8 مرکز علمی کاربردی دولتی در استان قزوین تعطیل گردیده است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، علی فتح طاهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: خبرنگاری رسالت سنگینی است که می تواند در روشنگری و آگاهی بخشی جامعه نقش افرین باشد.

8 مرکز علمی کاربردی دولتی در استان قزوین تعطیل گردیده است

فتح طاهری توضیح داد:وبلاگ بلاگ پو متعهد در بیان مطالبات عمومی وپاسخگو کردن مردم نقش اساسی دارند و با دقت در انتشار خبر می توانند به اعتمادسازی کمک نمایند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین یادآورگشت: اگر گاهی مردم به برخی خبرها اعتماد ندارند باید ریشه آن بررسی گردد بویژه در فضای مجازی بدون سند اخباری منتشر می گردد که آرامش جامعه را بر هم می زند که باید این روند اصلاح گردد.

وی اضافه نمود: خبرنگار باید پرسشگر و کنجکاو و جسور باگشت و قدرت انتقال سریع و درست مطالب را داشته باگشت و برخورداری از مهارت فنون جدید، خلاقیت، مسئولیت پذیری و اخلاق مداری در این شغل ضروری است.

فتح طاهری اظهارداشت: دانشگاه علمی کاربردی اهداف متفاوتی را دنبال می نماید و تنها دانشگاهی است که با هدف اشتغال و کارافرینی ایجاد گردیده است.

وی افزود: البته گاهی شاید در یک دوره زمانی دچار انحراف گشت و در بند افزایش رشته ها و دادن مدرک نهاده شد اما ب اعتقاد ما این دانشگاه احتیاجمند مقطع دکتری نیست بلکه لازم است افرادی باید آچار به دست تربیت کند تا اشتغال جامعه محقق گردد.

رئیس دانشگاه چجامع علمی کاربردی استان گفت: باید مهارتی ایجاد کنیم تا دانشجو پس از تحصیل بتواند مشغول کارگردد و هم زبان کارگر و مصرف نماینده و هم عالم را بفهمد و هم با صنعت ارتباط داشته باگشت.

فعالیت گذشته دانشگاه را نقد وآسیب شناسی می کنیم

وی اظهارداشت: برای چابک سازی و حرکت پویا درآینده، ضمن آسیب شناسی فعالیتهای گذشته، نقد فعالیتهای خود را از چند سال قبل شروع نموده ایم تا نواقص را برطرفکنیم.

فتح طاهری اظهارداشت: برای کاربردی کردن و کیفی سازی فعالیت علمی دانشگاه گامهای عملی برداشته ایم و در این راستا چون مدرسان پالایش علمی نگردیده بودند ابتدا همه مدرسانی که با دانشگاه همکاری می کردند تحت پوشش پالایش نهاده شدند.

وی افزود: پالایش علمی و تخصصی 1200 مدرس دانشگاه شروع گردیده و بررسی 700 مدرس به انتها رسیده است که نتایج آن پس از مصاحبه توسط کارگروهها علام خواهد گشت.

تعطیلی گشتن هشت مرکز جامع علمی کاربردی دولتی در استان

فتح طاهری توضیح داد: در حال حاضر 18 مرکز علمی کاربردی در استان داریم که هشت مرکز دولتی تعطیل گردیده و در این راستا بازنگری محتوای رشته ها نیز شروع گردیده است زیرا رشته ای که 20 سال پیش ایجاد گردیده و امروز دیگر احتیاج به آن نیست باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی گفت: هر رشته ای که امروز کاربرد ندارد حذف خواهد گشت و یا تغییر محتوای خواهد داد که در این راستا افراد متخصص نظر می دهند.

فتح طاهری یادآورگشت: در حال حاضر 112 کد رشته در دانشگاه دایر است که 59 کد رشته در مقطع کاردانی و 41 کد رشته کارشناسی با 7500 دانشجوست.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین اظهارداشت: انعطاف پذیری از ویژگیهای دانشگاه است و شاید یک رشته چند سال دایر باگشت اما دیگر احتیاج روز نیست البته برخی رشته ها پودمانی است که دوره هایی برگزار می کنیم.

وی افزود: برای امسال 20 درصد رشته های کاردانی و 10 درصد رشته های کارشناسی را افزایش داده ایم که 70 درصد رشته ها در کاردانی و 30 درصد کارشناسی است.

فتح طاهری یادآورگشت: سطح بندی مراکز امسال انجام می گردد و اگر واحدهایی رتبه کم بگیرند و در مدت لازم ارتقا نیابند حذف می شوند زیرا سیاست ما کمیت نیست دبلکه نبال کیفیت هستیم و از رگشت قارچ گونه مراکز علمی کاربردی جلوگیری خواهد گشت تا دانشجو با سواد گردد.

وی اعلام کرد: هدف اصلی ما کارآفرینی و اشتعالزایی است لذا کلینیک کارآفرینی در دانشگاه راه اندازی گردیده و به مراکز نواوری تا سقف 50 میلیون تومان با سود دو درصد تسهیلات داده می گردد تا فعالیتهای خود را گسترش دهند.

فتح طاهری اعلام کرد: تاکنون 3 مرکز نوآوری برای دریافت تسهیلات درخواست داده اند و سه مرکز نیز در حال ارائه مدارک هستند که این حمایت ها می تواند مسیر تبدیل گشتن به شرکت های دانش بنیان را تسریع کند.

وی با انتقاد از رسانه ها در انعکاس غیر واقعی وضعیت مراکز علمی کاربردی اظهارداشت: در مقطعی یک جوی در فُضای مجازی ایجاد گشت که این مراکز تعطیل گردیده اند در حالی که هیئت دولت مصوبه ای داشت که مراکز علمی کاربردی دولتی تعطیل گردد تا از بحران دانشجوی بیکار جلوگیری گردد.

فتح طاهری افزود: بر اساس مصوبه دولت قرار بود هر دانشگاهی که حذف می گردد به بخش خصوصی واگذار گردد تا به سمت کیفی سازی حرکت کنیم اماجور دیگری اطلاع رسانی گشت و برخی تصور کردند مراکز علمی و کاربردی تعطیل گردیده و برای ثبت نام مراجعه نکردند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین توضیح داد: در ترم گذشته با چالش جذب دانشجو روبرو گشتیم در حالی که قرار نبود برخی مراکز تعطیل گردد بلکه واگذاری مطرح بود تا چابک سازی محقق گردد.

وی افزود: از مهرماه این 10 مرکز دانشجو می پذیرند و در دفترچه جدید 8 مرکز اجازه جذب دانشجو نخواهد داشت و از ترم نوبت بهمن ماه این رویه فرق خواهد نمود.

صندلی خالی فراوانی در دانشگاه داریم

فتح طاهری افزود: با وجود اینکه برخی مراکز ما تعطیل گردیده و سایر مراکز دولتی 20 درصد کاهش پذیرش دانشجو داشتند اما در دانشگاه علمی کاربردی با 15 درصد افزایش دانشجو روبرو گشتیم.

وی گفت: رویکرد مردم هم برای دوری از مدرک گرایی و حرکت به سمت مهارت آموزی بیشتر گردیده و امیدواریم با ایجاد رشته های مورد احتیاج جامعه بتوانیم به مهارت افزایی و اشتغال کمک کنیم.

فتح طاهری توضیح داد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی مصمم هستیم افراد توانمند گردیده و مشعول کار شوند.

وی اضافه نمود: برای ارتباط صنعت و دانشگاه باید گفت ما در دل صنعت هستیم و محیط کار را برای دانشجو فراهم نموده ایم و علم و توام با عمل آموز گشتاده می گردد.

فتح طاهری اعلام کرد: سربازان وظیفه بالای دیپلم در اختیار دانشگاه قرار می گیرند و در دوران سربازی رشته های پودماتی پیش بینی می کنیم و این پودمانها می توانند ادامه تحصیل دهند.

جذب دانشجو مهمترین چالش دانشگاه علمی کاربردی

وی در ادامه مهمترین چالش دانشگاه جامع علمی کاربردی را کاهش دانشجو دانست و اطهارداشت: مهمترین چالش تغییر نظام آموزشی است که در جذب دانشجو مشکل داریم و چون مقطع پیش دانشگاهی حذف گردیده با کاهش دانشجو روبرو خواهیم گشت.

منبع: mehrnews.com

به "8 مرکز علمی کاربردی دولتی در استان قزوین تعطیل گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مرکز علمی کاربردی دولتی در استان قزوین تعطیل گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید