دستور معاون اول رئیس جمهوربرای تخصیص ارز به لاستیک

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از صداوسیما، داریوش امانی گفت: رسیدگی به مسائل و مسائل و مطالبات رانندگان حمل ونقل جاده ای از دغدغه های اصلی مسئولین ذی ربط حوزه حمل ونقل جاده ای بوده و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری های لازم انجام می گردد.

دستور معاون اول رئیس جمهوربرای تخصیص ارز به لاستیک

وی گفت: هم زمان با شروع اعتراض رانندگان در تاریخ اول خردادماه امسال، جلسات زیادی با حضور نمایندگان اصناف و تشکل های صنفی بخش حمل ونقل جاده ای برگزار گردید و بعضی از مطالبات به طورجدی از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی آنالیز و در دست اقدام است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه نمود: بخشی از مسائل و مسائل از جمله برخورد با شرکت های متخلف حمل ونقلی، کمیسیون های اضافی شرکت های متخلف، اطلاع رسانی به رانندگان در خصوص میزان کرایه دریافتی، بازگشت بیمه تأمین اجتماعی به روال قبلی و راه اندازی بیمه تکمیلی رانندگان به صورت فوری رسیدگی و با فوریت حل وفصل شد.

امانی گفت: بخشی از مسائل و مسائل احتیاج به زمان بیشتری داشت که از طریق مطالعات کارشناسی آنالیز شد و بخشی از مطالبات هم از جمله سخت و زیان آور شدن شغل رانندگی احتیاج به تدوین قانون از سوی مجلس شورای اسلامی دارد و یا بازنگری در دستورالعمل و قوانین و مقررات که در دست آنالیز و پیگیری است.

وی یکی از خواسته های رانندگان را محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن بر کیلومتر گفت و اضافه نمود: با همراهی نمایندگان اصناف و تشکل های صنفی، پس از برگزاری جلسات متعدد خاتمه طرح پیشنهادی به شورای عالی ترابری کشور ارسال شد که در صورت اخذ مصوبه قانونی در کمیسیون مربوطه، امیدواریم ظرف یک یا دو ماه آینده عملیاتی گردد.

امانی در خصوص تأمین لاستیک و قطعات و اقلام مصرفی مورداحتیاج رانندگان گفت:با توجه به این که ماهانه حدود 100 هزار حلقه لاستیک مورداحتیاج رانندگان است، طی 2 ماهه گذشته، تعداد 100 هزار حلقه لاستیک توزیع شد که در حال حاضر 100 هزار حلقه کمبود لاستیک وجود دارد که طی جلسات برگزار گردیده و مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور، مقرر شد ارز لاستیک با اولویت ویژه تخصیص پیدا کند و از طریق فراوری داخلی و همچنین واردات لاستیک های مورداحتیاج، این مشکل رفع گردد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از تصمیم دولت برای ترخیص لاستیک مورد احتیاج شبکه حمل ونقل جاده ای و درون شهری از سرعت دریافت روند ترخیص و تأمین تایر مورد احتیاج کامیون داران اطلاع داد و توضیح داد: طبق دستور معاون اول رئیس جمهوری مقرر شد لاستیک های موجود در انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی هر چه زودتر میان رانندگان توزیع گردد و تصمیم جدیدی که اخیراً توسط هیئت وزیران برای معین تعرفه واردات این گروه محصول از تایر گرفته است که مقرر شد چهار ردیف از تعرفه واردات تایر مربوط به تایرهای رادیال باری-اتوبوسی از 26 درصد به 5درصد کاهش یابد.

وی اضافه نمود: برابر اطلاعات دریافتی چهار سایز از تایرهای باری-اتوبوسی سیمی را مشمول کاهش 21درصدی تعرفه واردات است. به همین منظور مقرر شد تا زمان کاهش التهاب بازار لاستیک های باری- اتوبوسی این تایرها با تعرفه 5 درصدی و ارز دولتی به کشور وارد شوند. پس از بازدید از انبارهای گمرک همچنین در خصوص ترخیص لاستیک مورداحتیاج شبکه حمل ونقل جاده ای و درون شهری تصمیماتی اتخاذ شد که به زودی اجرایی می گردد و لاستیک در اختیار کامیون داران قرار خواهد گرفت.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن تشکر از همراهی رانندگان در انجام وظایف خطیر خود علی رغم مسائل، در زمینه رسیدگی به مسائل و مسائل و پیگیری تا خاتمه قول مساعد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستور معاون اول رئیس جمهوربرای تخصیص ارز به لاستیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور معاون اول رئیس جمهوربرای تخصیص ارز به لاستیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید