اجرای غربالگری سلامت عمومی برای دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی سال جدید تحصیلی با تکمیل فرم های غربالگری و پرسشنامه GHQ (دارای استاندارد بین المللی) که توسط کارشناسان مرکز مشاروه دانشجویی و مرکز بهداشت و درمان دانشجویی دانشگاه و به هنگام ثبت نام ارائه شد، مورد ارزیابی های سلامتی قرار می گیرند.

اجرای غربالگری سلامت عمومی برای دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی

امامی کارشناس مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای فرآیند ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی که برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کردند، پرسشنامه های مربوطه را نیز دریافت کردند و با تکمیل آنها ، آنالیز بر روی سلامتی این دانشجویان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرحله اول به عنوان پیشگیری اولیه است و در سطح دوم، هدایت دانشجویان با ارائه اطلاعات و آموزش های لازم به آنان و مشاوره های فردی پیگیری می گردد و سطح سوم در موارد خاص انجام می گردد و در واقع، برای افرادی است که مسئله ای دارند و خدمات خاص برای این افراد به اشکال گوناگون ارائه خواهد شد.

کارشناس مسئول مرکز مشاوره دانشجویی به تمامی دانشجویان توصیه کرد اگر با مساله ای درگیر شدند و یا فکر آنان را به خود مشغول کرد، زودتر به مرکز مشاوره دانشجویی مراجعه نمایند تا با صرف انرژی کمتر مسایل زودتر حل شوند.

امامی تاکید نمود: مرکز مشاوره دانشجویی در پی توانمندسازی دانشجویان در حل مسائل شان است و این مهارت را به آنان یاد می دهد تا خودشان از پس حل مسائل شان بر بیایند.

معصومه غفاری کارشناس مسئول مرکز بهداشت و درمان دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی نیز گفت: علاوه بر پایش سلامت جسمانی، با دریافت اطلاعات مربوط به سلامت جسمی و روانی دانشجویان می توانیم آنان را در طول تحصیل یاری کنیم و امکانات رفاهی و تحصیلی دانشگاه را مطابق با نیازهای دانشجویان، ارائه بدهیم.

غفاری اضافه کرد: بعنوان مثال دانشجویانی که ناراحتی قلبی داشته و یا دارای اختلالاتی مانند کم بینایی باشند، شرایط اقامتی و تحصیلی آنان را براساس نیازشان، مناسب می کنیم.

وی علاوه بر دریافت اطلاعات پزشکی و سلامتی دانشجویان جدید، بروشوری آموزشی را از اطلاعات مربوط به بهداشت فردی، بهداشت چشم، مو، پوست و دست به دانشجویان ارائه داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای غربالگری سلامت عمومی برای دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای غربالگری سلامت عمومی برای دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید