تست انسانی واکسن ایرانی کرونا شروع شد، رونمایی از کووایران

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، بر اساس اعلام مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونا شروع شد.

تست انسانی واکسن ایرانی کرونا شروع شد، رونمایی از کووایران

امروز 3 داوطلب واکسن را دریافت می نمایند و این فرایند به مرور تا تزریق به داوطلب آخر که 56 نفر هستند، ادامه خواهد داشت.

اولین بانوی ایرانی که این واکسن را دریافت کرد طیبه مخبر، دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است.

طیبه مخبر نخستین داوطلب واکسن ایرانی کرونا در صحبت کوتاهی گفت: امیدوارم این فرایند علمی به نتیجه برسد و من هم مثل همه مردم ایران امیدوارم. خوشحالم ولی نه از اینکه نفر اول آزمایش واکسن ایرانی کرونا هستم بلکه از اینکه این فرایند علمی اینقدر در کشورمان خوب پیش رفت و به سلامتی همه مردم کشورمان منجر می گردد.

پس از آن تست بعدی روی دکتر علی عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مدیرعامل پیشین وبلاگ بلاگ پو انجام شد.

دکتر علی عسگری در پاسخ به این سوال که چه حسی دارید که برای تست انسانی واکسن کرونا کاندید شدید، گفت: الحمدالله؛ خیلی خوشحالم و واقعاً حس افتخار است و نگران نبودم.

وی اضافه کرد: این واکسن کاملاً ایمن است امیدوارم که این در مراحل بعدی هم این موضوع ثابت گردد. به دلیل اینکه تقریباً از ابتدا در جریان فراوری واکسن بودم آگاه هستم که این واکسن یکی از ایمن ترین واکسن های موجود است.

معاون اجتماعی و امور استان های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پیامی به مردم برای اطمینان به این واکسن ایرانی گفت: اطمینان دارم که اتفاقی نمی افتد زیرا ما در واکسن سازی سابقه طولانی در کشور داریم؛ این تکنولوژی امنی است و جای نگرانی ندارد. ان شاالله این مراحل طی گردد و مردم بتوانند به زندگی عادی شان برگردند. برگشت مردم به زندگی عادی آرزوی همه ما است.

همچنین حمیدرضا خلیلی مدیرعامل یکی از شرکت های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان سومین داوطلب واکسن ایرانی کرونا، در ظهر امروز واکسن را دریافت کرد.

در مراسم امروز وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حضور داشتند.

عضو کمیته علمی مقابله با ویروس کرونا در نشست مجریان مرحله اول تزریق واکسن ایرانی گفت: تمامی 56 داوطلب واکسن ایرانی کرونا به مرور واکسن را دریافت می نمایند.

دکتر مینو محرز اضافه کرد: امروز آغاز فاز انسانی واکسن ایرانی کرونا بود. اولین تزریق انجام شد. مطمئن هستم که همه چیز خوب پیش می رود. من بسیار امیدوار هستم به این واکسن و امیدواریم که به زودی برای همه مردم آن را داشته باشیم و از شر این ویروس کرونا خلاص شویم.

وی اضافه کرد: در مجموع 56 نفر برای دوره اول تزریق واکسن دارند. امروز 3 نفر و بقیه نیز به مرور ترزیق را انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تست انسانی واکسن ایرانی کرونا شروع شد، رونمایی از کووایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست انسانی واکسن ایرانی کرونا شروع شد، رونمایی از کووایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید