غول های سنگی این جنگل به همه زل می زنند!

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، جنگلی ترسناک با 800 مجسمه در ژاپن

جنگلی بزرگ را تجسم کنید که پر از مجسمه های ترسناک است که به ردیف ایستاده اند و بدون اینکه حتی ثانیه ای پلک بزنند به شما زل زده اند! به نظر خیلی ترسناک می آید این طور نیست؟ این جنگل واقعا وجود دارد، آن هم در یکی از روستاهای ژاپن. خیلی ها می گویند اینجا ترسناک ترین جنگل جهان ست، جنگلی که انگار در جهانی دیگر است و با رفتن به آن دوست دارید هرچه زودتر آن را ترک کنید. فکر می کنید این مجسمه ها در این جنگل چه کار می نمایند؟! در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا این جنگل ترسناک ژاپن را بیشتر بشناسید.

غول های سنگی این جنگل به همه زل می زنند!

برای دیدن یکی از ترسناک ترین جنگل های جهان باید به استان تویاما در ژاپن بروید. در یکی از روستاهای این استان، جنگلی هست با 800 مجسمه آدم! مجسمه هایی که به محض اینکه پا به داخل این جنگل می گذارید حتی ریزترین حرکات شما را هم زیر نظر می گیرند! شاید کنجکاو شدید و دوست دارید بدانید این مجسمه ها را چه کسی و برای چه ساخته است؟

اواخر دهه 1980 بود که یکی از پولدارهای این ناحیه به یکی از مجسمه سازهای چینی 6 میلیارد ین (78.5 میلیون دلار) تومان پول داد و از او خواست تا حدود 800 مجسمه آدم در این جنگل بسازد. اما نه هر مجسمه ای با هر شکل و قیافه ای! بسیاری از این مجسمه ها کسانی هستند که موتسوئو آن ها را می شناخت و دوست داشت که با ساخت مجسمه، آن ها را تا ابد زنده نگه دارد. او حتی مجسمه ای از خودش هم ساخت و آن را در جایی از پارک واقع شده است تا کاملا مشرف به همه قسمت های این جنگل باشد. مجسمه ها آنقدر واقعی به نظر می آیند که انگار کسی آن ها را به سنگ تبدیل و در زمان متوقف نموده است. برخی از مجسمه ها به ردیف ایستاده اند در حالی که برخی دیگر در تپه ها پراکنده شده اند و حتی گاهی در پشت علف های بلند هم ناپدید شده اند.

موتسوئو می خواست تا با این کار اینجا را به جنگلی آرامش بخش برای سرگرمی و استراحت تبدیل کند و توریستان زیادی را به این جنگل بکشاند. البته این طور که به نظر می آید این جنگل ترسناک چندان هم آرامش بخش نیست! اما رویای موتسوئو فوروکاوا برای حفاظت همیشگی از افرادی که به او نزدیک بودند باعث شد که این روستای متروک به جاذبه گردشگری تبدیل گردد. گردشگران زیادی هر روز از این جنگل دیدن می نمایند و برای دیدنی این مجسمه های عجیب خودشان را به این جنگل ترسناک می رسانند.

پارک ها معمولا ساکت و آرامش بخش هستند و منظره ها جذابی از طبیعت دارند اما در این پارک به جای احساس آرامش پر از ترس و دلهره می شوید. با رفتن به این پارک انگار به طور اتفاقی وارد جهانی دیگر یا منطقه ای ممنوعه شده اید و تک تک مجسمه ها به خاطر آمدنتان به اینجا به شما زل زده اند! به هر طرف که برمی گشت فکر می کنید مجسمه ای تکان خورد! و باز هم به خودتان دلداری می دهید که خیالاتی شده اید! اگر تکان خوردن های عجیب مجسمه ها و همین طور نگاه های سنگین شان شما را معذب نموده شاید دلتان بخواهد تا هر چه سریع تر از این جنگل بیرون بروید و از دست این نگاه ها راحت شوید.

خیلی از کسانی که بر ترس شان غلبه می نمایند و به این جنگل می فرایند هر جوری شده تا قبل از تاریکی هوا این محل را ترک می نمایند چون می گویند همین که هوا تاریک می گردد مجسمه ها زنده می شوند! البته برخی از گردشگران هم هستند که اصلا این جنگل و مجسمه هایش را ترسناک نمی دانند، آن ها اینجا را مثل موزه ای پر از آثار هنری می دانند و ساعت ها با دقت این 800 مجسمه را دیدن و جزئیات ساختشان را تحسین می نمایند.

اینجا تنها روستای ترسناک ژاپن نیست در جنوب این کشور هم روستای دیگری به نام ماگورو هست که می تواند حسابی شما را بترساند البته نه با مجسمه بلکه با عروسک! در اینجا یک زن جای همه افرادی که روزگاری در این روستا زندگی می کردند و امروز مرده اند را با عروسک های بزرگ پر نموده است. برخی از این عروسک ها در ایستگاه های اتوبوس منتظر ماشین اند، برخی در زمین های کشاورزی مشغول کارند و برخی هم در حال تعمیر جاده ها هستند! او حتی خانواده خودش را هم با این عروسک ها زنده نموده است پدرش که همواره سیگار می کشید و برادرانش که در کنار پدر نشسته اند.

منبع: express.co.uk

منبع: الی گشت

به "غول های سنگی این جنگل به همه زل می زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های سنگی این جنگل به همه زل می زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید