پمپئو: ایران در عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو دست داشته است!

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه دادن هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شد ایران در عملیات پهپادی نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است.

پمپئو: ایران در عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو دست داشته است!

به گزارش ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه با تکرار ادعا های بی اساس ضد جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد تهران پشت عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است.

پمپئو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: تهران در پس حدود یکصد حمله ای است که تا کنون علیه عربستان سعودی اجرا شده و این در حالی است که روحانی و ظریف تظاهر می نمایند که به دیپلماسی متوسل هستند.

وی بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مدعی شد: ایران در بحبوحه تمام درخواست هایش برای کاهش تنش، اکنون حمله بی سابقه ای را علیه این تامین نماینده انرژی دنیا (عربستان سعودی) انجام داده است. هیچ مدرکی از اینکه حملات از یمن اجرا شده باشند، وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در کوشش برای ایجاد ایران هراسی در دنیا، اضافه نمود: از تمام کشور ها می خواهیم علنا و یکصدا، حملات ایران را محکوم نمایند. ایالات متحده با شرکا و متحدان خود همکاری خواهد نمود تا از تامین انرژی در بازار ها اطمینان حاصل نموده و ایران را بخاطر تجاوزهایش، جوابگو کند.

محمد البخیتی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در مصاحبه با شبکه الجزیره با اشاره به حمله روز شنبه رزمندگان یمنی به تأسیسات شرکت آرامکو و آتش سوزی گسترده در این تأسیسات نفتی و همچنین اعتراف رژیم سعودی به آن، تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن سرانجام ندهد، رزمندگان یمنی، ریاض، پایتخت عربستان را به تصرف خود در خواهند آورد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو های مسلح یمن در تشریح این عملیات گسترده با قرائت بیانیه ای مطبوعاتی گفت مبارزان یمنی دو پالایشگاه بقیق و خریص در عربستان سعودی را با 10 فروند پهپاد انفجاری هدف قرار دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پمپئو: ایران در عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو دست داشته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: ایران در عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو دست داشته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید