تازه کار ابدا توصیه نمی گردد!

اگر از این خودرو در این لیست نام برده ایم صرفاً به خاطر قیمت و خرج پایین تر آن نسبت به باقی موارد است؛ وگرنه از آنجا که پراید به لحاظ کیفیت قطعات، ساخت و فراوری و البته خصوصاً در بخش ایمنی سطح بسیار پایینی دارد، به هیچ عنوان برای یک راننده ای که تازه چند ماهی است پشت فرمان می نشیند و اعتماد به نفس پایینی دارد گزینه خوبی نیست و با هر تصادف کوچک ممکن مسائل بزرگی پدید آید.

در هر صورت، پراید با همه مزایا و معایبش انتخاب اول بسیاری از ایرانی ها برای خرید اولین خودرو است. به وسیله لینک های زیر می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش انواع پراید آگاه شوید:

  • قیمت خرید و فروش پراید 111
  • قیمت خرید و فروش پراید 131
  • قیمت خرید و فروش پراید 132
  • قیمت خرید و فروش پراید 141

2 - تیبا، ساینا و کوییک

گزینه های بعدی برای خرید ماشین برای اولین بار نیز سه خودروی دیگر از شرکت سایپا است. هر سه این ماشین ها از لحاظ ایمنی در شرایط بهتری از پراید قرار دارند، البته نه آنطور که بخواهد خیال تان از این بابت مطمئن و راحت باشد!

هر سه گزینه جزو محصولات با قیمت نسبتاً خوب محسوب می شوند و کوییک که ساخت تازهتری هم دارد از مجذوب کنندهیت ظاهری بهتری نسبت به تیبا، ساینا و پراید برخوردار است. در واقع، کوییک شاید یکی از گزینه های مناسب برای کسانی است که بودجه چندانی ندارند، اما به عنوان ماشین اولی دوست دارند انتخاب شان چهره ای خوب و غیر تکراری، به همراه بعضی امکانات رفاهی داشته باشد تا اگر روزی تصمیم به تعویض ماشین خود گرفتند از قبل به نوعی با این آپشن ها هم آشنا شده باشند.

ضمن اینکه کوییک از طرف سازنده اش در حال بهبود و آماده شدن برای نسخه های مجذوب کننده تر و تازهتر است و خریدار آن امید بیشتری به آینده ماشینش در بازار خواهد داشت.

  • آگهی های خرید و فروش تیبا
  • آگهی های خرید و فروش ساینا
  • آگهی های خرید و فروش کوییک

3 - پژو 206

اگر برای اولین بار است که قصد خرید خودرو دارید و بودجه تان هم بیشتر از پراید و جایگزین هایش است، بدون شک این مدل محبوب و همچنان شیک با طراحی اصلی فرانسوی یکی از گزینه های مناسب و اصلی شما خواهد بود.

بسیاری از کسانی که می خواهند اولین ماشین خود را بخرند سن بالایی ندارند و پژو 206 که در ایران به خودروی جوان پسند معروف شده گزینه قابل تاملی برای آن ها است. این محصول با شتاب خاصی که دارد از همان روز اول توانست نظر این گروه را به خودش جلب کند و هاچ بک بودن و نداشتن صندوق تاثیر منفی روی انتخاب این قشر نگذاشت.

اگر چه که از وقتی ساخت و فراوری آن به طور کامل در داخل صورت گرفت و خصوصاً در ساخت های این چند سال اخیر آن، کیفیت روزهای اول چه در کابین و داشبورد و چه در قسمت فنی و مکانیکی افت نموده است، اما چه از تیپ 2 و چه از تیپ 5 پژو 206 که امروز به وسیله ایران خودرو ساخته می گردد می توان چند سال به خوبی بهره برد (شاید بد نباشد قبل از خرید، تفاوت تیپ 2 با تیپ 5 پژو 206 را هم بدانید).

قیمت خرید و فروش پژو 206

4 - رنو تندر 90 و سمند

اگر باز هم بودجه خوبی برای خرید ماشین برای اولین بار داشته باشید، این دو مدل ایران خودرو گزینه هایی است که در خرید به شما پیشنهاد می شوند. البته امروز قیمت تندر90 بسیار بالاتر از سمند و بین ماشین های هم رده اش جهش بیشتری پیدا نموده است؛ اما از آنجا که هر دو خودرو از استحکام و ایمنی خوبی بهره می برند، افزایش تجربه رانندگی با آنها چالش برانگیز نخواهد بود و ارزش وقت گذاشتن برای پیشنهاد و آنالیز را دارند.

اگر از سمند و تندر 90 خوب نگهداری گردد، تا چند سال به خوبی پاسخ نیازهای راننده و صاحب اولش را خواهند داد و خریدار آن برای فکر کردن به مدل و ماشین بعدی خود، به مقدار کافی وقت خواهد داشت.

هر دو محصول از بازار لوازم یدکی و تعمیرات خوبی برخوردار هستند و نسبت به دیگر فراوریات داخل استهلاک و خرج کمتری دارند. تنها موضوعی که ممکن است شما را از انتخاب آن ها دور کند چهره قدیمی و نه چندان مجذوب کننده آن ها و یا نبود امکانات جانبی و ایمنی زیاد در مدل معمولی سمند و تندر 90 است. البته که قیمت فعلی تندر 90 هم بر این دلسردی و عدم اطمینان در خریدش می افزاید.

با این حال، هر دوی این خودروها گزینه های خوبی برای افراد ماشین اولی هستند!

قیمت خرید و فروش رنو تندر 90

قیمت خرید و فروش سمند

جمع بندی؛ کدام گزینه برای خرید اولین خودرو مناسب است؟

در هر صورت همانطور که گفته شد برای رسیدن به جواب این سوال که برای اولین بار چه ماشینی بخرم؟ همه چیز به آن خودرو بستگی ندارد؛ بلکه شرایط زندگی و مالی خریدار و راننده آن هم مهم است. اینکه آن شخص تازه گواهینامه گرفته یا خیر؟ اینکه علی رغم تازه بودن گواهینامه اش از قبل تجربه زیادی در رانندگی دارد یا خیر؟ اینکه تابه حال پشت کدام فرمان و چه مدل و ساختی نشسته است؟ آیا با یک ماشین اتوماتیک آشناست؟ حتی اگر راننده با تجربه ای است، چقدر زمان می برد تا وقتی پشت فرمان یک ماشین تازه، مدل بالا و پیشرفته نشست بتواند در زودترین زمان ممکن با حس و حال و امکانات آن آشنا گردد و به اصطلاح خودرو را به دست بگیرد و ماشین را از آن خود کند؟ بودجه این فرد ماشین اولی چقدر است و آیا می تواند از پس خرید و مخارج یک خودروی خارجی هم برآید؟

این ها چند نمونه سوالات مهمی است که قبل از خرید خودرو برای اولین بار باید جواب های خوبی در موردشان داشته باشید. اما در حالت کلی پیشنهاد می گردد به عنوان ماشین اول فعلاً از موارد گران و خارجی فاصله بگیرید؛ تمام بودجه خود را صرف خرید آن خودرویی که مد نظر گرفته اید نکنید و کمی از پول خود را برای پوشش دادن به خرج های منطقی و طبیعی پیش روی یک خودروی اول، یعنی اتفاقاتی مثل خط افتادن، تصادفات احتمالی و … کنار بگذارید.

ضمن اینکه به این نکته هم دقت کنید که قرار است تا چند وقت و احتمالاً چند سال پشت فرمان آن ماشین بنشینید؛ پس رنگ و چهره آن را هم در نظر داشته باشید و موردی را انتخاب کنید که برایتان به این زودی ها تکراری نگردد و آن را دوست داشته باشید. از طرف دیگر نیز خرید یک ماشین شاسی بلند و اتوماتیک به علت سختی در پارک و تعویض دنده و رانندگی نسبت به دیگر کلاس ها، برای اولین ماشین توصیه نمی گردد.

منبع: بلاگ دیوار

به "برای اولین بار چه ماشینی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار چه ماشینی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید