بهره وری فرودگاه های پرتردد کشور با هوشمندسازی افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از معاونت علمی و فناوری، اجرای هوشمندسازی فرودگاه ها با در نظر گرفتن الگوهای بین المللی و نیازها و توانمندی های داخلی عملیاتی خواهد شد. در همین زمینه شناسایی و استقرار استانداردها با توانمندسازی یک شرکت خصوصی در حال انجام است. اتفاقی که می تواند به افزایش اعتماد مدیران این حوزه به تخصص و توان شرکت های فناور داخلی منجر گردد.

بهره وری فرودگاه های پرتردد کشور با هوشمندسازی افزایش می یابد

تشکیل کمیته مشترک با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استخراج اولویت های هوشمندسازی و شناسایی شرکتی خصوصی و دارای توان علمی و تخصصی در این حوزه از جمله اقداماتی است که تا به امروز صورت گرفته است و قرار است با پروژه هایی چون تدوین سند همکاری مشترک در راستای هوشمندسازی فرودگاه ها و ایجاد شبکه شرکت های توانمند برای اجرای طرح های ملی این کوشش ها شتاب گیرد.

اما در این میان چالش هایی وجود دارد که مانع از ورود آسان و راحت شرکت های دانش بنیان و خلاق به این عرصه می گردد. عدم تمایل جدی نهادهای دولتی برای اجرایی شدن طرح و عدم اعتماد به شرکت های داخلی برای اجرای آن، معضلاتی است که گروه هوایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را درصدد برطرف آنها و اثبات توانمندی دانشی و تخصصی شرکت های دانش بنیان به جامعه و مدیران مرتبط با این حوزه برآورد.

از جمله راهبردهایی که در این زمینه ارائه شده، هوشمندسازی یک فرودگاه در بخش خصوصی به صورت پایلوت و استفاده از شرکت های توانمند خارجی به عنوان مشاور و یاری در تدوین طرح است که می تواند پاسخی مطمئن به چالش های پیش رو باشد و اجرای آن را درست و اصولی پیش ببرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بهره وری فرودگاه های پرتردد کشور با هوشمندسازی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره وری فرودگاه های پرتردد کشور با هوشمندسازی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید