شیر کریپتو یا همان (Crypto Faucet) چیست؟

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، کریپتو فاست (Crypto Faucet) که به معنای شیر کریپتو است به کاربران اجازه می دهد با انجام دادن عملیات های ساده، مقادیر کمی کریپتو به عنوان پاداش دریافت نمایند.

شیر کریپتو یا همان (Crypto Faucet) چیست؟

دلیل نام گذاری این عمل، شباهت دریافت پاداش با چکه کردن قطرات آب از شیر است که علی رغم اندک بودن، می تواند در نهایت یک فنجان را پر کند. انواع گوناگونی از شیرهای کریپتو وجود دارد، از جمله بیت کوین، اتریوم و BNB.

معرفی

احتمالا ایجاد قدیمی ترین شیر کریپتو به سال 2010 باز می گردد، زمانی که به وسیله یک توسعه دهنده بسیار نامدار شبکه بیت کوین به نام گاوین اندرسن ایجاد شد. این شیر در آن موقع به هر شخصی که یک عملیات کپچای ساده را انجام می داد، 5 بیت کوین رایگان اهدا می کرد. این شیر بیت کوین در مجموع 19.715 بیت کوین را به کاربران اهدا نموده است که همین امر موجب توزیع گسترده مالکیت اولیه بیت کوین میان دارندگان آن شد. این کار در آموزش اولیه شبکه کاربران بیت کوین بسیار موثر بود و باعث رشد این رمزارز در ادامه راه شد.

به صورت طبیعی، با توجه به رشد قیمت چشم گیر بیت کوین و سایر رمزارزها، هیچ شیر رمزارزی امروزه به اندازه شیرهای اولیه بیت کوین پاداش نمی دهد. اما پروژه های رمزارز درحال ظهور هم چنان احتیاجمند جلب نظر کاربران هستند و افراد زیادی وجود دارند که علاقه مند به یادگیری در خصوص کریپتو هستند. شیرهای کریپتو در واقع نقشی موثر در جریان عرضه و تقاضا ایجاد می نمایند.

شما می توانید به شیر رمزارز به عنوان کوپنی که به جهت نصب برنامه های تلفن همراه و یا ثبت نام در سرویسی پاداش می گیرید نگاه کنید. اما با شیر رمزارز، شما احتیاج به کامل کردن وظایفی دارید تا بتوانید هر بخش از پاداش را دریافت کنید. بنابراین شیرهای رمزارز را می توان راه خوبی برای افراد تازه کار که قصد آغاز فعالیت در این بازار را دارند دانست.

شیر کریپتو چگونه کار می نماید؟

شیرهای رمزارزها معمولاً ساده و کاربرمحور طراحی می شوند. کاربران معمولاً احتیاج دارند که ابتدا یک حساب کاربری با دارایی های دیجیتال بسازند. هم چنین سایت های و برنامه های مربوط به شیر رمزارز نیز وجود دارد که به کاربرانی که وظایف خواسته شده را انجام می دهند، رمزارز رایگان ارائه می نمایند. در هر دو مورد، کاربران باید کیف پول های رمزنگاری شده داشته باشند تا بتوانند پاداش ها را دریافت نمایند و گاهی اوقات ممکن است برای این کار مراحل احراز هویت را طی نمایند.

وظایفی که به کاربران محول می گردد فرق دارد می تواند تماشای ویدیو، خواندن مقالات، تماشای تبلیغات، بازی کردن و انجام پرسش نامه ها باشد. سرویس هم چنین می تواند از کاربران تقاضا کند که پروژه را به دوستان شان معرفی نمایند. این وظایف می تواند نسبتاً ساده باشد و اغلب مردم با انجام دادن آن ها مسئله ای نداشته باشند. اما، در بعضی موارد، وظایف می توان زمان گیر باشد.

پس از انجام وظایف خواسته شده، کاربران با مقادیر کمی از رمزارز پاداش داده می شوند. اگرچه، اگر شما به صورت مستمر از یک شیر کریپتو بهره ببرید، پاداش در طول زمان می تواند زیاد گردد و به اندازه قابل توجهی برسد. در نظر داشته باشید که بعضی وب سایت ها و برنامه ها ممکن است اجازه ندهند کاربران پیش از رسیدن اندازه پاداش به حد معینی از آن استفاده نمایند (برای مثلا، اندازه پاداش باید حداقل به اندازه 5 دلار برسد).

چه نوع شیرهای کریپتویی وجود دارد؟

یک راه دسته بندی شیرهای کریپتو بر پایه توکن هایی است که به عنوان پاداش پرداخت می گردد. ما شیرهای بیت کوین، اتریوم، BNB و انواع دیگری را داریم.

برای مثال، زمانی که شما از شیر بیت کوین استفاده می کنید، ممکن است ساتوشی، کوچک ترین واحد بیت کوین را دریافت کنید. هم چنین وب سایت های جمع آوری شیرهای کریپتو نیز وجود دارد که بسته به این که کدام توکن را ترجیح می دهید، گزینه های متعدی را به شما پیشنهاد می دهد.

تفاوت هایی بین شیرهای کرپیتو و ایردراپ ها وجود دارد، چراکه دومی از یک برنامه از پیش معین شده توزیع پاداش پیروی می نماید. ایردراپ ها معمولاً به افرادی داده می گردد که رمزارز خاصی را نگهداری می نمایند یا از کیف رمزنگاری شده به خصوصی استفاده می نمایند و به منظور رشد آگاهی در خصوص پروژه ای خاص استفاده می گردد.

گاهی برای تبلیغ یا معارفه یک رمز ارز تازه به وسیله تیم توسعه، بخشی از رمز ارزها را به صورت رایگان بین کاربران توزیع می گردد. به این توزیع رایگان، ایردراپ می گویند. ایردراپ ها به وسیله پدیدآورندگان یک رمزارز تازه تبلیغ می شوند و توکن های مورد نظر به والت دارندگان آن رمزارز واریز می گردد.

شیرهای رمزارز با جوایز نیز متفاوت هستند، چراکه در ازای انجام وظایفی خاص که به وسیله توسعه دهنده پروژه بلاک چین طراحی شده است پاداش داده می شوند. جوایز روشی برای استفاده از یاری مردم برای پیشبرد پروژه های بلاک چین هستند.

خطرات استفاده از شیرهای کریپتو

هنگام استفاده از شیر کرپیتو باید دقت زیادی داشته باشید چراکه ممکن است درگیر وب سایت های کلاهبرداری شوید. بعضی از وب سایت ها یا برنامه ها که خود را شیر کریپتو معرفی می نمایند ممکن است کامپیوتر شما را به بدافزار آلوده نمایند و به سیستم شما آسیب های جبران ناپذیری را وارد نمایند. بدین ترتیب شما همیشه باید نسبت به کاری که قرار است انجام دهید آگاهی کامل پیدا کنید و به وب سایت ها و برندهای ثابت شده و معروف برای دریافت کریپتو مراجعه کنید.

یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی این است که جوایز دریافت شده ممکن است به اندازه ای کم باشند که ارزش وقت گذاشتن نداشته باشند. در بعضی موارد، کاربران گزارش داده اند که یک هفته فعالیت در یک وب سایت کمتر از 1 دلار برای آن ها درآمد داشته است. در حالت ایده آل، شما باید وب سایتی را بیابید که پاداش های مناسبی بدهد، به صورتی که وقت گذاشتن در این وب سایت ها صرفه مناسبی برای شما داشته باشد .

جمع بندی

شیرهای کریپتو درحال حاضر در مقایسه با روزهای اولیه پیداش بیت کوین که با حل کپچاهای ساده پاداش می دادند، بسیار پیچیده تر شده اند. برای آغاز کار با شیرهای کریپتو، به یاد داشته باشید که تحقیقات گسترده، دقیق و آگاهانه باید اولین قدم باشد.

باید مراقب وعده های فریبنده وب سایت ها بود و به برندهای معتبر که به آن ها اعتماد دارید مراجعه کنید. اگر از شیرهای کریپتو به طور صحیح و مداوم بهره ببرید، قطرات کوچک کریپتو در نهایت می تواند به اندازه معناداری تبدیل گردد، به خصوص اگر ارزش بازار توکن هایی که جمع آوری نموده اید بالا برود.

منبع: Binance Academy

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیر کریپتو یا همان (Crypto Faucet) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر کریپتو یا همان (Crypto Faucet) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید