احتیاج به 30 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه برق تهران

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: برای گذر از پیک تابستان سال آینده، دو پروژه را در نظر گرفته ایم که یکی از آن ها آماده کردن شبکه برای گذر از شرایط بحرانی است و انجام این کار، به 30 میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد.

احتیاج به 30 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه برق تهران

حسین صبوری در گفت وگو با وبلاگ بلاگ پو، با تاکید بر اهمیت آماده شدن شبکه برای پیک سال 1398، اظهار کرد: بازسازی شبکه یکی از اقداماتی است که هر سال برای تجهیز شبکه برق تهران صورت می گیرد و این مساله جزو ملزومات تأمین برق تهران محسوب می گردد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که باید در این حوزه انجام گردد، مدیریت مصرف و استفاده از راهکارهایی برای کاهش مصرف برق است؛ به گونه ای که باید با همکاری مشترکان و صنایع، 400 تا 500 مگاوات مدیریت مصرف صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، توضیح داد: تنها در این شرایط است که می توانیم خاموشی ها را پشت سر بگذاریم و تهرانی بدون خاموشی ببینیم، لذا تقاضای ما از تمام مشترکان این است که در طول این فرآیند همکاری لازم را داشته باشند.

پیک شهر تهران در تابستان سال 1396، معادل 4666 مگاوات بود که طبق برآوردهای اجرا شده، باید به 4900 مگاوات می رسید، هم چنین براساس هدف گذاری های اجرا شده، قرار شد که میزان پیک بار به بیش از 4500 مگاوات نرسد که برای انجام این کار باید 400 تا 500 مگاوات مدیریت بار صورت می گرفت.

فعالیت هایی هم چون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، تغییر ساعات ادارات، استفاده از مولدهای فراوری برق بخش خصوصی و دولتی و هم چنین همکاری مستمر و جدی مردم موجب شد تا حدود 300 مگاوات در پیک تابستان امسال مدیریت مصرف صورت بگیرد.

اقدامات اجرا شده موجب شد که به جای رسیدن به عدد 4900 مگاوات، میزان پیک بار 4567 مگاوات ثبت گردد که در این بین به وسیله تغییر ساعات ادارات 250 مگاوات صرفه جویی صورت گرفت و برای این کار نیز 250 اکیپ عملیاتی، میزان مصرف برق 1200 مرکز دولتی بزرگ در شهر تهران رصد شد.

براساس نتایج به دست آمده، 200 دستگاه به مصوبه هیأت دولت مبنی بر این که رأس ساعت یک سیستم های سرمایشی را قطع نمایند، عمل نکرده و شرکت برق نیز برای مقابله با آن ها به قطع برق این مجموعه ها اقدام کرد.

طبق برآوردهای اجرا شده، باید 600 مگاوات مدیریت بار در تابستان سال آینده انجام گردد که برای این مساله نیز برنامه های متعددی در نظر گرفته شده و باتوجه به این که در شهر تهران تنها 300 ساعت با مشکل جدی تأمین برق آن هم در ساعت 12 و 17 مواجهیم؛ مسؤولان برقی معتقدند که باید به مدیریت مصرف توجه ویژه ای گردد. البته تعویض پنج میلیون لامپ دستگاه های دولتی با لامپ های ال ای دی در دستور کار شرکت توزیع برق تهران قرار گرفته که هنوز وارد مرحله اجرا نشده است. ازسوی دیگر افزایش بارش ها نوید به حرکت درآمدن نیروگاه های برق آبی را می دهد که مجموعه این اقدامات بیانگر عدم خاموشی تهران در تابستان سال آینده است.

خبرنگار: سحر بابایی

دبیر خبر: فاطمه محمدنژاد

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احتیاج به 30 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه برق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به 30 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه برق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید