خبرنگاران ابتلای 95 نفر از کادر درمان خوزستان به کرونا

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، اهواز-خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 95 نفز از یک هزار و 396 فرد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان از پزشکان و کادر درمان استان هستند.

خبرنگاران ابتلای 95 نفر از کادر درمان خوزستان به کرونا

به گزارش وبلاگ بلاگ پو فرهاد ابول نژادیان شامگاه پنجشنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی خوزستان گفت: کادر درمان و پزشکان از سرمایه های کشور هستند به همین منظور برای حفظ سلامتی این قشر از مردم تقاضا داریم نهایت تلاش خود را برای مقابله با شیوع این ویروس داشته باشند.

وی افزود: برای حفظ سلامتی کادر درمان در بیمارستان ها به دلیل ارتباطی که با بیماران کرونایی دارند از لباس ها و کالاهای حفاظتی استفاده می شود اما این ویروس رفتار ناشناخته ای دارد و باید مراقبت های لازم برای جلوگیری از شیوع آن انجام شود.

رامشیر، باوی، خرمشهر و هفتکل مناطق قرمز خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رامشیر، هفتکل و خرمشهر و باوی مناطق قرمز استان در بحث شیوع ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان های رامشیر 68 مبتلا. خرمشهر 106، باوی 54 و هفتکل 14 مورد ثبت شده است.

ابول نژادیان با بیان اینکه شرایط شیوع این ویروس در حمیدیه نارنجی و به سمت قرمز شدن است، گفت: شرایط شیوع این ویروس و ابتلا در اهواز را هشدار می دهیم و دیروز 44 نفر در اهواز به این ویروس مبتلا شدند که آمار کمی نیست.

وی با اشاره به اینکه باورها و عادت های غلط مردم باعث شیوع این بیماری در رامشیر شده است، افزود: تست کرونا از بیش از 6 هزار نفر از خانواده های مبتلا در استان گرفته شد که از این تعداد 217 نفر مبتلا شده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تعداد ابتلای مردم این شهرستان در مناطق مختلف گفت: گلستان 22 نفر، عین (2) 16، کوی علوی 21، کیانپارس 26، کیان آباد 13، پردیس 11، کانتکس 11، پاداد 9، مهدیس 11، حصیر آباد 11، باهنر 13 و کوروش 18 نفر مبتلا شدند و آمار در منطقه کوروش اهواز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: ابتلا به ویروس کرونا در روستای جسانیه شهرستان اهواز نیز مشاهده شده که در صورت افزایش ابتلا این روستا نیز قرنطینه خواهد شد.

ابول نژادیان از مردم تقاضا کرد در مناطق شلوغ به ویژه بازارچه ها در مناطق حاشیه ای حضور نیابند و گفت: غفلت مردم در رعایت مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند باعث افزایش آمار ابتلا به این ویروس در اهواز خواهد شد.

توجه به علایم ویروس کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یکی از علایم بالینی این بیماری از دست دادن حس بویایی و چشایی است.

وی افزود: افراد دارای علایم بالینی به مراکز 24 ساعته تست بیماری در استان مراجعه کنند و در صورت مثبت شدن تست و داشتن شرایط، در خانه قرنطینه و آداب بهداشتی را رعایت کنند و درصورت نداشتن شرایط قرنطینه در خانه در بیمارستان بستری خواهد شد.

ابول نژادیان با بیان اینکه در مواردی افراد مبتلا با علایم گوارشی به بیمارستان مراجعه کرده اند، گفت: در 2 ماه اخیر تلاش شده با راه اندازی کارخانه و کارگاه های تولید ماسک این کالا در بازار تامین شود لذا به زودی کمبود این کالا در استان رفع خواهد شد.

وی افزود: بخش خصوصی درصورت اعلام آمادگی برای تولید ماسک جراحی و بیمارستانی در کمتر از 24 ساعت مجوز دریافت خواهد کرد.

تلاش برای رفع مشکل اینترنتی در 130 روستای خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه این گفت و گو گفت: در این شرایط که دانش آموزان به صورت مجازی در حال آموزش هستند تعدادی از مناطق روستایی خوزستان در بحث اینترنت مشکل دارند که مخابرات برای رفع مسائل اینترنتی 130 روستای خوزستان و هوشمند سازی این مناطق ورود کرده است.

کوروش مودت ادامه داد: شبکه اجتماعی شاد برای آموزش دانش آموزان به صورت مجازی ایجاد شده است و در کنار این شبکه از صدا و سیما و فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان استفاده می شود.

وی گفت: بدلیل نگرانی خانواده ها و فرهنگیان برای استفاده از شبکه های مجازی، شبکه اجتماعی شاد توسط وزارتخانه در امنیت کامل راه اندازی شده است که طبق اعلام وزارتخانه 30 درصد از دانش آموزان کشور به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت و یا نداشتن تلفن همراه امکان ثبت نام در این شبکه را ندارند.

وی افزود: در مناطق عشایری نیز به دلیل اینکه امکان آموزش مجازی نیست 2 هزار پکیچ آموزشی توزیع شد و 9 هزار دانش آموز توسط معلم به صورت مستقیم آموزش می بینند.

مودت ادامه داد: در این شرایط فرهنگیان در تولید کالای بهداشتی و آموزش دانش آموزان به صورت مجازی بسیار خوش درخشیدند.

وی افزود: سرویس های مدارس با تعطیلی مدارس هیچگونه هزینه ای را نباید دریافت کنند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: مدارس غیرانتفاعی نیز تنها باید شهریه ثابت را دریافت کنند.

تمامی بیمارستان های خوزستان بیماران کرونایی را پذیرش می کنند و بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان معین در این شرایط معین شده است.

بیمارستان طالقانی سابق اهواز نیز با یکصد تختخواب به عنوان نقاهتگاه و بستری بیماران کرونایی معین شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ابتلای 95 نفر از کادر درمان خوزستان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلای 95 نفر از کادر درمان خوزستان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید