واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی درباره آزادی زندانیان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، در حالی که گفته می گردد؛ اشرف غنی دستور آزادی زندانیان با شرایط ویژه را صادر نموده است، سخنگوی دفتر طالبان تاکید نمود که تنها آزادی افرادی را می پذیرند که در فهرست این گروه ارائه شده بود.

واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی درباره آزادی زندانیان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ بلاگ پو، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی گفت که این گروه فهرستی از 5 هزار زندانی مورد نظر خود را به آمریکا سپرده و خواهان آزادی زندانیانی شده که در این فهرست حضور دارند.

شاهین با تاکید بر اینکه این زندانیان افراد مشخصی هستند اضافه نمود که هیچکس نمی تواند در این فهرست جعل کاری کند.

وی توضیح داد: زندانیان طالبان که آزاد می شوند باید مورد تأیید هیئت این گروه قرار گیرند.

این در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در مراسم تحلیفش گفت که امروز فرمانی را در رابطه با آزادی زندانیان طالبان صادر می نماید اما درباره چگونگی و شمار زندانیانی که قرار است آزاد شوند چیزی نگفت.

رویترز اما به نقل از منابعی نوشت که شمار زندانیانی که قرار است در این مرحله آزاد شوند بین 1000 تا 1800 نفر متغیر است و براساس فرمان غنی آزادی زندانیان بالای 52 ساله طالبان و افرادی که خاتمه دوره حبس آن ها نزدیک است، اولویت دارد.

یک عضو ارشد طالبان نیز می گوید که خودروهای این گروه در نزدیکی زندان بگرام مستقر هستند و منتظر فرمان غنی برای آزادی این زندانیان هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی درباره آزادی زندانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به اظهارات اشرف غنی درباره آزادی زندانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید