چالش این روزهای کرونا ، بروز عفونت های شدید در جوانان افزایش پیدا کرد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با تاکید بر مراجعه به موقع به پزشک، اظهار کرد: دیر آمدن، بیمارستان هراسی و شایعاتی که پیرامون این مسئله منعکس می گردد چالشی برای درمان بیماران کرونایی محسوب می گردد.

چالش این روزهای کرونا ، بروز عفونت های شدید در جوانان افزایش پیدا کرد

مسعود ضیائی، امروز پنج شنبه 13 آذر با اشاره به اینکه 13 تخت آی سی یو بیمارستان ولیعصر بیرجند پر است، به وبلاگ بلاگ پو رسانه های گروهی گفت: دو آی سی یو دیگر نیز با ظرفیت هر کدام 6 تخت داریم که این دو بخش هم تکمیل است.

ضیائی با اشاره به فرایند شیوع کرونا در ماه های اخیر، توضیح داد: در اردیبهشت تنها یک بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو به مدت یک ماه بستری بود و سایر بخش های کرونا خالی بود، اما در حال حاضر شرایط اشغال تخت ها و نوع بیماران فرق نموده است.

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، وی توضیح داد: در گذشته غالب بیماران مسن و دارای بیمار زمینه ای بود، اما اکنون چند بیمار جوان و بدون سابقه بیماری زمینه ای داریم که با عفونت شدید بستری شده است .

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ارائه خدمات درمانی به این بیماران و اینکه با مراقبت های پزشکی اجرا شده در حال انتقال بعضی بیماران از آی سی یو به بخش هستیم، گفت: مسائل وجود آمده برای این بیماران ناشی از دیر مراجعه کردن به بیمارستان است.

ضیائی با تاکید بر اینکه دیر آمدن، بیمارستان هراسی و شایعاتی که پیرامون این مسئله منعکس می گردد چالشی برای درمان بیماران کرونایی محسوب می گردد، اضافه کرد: حال بیماری که در بیمارستان خوب نگردد، مطمئنا در منزل هم خوب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مراجعه به موقع بیماران به بیمارستان ضامن سلامتی خود، دیگران و کاهش زحمات کادر درمان می گردد، گفت: مراجعه دیرتر به بیمارستان باعث مسائلی از جمله به خطر انداختن سلامتی خود، اطرافیان، مدافعین سلامت و گسترش شیوع بیماری می گردد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد جوان به کرونا مبتلا می شوند، اضافه کرد: با رعایت ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و مراجعه به پزشک می توان از انتقال گسترده کرونا جلوگیری کرد.

ضیائی یادآور شد: احساس تنگی نفس، تندتند نفس کشیدن، درد قفسه سینه، تب مداوم و... از علائم جدی شک به کرونا است و حتما باید به بیمارستان مراجعه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چالش این روزهای کرونا ، بروز عفونت های شدید در جوانان افزایش پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش این روزهای کرونا ، بروز عفونت های شدید در جوانان افزایش پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید