روزه داران دیابتی مواد قندی را حذف نمایند

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، یک متخصص تغذیه گفت: روزه داران مبتلا به دیابت باید در این ایام مواد قندی را حذف و نشاسته ها را جایگزین آن نمایند.

روزه داران دیابتی مواد قندی را حذف نمایند

برلیانت بزرگمهر متخصص تغذیه در مصاحبه با خبرنگار مهر، درباره تغذیه روزه داران مبتلا به فشار خون بالا شرح داد: این افراد باید با نظر پزشک روزه بگیرند و در صورت روزه دریافت نیز حتماً باید از مصرف غذاهای شور و چرب پرهیز نمایند.

بزرگمهر اضافه کرد: روزه داران دارای فشار باید مصرف موادی ازجمله سالاد، نان سبوس دار و سبزی را به منظور تنظیم قند خون در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره بر لزوم ورزش یا پیاده روی برای این افراد، گفت: به علاوه این دسته از روزه داران لزوماً از خوردن مواد شیرین، شور و گوشت قرمز تا حد امکان پرهیز نمایند.

این متخصص تغذیه در مورد مبتلایان به دیابت نیز شرح داد: بیماران دیابتی ابتدا به پزشک مراجعه نمایند و در صورت نبود مشکل روزه بگیرند. در صورت نبود مانعی برای روزه دریافت نیز مواد نشاسته ای را جانشین مواد قندی و شیرین نمایند تا قند آنها در طول روز متعادل باشد. مصرف قند برای این افراد در ماه مبارک رمضان باید به حداقل برسد و سعی گردد از مواد شیرین همچون خرما استفاده گردد.

بزرگمهر درباره مصرف مایعات نیز مطرح نمود: در این ایام بهتر است چای کمتر مصرف گردد چون موجب دفع مواد مغذی از بدن می گردد. به علاوه متأسفانه بعضی در فاصله افطار تا سحر از نوشابه های گازدار به جای آب استفاده می نمایند اما این امر بسیار برای بدن مضر بوده و باید از آن پرهیز گردد.

وی ضمن اشاره بر لزوم مصرف وعده سحری اضافه کرد: مصرف مواد دارای نشاسته از جمله برنج، نان، ماکارونی، گندم و جو به دلیل اینکه قند بدن را به تدریج بالا می برند و از گرسنگی جلوگیری می نمایند در وعده سحر لازم است. به همین منظور بهتر است روزه داران وعده سحری را به طور خلاصه میل ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "روزه داران دیابتی مواد قندی را حذف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه داران دیابتی مواد قندی را حذف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید