رئیس شورای نظامی سودان: مذاکرات متوقف می گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، رئیس شورای نظامی سودان بامداد سه شنبه از توقف مذاکرات با گروه های مخالف اطلاع داد و مدعی شد که انتخابات عمومی در این کشور حداکثر طی 9 ماه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای نظامی سودان: مذاکرات متوقف می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بلاگ پو، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی سودان بامداد سه شنبه طی سخنانی گفت که راهکار حکومت در سودان به وسیله صندوق انتخابات است.

وی همچنین مذاکره با ائتلاف قوی الحریه و التغییر را متوقف اعلام نموده و مدعی شد که انتخابات عمومی در این کشور طی حداکثر 9 ماه آینده برگزار خواهد شد.

رئیس شورای نظامی سودان از دادستانی کل نیز خواست تا به تحقیق درباره خشونت های روی داده در میدان تحصن کنندگان بپردازد.

البرهان گفت که حکومت را به کسی که ملت انتخاب کند تحویل خواهیم داد و ارتش در برابر تغییرات قرار نمی گیرد.

وی همچنین از تشکیل دولت پیشبرد امور برای فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات اطلاع داد.

از اواخر ماه مه گذشته، هجمه شورای نظامی انتقالی در سودان به تحصن کنندگان مخالف ادامه حکومت نظامی و موافق انتقال قدرت به غیرنظامیان هستند شدت گرفت؛ تا آنجایی که آنها را تهدیدی برای امنیت ملی کشور خواند.

اقدامات خشونت آمیز شورای نظامی سودان علیه معترضان و مخالفان خود در روز دوشنبه تا اندازه ای پیش رفت که به درگیری های خونین در خارطوم انجامید.

به همین دلیل، ائتلاف الحریه و التغییر که بزرگترین ائتلاف معارض در شرایط کنونی سودان محسوب می گردد، دوشنبه شب ساعاتی پس از حمله نیروهای پلیس به مخالفان شورای انتقالی در خارطوم گفت که تعداد کشته های اعتراضات سودان به بیش از 30 کشته افزایش پیدا نموده است.

اعتراضات در حالی ادامه دارد که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف قوی الحریة و التغییر (گروه های خواستار آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن بست رسیده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رئیس شورای نظامی سودان: مذاکرات متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای نظامی سودان: مذاکرات متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید