خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی و اوج دریافت کرونا

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نگرانی اصلی موجود درباره شیوع کرونا را در پایتخت در روزهای پس از بازگشایی واحدهای صنفی، شکسته شدن طرح فاصله اجتماعی در نتیجه ازدحام شبکه حمل و نقل عمومی دانست.

خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی و اوج دریافت کرونا

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از ایسنا، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه مجازی کارگروه های ستاد مقابله با کرونا در شهرداری تهران اظهار کرد: پس از بازگشت شرایط عادی کسب و کار در شهر تهران، موضوع شیوع بیماری کرونا در شبکه حمل و نقل عمومی شهر تهران در کانون توجه نهاده شد و در این خصوص نگرانی های جدی وجود دارد که به همین دلیل نیز در جلسه امروز به این موضوع پرداخته شد و راه حل های مقابله با شیوع کرونا در شبکه حمل و نقل شهری مورد آنالیز نهاده شد.

وی ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی پس از بازگشایی فعالیت صنوف و خروج تدریجی از قرنطینه، نخستین مخاطره موجود شیوع این بیماری در شبکه های مترو و اتوبوس و تاکسیرانی شهر تهران است. به همین دلیل دکتر شهاب الدین کرمانشاهی عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشگاه تهران راه حلهایی برای مقابله با شیوع کرونا در حمل و نقل عمومی شهری ارائه کردند.

کرمی محمدی با اشاره به مشاهدات دو روز گذشته از ازدحام در بعضی خطوط مترو و خطوط حمل و نقل بی آر تی گفت: در این جلسه تاکید شد که این موضوع می تواند موضوع تداوم فاصله اجتماعی را به خطر بیاندازد و باید با اتخاذ تمهیداتی از سوی دولت همچون شناور سازی ساعت کار ادارات، توزیع ساعت کاری مشاغل ، تشکیل جلسات کمیته حمل و نقل همگانی برای رصد و راه حل یابی و... نسبت به پیشگیری از به خطر افتادن طرح فاصله اجتماعی اقدام کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عمده ترین نگرانی موجود را پس از بازگشایی واحدهای صنفی ، شکسته شدن طرح فاصله اجتماعی در نتیجه ازدحام شبکه حمل و نقل عمومی برشمرد و گفت: به هیچ وجه نباید اجازه داد فاصله اجتماعی با تراکم رو به ازدیاد در خطوط مترو و اتوبوسرانی شهر تهران شکسته گردد. از همین رو باید کمیته حمل و نقل شهرداری تهران تمامی کوشش خود را معطوف به ارائه راه حلهای عملیاتی برای برخورد با این موضوع کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی و اوج دریافت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شکست فاصله گذاری اجتماعی و اوج دریافت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید