جزئیات بیشتری از نوع ردیابی مبتلایان به کرونا از سوی اپل منتشر شد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، شرکت اپل جزئیات بیشتری از نحوه ردیابی کاربران مبتلا به ویروس کرونا را منتشر و در اختیار عموم قرار داد.

جزئیات بیشتری از نوع ردیابی مبتلایان به کرونا از سوی اپل منتشر شد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ بلاگ پو، دیروز خبری از همکاری دو شرکت گوگل و اپل به منظور ردیابی و شناسایی کاربران مبتلا به ویروس COVID-19 منتشر شد ولی هنوز ابهام هایی در خصوص نحوه اجرای این پروژه وجود دارد. از همین رو اکنون اپل توضحیات بیشتری را در خصوص نوع ردیابی بیماران را به کاربران خود ارائه داده است.

اگر هرکدام از دو شرکت اپل و گوگل بخواهند قوانین حریم خصوصی کاربر ان را با دقت رعایت نمایند ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا به هیچ وجه راحت نخواهد بود. در پروژه اپل اگر کاربری که بر اساس اطلاعات ثبت شده از او مبتلا به ویروس کرونا شناخته گردد در ابتدا هشدارهایی مبنی بر حضور در خانه را دریافت و اگر در مکان های عمومی و خیابان حضور یابد برای کاربرانی که از نزدیک او عبور می نمایند پیغام مطلع سازی ارسال می گردد.

اپل برای ردیابی مبتلایان به ویروس کووید-19 از ابزارهای مختلفی مانند بلوتوث، صحبت های بین کاربران در شبکه های اجتماعی و موقعیت یابی استفاده می نماید. به عنوان مثال اگر کاربری در نزدیکی بیمارستان یا یکی از افراد مبتلا به بیماری حضور باشد، اپل بیشتر رفتار او را زیر نظر گرفته و در صورت ایجاد خطر به او اطلاع می دهد.

باتوجه به دروره نهفتگی ویروس کرونا در بدن انسان، اپل در بازه های زمانی 14 روزه شرایط جسمانی کاربران را کنترل نموده و یا از آن ها می خواهد برای آنالیز سلامت خود به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه نمایند.

بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان بیماری کرونا به وسیله هوا به افراد منتقل نمی گردد ولی ذرات بسیار زیر ویروس کووید-19 تقریبا تا 1 ساعت در هوا شناور می مانند و در صورت تنفس آن ها احتمال آلودگی وجود دارد. لذا در چنین شرایطی ماندن در خانه بهترین رفتار ممکن است و باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفت.

تعدادی از کارشناسان فناوری معتقدند پروژه هر کدام از شرکت های اپل و گوگل هنوز نتوانسته کاربران را از بابت تجاوز نکردن به حریم خصوصی آن ها قانع کند و معین نیست که برنامه های مقابله با ویروس کرونا این دو شرکت به طور کامل موثر واقع می گردد و یا خیر؟

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "جزئیات بیشتری از نوع ردیابی مبتلایان به کرونا از سوی اپل منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیشتری از نوع ردیابی مبتلایان به کرونا از سوی اپل منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید