توزیع ده هزار میلیارد تومان وام 2 تا 4درصدی تا انتها سال

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این تفاهم نامه به منظور یاری به احداث و تکمیل مسکن مناطق روستایی برای دومین سال امضا می گردد؛ این در حالی است کهسال گذشته تفاهم نامه ای به ارزش 45 میلیارد تومان با بنیاد مسکن امضا کردیم.

توزیع ده هزار میلیارد تومان وام 2 تا 4درصدی تا انتها سال

وی اضافه نمود: در قالب تفاهم نامه مذکور، 30 میلیارد تومان آورده بانک و 15 میلیارد تومان آورده بنیاد بود که تمام 45 میلیارد تومان تخصیص یافته و 36 میلیارد تومان نیز به8 هزار نفر پرداخت شده است؛ ضمن اینکه مبلغ تفاهم نامه جدید 60 میلیارد تومان است که تسهیلات با سود 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه با سقف فردی 12 میلیون تومان به ازای هر نفر پرداخت می گردد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه این بانک در امسال برای پرداخت 10 تا 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به یک میلیون نفر برنامه ریزی نموده بود، توضیح داد: آنالیز ها نشان می دهد که در 8 ماه گذشته 8 هزار میلیارد تومان وام با سود بین 2 تا 4 درصد پرداخت شده است و بر اساس هدفگذاری ها، تا سرانجام سال به 10 هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.

وی تاکید نمود: هدف گذاری بانک از تسهیلات معیشتی به سمت وام های سرمایه ای و کارآفرینی خُرد تغییر نموده است، به این معنا که با وجود اینکه مبلغ وام ها اندک است و کفاف هزینه ها را نمی دهد؛ اما تقاضا برای دریافت وام به شدت بالا است؛ ضمن اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی منابع قرض الحسنه از بانک ها خارج و در امور دیگری مصرف شده است.

اکبری ادامه داد: با این وجود منابع بانک در امسال تاکنون 24 درصد رشد داشته و پیش بینی می کنیم تا سرانجام سال به رشد 40 تا 45 درصدی برسیم؛ ضمن اینکه سال گذشته 82 درصد رشد منابع داشتیم اما امسال تاکنون با رشد 24 درصدی از ابتدای سال 2900 میلیارد تومان به منابع بانک اضافه نموده شده است.

همچنین علیرضا تابش نیز در این مراسم گفت: هدف هر دو نهاد توانمندسازی و یاری به محرومین و استراتژی ما در بخش مسکن توانمندسازی برای ایجاد مسکن مقاوم و اصولی است و برای این کار از منابع گوناگون از جمله 1000 میلیارد تومان منابع بلاعوض دولتی، 3000 میلیارد منابع بانک های دولتی و منابع ترکیبی با بنیاد مستضعفین، ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد بهره می بریم، همچنین تفاهم نامه هایی را با بانک های مهر ایران، رسالت و پست بانک امضا نموده ایم.

تابش با بیان اینکه قراردادی را سال گذشته با بانک مهر ایران امضا کردیم که به موجب آن 45 میلیارد تومان برای احداث مقاوم سازی و تبدیل به بوم گردی 10 هزار واحد مسکونی اختصاص یافت، به این نکته اشاره نمود که امروز نیز قراردادی به ارزش 60 میلیارد تومان برای اعطای 12 هزار فقره تسهیلات امضا می گردد که در مجموع این دو قرارداد 105 میلیارد تومان برای اعطای 22 هزار فقره وام مسکن روستایی اختصاص می یابد؛ ضمن اینکه در مجموع سالانه 200 هزار واحد مسکونی با منابع 4 هزار میلیارد تومانی احداث می گردد که سقف این وام برای هر نفر 25 میلیون تومان است و اکثر بانک ها در پرداخت این وام شریک هستند و وام بانک مهر ایران به عنوان تکمیلی علاوه بر این وام ارائه می گردد.

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه منابع وام حوادث نیز امسال بیش از 3 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: مناطق محروم و بویژه مرزنشینان در اولویت تسهیلات قرار دارند و در مناطق مرزنشین برای ایجاد مسکن معیشت محور تفاهم نامه ای با بانک کشاورزی برای اعطای وام جداگانه برای فضای دامی و معیشتی امضا شده است.

تابش درباره وام اعطایی برای افراد خسارت دیده زلزله نیز گفت: سقف وام در بازسازی مناطق خسارت دیده در روستاها 35 میلیون تومان وام و 10 میلیون تومان بلاعوض است که علاوه بر آن 10 میلیون تومان وام معیشتی و 2 میلیون تومان یاری بلاعوض معیشتی انجام می گردد که در مجموع وام و بلاعوض به 53 میلیون تومان می رسد، همچنین 10 میلیون تومان هم خدمات رایگان مانند سیمان و ... ارائه می گردد که در مجموع به 63 میلیون تومان افزایش می یابد.

وی در مورد مسکن روستایی زلزله زدگان کرمانشاه نیز گفت: 25 هزار واحد احداث کردیم که 12 هزار واحد تخریبی زلزله و 13 هزار واحد بهسازی مسکن روستایی بود که این 25 هزار واحد در مجموع پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد دارد و تا سرانجام 22 بهمن امسال واحدهای مسکن روستایی به اتمام می رسد؛ در عین حال11 هزار واحد نیز در شهرها با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال احداث است که تا سرانجام بهار 98 به اتمام می رسد و بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان وام و 360 هزار میلیارد تومان بلاعوض تاکنون در 1600 روستا و 8 شهر اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توزیع ده هزار میلیارد تومان وام 2 تا 4درصدی تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع ده هزار میلیارد تومان وام 2 تا 4درصدی تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید