سقوط نفت از ترس موج دوم شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، بهای معاملات آینده نفت برنت 58 سنت معادل 1.9 درصد کاهش یافت و به 29 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز سه شنبه 1.2 درصد افزایش داشت.

سقوط نفت از ترس موج دوم شیوع کرونا

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 39 سنت معادل 1.5 درصد کاهش پیدا کرد و به 25 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز گذشته با حدود هفت درصد افزایش بسته شده بود.

نگرانی ها نسبت به رشد ذخایر نفت آمریکا تحت الشعاع درخواست عربستان سعودی برای کاهش فراوری به مدت طولانی تر به منظور متعادل شدن بازار نفت نهاده شد. این کشور روز دوشنبه بیان کرد که در ژوئن یک میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش فراوری خود اضافه خواهد نمود و مجموع فراوریش را به 7.5 میلیون بشکه در روز می رساند. بلافاصله امارات متحده عربی و کویت بیان کردند مجموعا 180 هزار بشکه در روز به کاهش فراوریشان اضافه می نمایند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی کورپ، اگرچه بازار در مورد بخش عرضه آسودگی خاطر بیشتری پیدا نموده است، اما توجهات معطوف ریسک های مربوط به کاهش محدودیت های قرنطینه باقی مانده است.

آنتونی فاوچی، کارشناس بیماری های مسری آمریکا به کنگره اعلام نموده که تسهیل محدودیت های قرنطینه ممکن است باعث شیوع موج جدیدی از ابتلا به کرونا گردد که تا به امروز جان 80 هزار آمریکایی را گرفته و به اقتصاد این کشور به شدت صدمه زده است.

موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در چین و کره جنوبی گزارش شده که بحران کرونا در آنجا زودتر از سایر کشور های دنیا شروع شده بود.

در بخش عرضه، هیات دولت عربستان سعودی از کشور های اوپک پلاس درخواست نموده بود به منظور احیای بازار دنیای نفت، کاهش فراوری بیشتری صورت دهند.

گروه اوپک پلاس که متشکل از اوپک، روسیه و سایر فراورینمایندگان است، در واکنش به سقوط 30 درصدی تقاضای دنیای برای نفت، تحت توافق جدیدی فراوریش را مجموعا 9.7 میلیون بشکه در روز در ماه های مه و ژوئن کاهش خواهد داد.

در این بین، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 7.6 میلیون بشکه رشد نموده و به 526.2 میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران رشد ذخایر به میزان 4.1 میلیون بشکه را پیش بینی نموده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می گردد.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود که روز سه شنبه منتشر شد، پیش بینی خود از رشد تقاضای دنیای برای نفت در سال 2020 را به میزان دو میلیون و 900 هزار بشکه در روز کاهش داد و 8.13 میلیون بشکه در روز برآورد کرد. همچنین برآورد رشد تقاضای دنیای برای نفت در سال 2021 را به میزان 580 هزار بشکه در روز کاهش داد و 6.99 میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

منبع: فرارو

به "سقوط نفت از ترس موج دوم شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط نفت از ترس موج دوم شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید