واکسن بیماری های پوستی فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، محققان آمریکایی در حال کار روی فراوری واکسنی هستند که می تواند برای درمان مشکلات پوستی از قبیل آکنه مورد استفاده قرار گیرد.

واکسن بیماری های پوستی فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو و به نقل از گیزمگ، محققان دانشگاه کالیفرنیا(University of California) هم اکنون درحال تحقیق روی پروژه ای برای توسعه واکسن بیماری های پوستی هستند.

این واکسن نه تنها التهابات پوستی را کاهش می دهد، بلکه عوارض جانبی داروهای فعلی را نیز نخواهد داشت.

باکتریپروپیونی باکتریوم(Propionibacterium) که عامل بروز آکنه است، توکسینی با عنوان CAMP فراوری می نماید.

این پروژه به رهبری چان مینگ هانگ اجرا شده است. این پروژه در ابتدا با تحقیق روی اینتوکسین که می تواند پاسخ های التهابی روی پوست ایجاد کند،شروع شد و آزمایشات بعدی این محققان روی موش های آزمایشگاهی و سپس سلول های پوستی صورت گرفت.

این محققان دریافتند با استفاده از پادتن های تک تیره (monoclonal antibodies) میزان این پاسخ های التهابی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

پادتن های تک تیره پادتن هایی تک اختصاصی هستند که همه مشابه هم هستند و برخلاف پادتن های پلی کلونال که از سلول های ایمنی متفاوتی ایجاد می شوند، از سلول های ایمنی تعیین که از یک سلول کلون گردیده اند ایجاد می شوند. دراین راستا این محققان در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا یک واکسن می تواند میکروبیوم ها(اجتماعی از میکروارگانیسم ها) را تحت تاثیر خود قرار دهد یا خیر؟

اگر این واکسن درست عمل کند، سلامت کامل پوست تضمین خواهد شد. همچنین این واکسن می تواند صدها میلیون انسانی که مبتلا به آکنه هستند را تحت تاثیر خود قراردهد.

تاکنون آزمایشات بالینی این پروژه انجام گردیده است.

گزینه های درمانی فعلی که هم اکنون مورد استفاده بیماران قرار می گیرند، برای بیش از 85 درصد از نوجوانان و بیش از 40 میلیون بزرگسال در آمریکا موثر نیست.

محققان این پروژه معتقدند برای درمان مشکلات پوستی روش های ایمن، کارامد و موثر مورد احتیاج است.

نتایج اولیه این پروژه در مجله Investigative Dermatology منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکسن بیماری های پوستی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن بیماری های پوستی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید