در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ هزینه 170 میلیاردی درمانی بیمه سلامت استان تهران ، پرداخت مطالبات داروخانه ها و بخش های دیالیز، اولویت اول بیمه سلامت

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیر بیمه سلامت استان تهران گفت: هزینه درمانی بخش دولتی و خصوصی بیمه سلامت استان تهران حدود 170 میلیارد تومان است.

در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ هزینه 170 میلیاردی درمانی بیمه سلامت استان تهران ، پرداخت مطالبات داروخانه ها و بخش های دیالیز، اولویت اول بیمه سلامت

فرزین مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: بیمه سلامت استان تهران هیچ بدهی به مراکز درمانی مربوط به سال 96 ندارد و بدهی بیمارستان ها و درمانگاه های بخش دولتی را برای سال های 95 و 96 تصفیه نموده است.

وی ادامه داد: اصل بدهی مراکز درمانی بیمارستان های دولتی پرداخت شده و تنها سود ناشی از اوراق مشارکت مراکز درمانی دولتی باقی مانده است.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران تاکید نمود: هزینه درمانی مراکز درمانی و بیمارستان های استان تهران ماهیانه بین 160 تا 170 میلیارد تومان در بخش های دولتی و خصوصی است و امروزه در 6 هزار مرکز با بیمه سلامت در استان تهران قرارداد دارند.

فرزین بیان نمود: در هنگام پرداخت مطالبات بدهی بخش های دیالیز و داروخانه ها در اولویت اول ما قرار دارند، اما به طور کلی بخش خصوصی تا مهر ماه 97 به طور کامل تصفیه شده و به غیر از درمانگاه ها و بیمارستان ها بقیه مراکز خصوصی طلب آبان ماه آن ها پرداخت شده است.

وی افزود: مراکز دولتی 70 درصد از طلبشان از بیمه سلامت استان تهران و ماه آبان را به طور کامل دریافت نموده اند و اسناد اسفند ماه 97 مراکز دولتی نیز در دست آنالیز است.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران افزود: عمده بیمارستان های دولتی می توانند اسنادشان بعد از 45 روز به ما ارسال نمایند و ما یک ماه فرصت آنالیز اسناد را داریم.

فرزین ادامه داد: 70 درصد از بدهی بخش دولتی پرداخت شده است و به طور کلی ما یک ماه مطالبات مراکز دولتی را پرداخت ننموده ایم.

وی با اشاره به اینکه اسناد مراکز خصوصی مربوط به ماه بهمن 97 در حال رسیدگی است، گفت: ما در حدود 2 ماه از طلب آن ها را پرداخت ننموده ایم.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه 60 درصد از بدهی بیمه سلامت مربوط به مراکز دولتی و بقیه برای بخش خصوصی است، ادامه داد: در یک دوره ای مطالبات دارو های بیماران خاص جدا پرداخت می شد، اما امروزه مطالبات داروخانه ها و طلب دارو های عادی و خاص با هم تصفیه می گردد.

فرزین گفت: هزینه های دارویی ما به طور متوسط در بخش خصوصی ماهیانه 20 میلیارد تومان است و مطالبات دارو های بخش دولتی با هزینه های بخش بستری و سرپایی پرداخت می گردد.

وی یادآوری کرد: هزینه داروخانه های خاص مانند 13 آبان به طور متوسط ماهیانه 8 تا 9 میلیارد تومان است و پرداخت طلب بخش های دیالیز و داروخانه ها همواره در اولویت سازمان بیمه سلامت استان تهران واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ هزینه 170 میلیاردی درمانی بیمه سلامت استان تهران ، پرداخت مطالبات داروخانه ها و بخش های دیالیز، اولویت اول بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ هزینه 170 میلیاردی درمانی بیمه سلامت استان تهران ، پرداخت مطالبات داروخانه ها و بخش های دیالیز، اولویت اول بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید