خبرنگاران کشاورزی شهرستان ری ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی جوانان است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، شهرری - خبرنگاران - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: کشاورزی این شهرستان ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه است که می توان با اجرای طرح های آمایش سرزمینی و سطح بندی اراضی در حوزه کشاورزی، اشتغال پایدار ایجاد کرد.

خبرنگاران کشاورزی شهرستان ری ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی جوانان است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حسین توکلی کجانی در آئین شکرگذاری و برداشت گندم بخش قلعه نو گفت: بخش قلعه نو از گذشته در تولید محصولات کشاورزی سرآمد بوده و با تلاش کشاورزان پرتلاش این بخش، محصولات کشاورزی با کیفیت و مرغوبی در بخش قلعه نو کشت می شود.

وی اضافه کرد: امروز با وجود تحریم های ظالمانه، کشاورزی کشور خودکفا، پویا و پر رونق است و بخش قلعه نو با ظرفیت بسیار بالای کشاورزی، رتبه اول برداشت گندم در استان تهران را به خود اختصاص داده است.

این مسئول اعلام کرد: در بخش کشاورزی، شهرستان ری را به عنوان دشت طلایی می شناسند اما امروز بدلیل مسائل زیرساختی در برخی از نقاط شهرستان اراضی کشاورزی دچار آسیب شده است و با توجه به اهمیت موضوع کشاورزی بویژه در شهرستان ری، احیاء دشت طلایی ری بعنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

توکلی اضافه کرد: انجام مطالعات علمی در حوزه کشاورزی بسیار موثر است و میتوان بر اساس نوع آب و هوا و همچنین خاک منطقه نوع تولید محصولات کشاورزی را مشخص و میزان کشت را افزایش داد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی استفاده از آبیاری بهینه و برداشت مکانیزه دو عامل بسیار مهم در افزایش محصول است و در این راستا بایستی برای کشاورزانی که با بهره گیری از این دو عامل پیروز عمل کرده اند طرح های تشویقی در نظر گرفته شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: در دین مبین اسلام به پرداخت زکات بسیار تاکید شده که موجب برکت و افزایش محصول کشاورزی میشود که ضرورت دارد کشاورزان شهرستان ری به امر واجب زکات اهتمام ویژه داشته باشند.

آئین شکرگذاری و برداشت گندم بخش قلعه نو با حضور حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشدار قلعه نو، اعضای شورای اسلامی و شهردار قلعه نو، رئیس جهاد کشاورزی بخش قلعه نو، دهیاران و سایر مسئولین در روستای طالب آباد بخش قلعه نو برگزار شد.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای 40 هزار نفر جمعیت است که در 20 کیلومتری جنوب ری و در جهت جاده ورامین قرار گرفته است و یکی از مناطق عمده کشاورزی بخصوص در تولید گندم و جو است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کشاورزی شهرستان ری ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی جوانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشاورزی شهرستان ری ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی جوانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید