تفتیان: فدراسیون با اردوی تهران هم موافقت نکرد، هزینه دو سه ماه اردو و مربی، زیاد نیست

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، ملی پوش دوهای سرعت ایران گفت: فدراسیون دوومیدانی با مطرح کردن این موضوع که من به مسابقات جهانی نمی رسم، حتی حاضر نیست هزینه اردوی تهران را هم به من بدهد.

تفتیان: فدراسیون با اردوی تهران هم موافقت نکرد، هزینه دو سه ماه اردو و مربی، زیاد نیست

حسن تفتیان در گفت و گو با وبلاگ بلاگ پو، در خصوص بهبود آسیبش که از نیمه نهایی دوی 100 متر مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا دوحه به جای ماند و اجازه حضور او در فینال را نداد، اظهار کرد: خدا را شکر مرحله توانبخشی هم اجرا شده و تقریباً یکی دو هفته ای است که تمریناتم را جدی تر و تخصصی تر دنبال می کنم. آسیبم یک کشیدگی ساده و طول درمان آن هم تعیین بود. دکتر اردیبهشت هم هفته پیش مرا معاینه کرد و گفت که موضوع خاصی نیست و می توانم تمریناتم را با درصدهای تجویزی کم کم بالا ببرم تا به 100 درصد برسد. فکر می کنم اواسط تیر بتوانم برای مسابقه اقدام و در اولین مسابقه بعد از آسیب شرکت کنم.

دونده سرعتی ایران در خصوص کسب سهمیه مسابقات قهرمانی دنیا و المپیک گفت: کسب سهمیه دنیای که اجرا شده و همان رکوردی که در مسابقات بین المللی تهران ثبت کردم به عنوان کسب سهمیه مسابقات دنیای مورد قبول قرار گرفته است. حتی در سایت دنیای دوومیدانی هم ثبت شده است و در رنکینگم هست. برای کسب سهمیه المپیک باید زودتر کوشش خود را شروع کنیم.

تفتیان در ادامه گفت: با توجه به موضوعی که فدراسیون مصاحبه نموده که من به مسابقات دنیای نمی رسم واقعاً تعیین نیست برنامه آن ها چیست. چیزی که هدف من است باید زودتر اردوهای خود را زیر نظر مربی شروع کنیم، حداقل تکلیف اردو و مربی را باید زودتر تعیین کنیم. سال جاری باید برای کسب سهمیه المپیک کوشش کنیم تا یک سال قبل از المپیک با خیال راحت برای موفقیت در المپیک تمرینات را انجام دهیم.

قهرمان 100 متر آسیا در پاسخ به این سوال که هزینه اردوها و مربی با خودتان است یا فدراسیون هزینه می نماید گفت: در حال حاضر که تمریناتم را با هزینه شخصی شروع نموده ام. درست مثل بعد از بازی های آسیایی جاکارتا که شش ماه با هزینه شخصی برای قهرمانی آسیا هزینه کردم. اما فکر نمی کنم برای کسب سهمیه و حضور در المپیک در رشته 100 متر نهایتاً دو سه ماه اردو و یاری هزینه مربی هزینه زیادی باشد و اگر واقعاً اینها را هم انجام ندهند دوستان می خواهند چه نمایند برای ما؟

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر فدراسیون هیچ هزینه ای برای تمریناتتان نمی پردازد، تاکید نمود: در حال حاضر فدراسیون هیچ هزینه ای به ما نمی دهد و حتی هیچ ارتباطی هم با ما ندارند که برنامه های ما را بگیرند. من یکی دو بار تماس گرفتم و فعلاً درخواست اردوی داخلی دادم که در تهران حداقل یک اردو برای ما تدارک ببینند که متمرکز تر تمرین کنیم اما با این هم موافقت نشده است.

تفتیان در پاسخ به این سوال که پس فدراسیون هیچ برنامه ای برای جذب مربی خارجی برای شما نخواهد داشت گفت: برای دوستان فکر می کنم هیچ برنامه ای وجود ندارد.

رکورددار دوی سرعتی ایران در خصوص توقعاتش از فدراسیون گفت: واقعاً حداقل ها را در اختیار ورزشکار بگذارند. تنها کسی که قبل از احسان حدادی ورودی دنیای را ثبت نموده بود من بودم. امیدوارم که تعداد کسانی که رکورد می زنند بیشتر گردد و با تیم کامل تری به دنیای قطر برویم، اما می دانید که چقدر حد نصاب های دنیای سخت شده و همین حدنصاب را بدست آوردن کار بسیار ارزشمندی بود.

دارنده مقام پنجمی دنیا در دوی 100 متر داخل سالن گفت: اکنون دوستان از فدراسیون مصاحبه می نمایند که من به دنیای نمی رسم و حتی اگر هم برسم آبروی خود را می برم. حرف هایی که اصلاً حرفه ای نیست. مطمئناً اگر شرایط و برنامه ریزی ها خوب پیش رود و ما بتوانیم خوب تمرین کنیم می توانیم در دنیای انتظار داشت و نتیجه خوبی گرفت. من در شروع فصل 10.09 دویدم و اگر فصل خوب پیش رود می توانم زمان های بهتری هم بدوم. با این حرف ها و حاشیه سازی ها به جز بار روانی روی ورزشکار و پرت کردن حواس او از رسیدن به هدفش سود دیگری نخواهند برد.

او در پاسخ به این سوال که شاید این صحبت های فدراسیون به دلیل مدال نگرفتن در قهرمانی آسیا قطر و به وجود آمدن آسیبتان در نیمه نهایی آن رویداد مطرح می گردد گفت: آسیب که هر ورزشکاری ممکن است در ورزش حرفه ای با آن روبه رو گردد. ورزش حرفه ای که بدون آسیب نیست، ولی اگر در خانه بخوابید اتفاقی نمی افتد. وقتی با حداکثر توان ورزش حرفه ای کنی ریسک آسیب زیاد است اگر برای این اتفاق که ممکن است برای هر ورزشکاری رخ دهد این حرف ها را می زنند کاملاً غیر حرفه ای است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تفتیان: فدراسیون با اردوی تهران هم موافقت نکرد، هزینه دو سه ماه اردو و مربی، زیاد نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفتیان: فدراسیون با اردوی تهران هم موافقت نکرد، هزینه دو سه ماه اردو و مربی، زیاد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید