علوم پزشکی شیرازمیزبان بخش دوم مدرسه تابستانی طب ایرانی

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، بخش دوم و پایانی نخستین مدرسه تابستانی بین المللی طب ایرانی به عنوان بخش تکمیلی برنامه مشترک دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دفتر مطالعات تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو در ایران با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امروز به مدت 3 روز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شروع گشت.

علوم پزشکی شیرازمیزبان بخش دوم مدرسه تابستانی طب ایرانی

دبیر مدرسه تابستانی بین المللی طب ایرانی و معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی، از حضور 7 شرکت نماینده خارجی از کشورهای هند، پاناما، موریس و اوگاندا در این مدرسه تابستانی اطلاع داد.

دکتر آرمان زرگران اضافه نمود: این مدرسه به مدت 10 روز برگزار می گردد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان میزبان سه روز پایانی آن، انتخاب گردیده است.

رئیس موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی دکتر نورانی وصال نیز، با بیان این که ایران در زمینه تاریخ پزشکی و داشتن پزشکان نامی مانند ابوعلی سینا و ذکریای رازی، سرآمد کشورها بوده است، یادآور گشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال های گذشته دانشمندان نامدار و دانشجویان زبده ای را در عرصه پزشکی تربیت نموده که با برگزاری این دوره کوشش می گردد تا این تاریخ، تمدن و پیشرفت را به دنیا نشان دهیم.

دکتر شاهرخ قیصری هدف از برگزاری این دوره را آشنایی شرکت نمایندگان با طب ایرانی و مکتب پزشکی شیراز مطرح کرد و اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای یک مجله و دفتر مطالعات تاریخ پزشکی است که افراد دانشمندی از همکاران ما در آن فعالیت می نمایند.

او درباره محورهای مورد بحث در این برنامه، گفت: در این برنامه اطلاعات جامعی در زمینه طب ایرانی، تاریخ پزشکی ایران، مدارس پزشکی که در ایران فعال بوده اند و مکتب پزشکی شیراز، به حاضران ارایه می گردد.

دکتر قیصری اضافه نمود: این برنامه سه روزه با بازدید از موزه تاریخ پزشکی و موزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کلینیک ها و مراکز درمانی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با این دوره و همچنین تور فرهنگی گردشگری از مکان های تاریخی در شیراز، همراه است.

شرکت نمایندگان خارجی در مدرسه تابستانی بین المللی؛ سفیران فرهنگ و طب ایرانی

در ادامه، استاد و مدیر گروه فیزیک پزشکی و همچنین معاون پژوهشی آموزشی دفتر مطالعات تاریخ پزشکی دانشگاه با خوشامدگویی به شرکت نمایندگان خارجی و تقدیر از کوشش تمامی دست اندرکاران برگزاری این مدرسه، گفت: در این دوره از مدرسه تابستانی، شرکت نمایندگان با موضوع فلسفه پزشکی آشنا می شوند.

دکتر علیرضا مهدی زاده اضافه نمود: هدف از برگزاری این دوره برای شرکت نمایندگان خارجی، معرفی طب ایرانی به عنوان یکی از مهم ترین طب و علوم تاریخ پزشکی دنیا با بیش از 1500 سال سابقه در طب جهان و همچنین معرفی دانشمندان طب پیش و پس از اسلام در دوره های پزشکی است که سبب استفاده از این مباحث در مطالعات، پژوهش و آموزش پزشکان خارجی شرکت نماینده می گردد.

او اضافه نمود: این شرکت نمایندگان که بیشتر از پزشکان هستند، به عنوان سفیران فرهنگ و طب ایرانی برای انتقال این آموزه ها به کشورهای خود هستند و این موضوع، از دیگر اهداف برگزاری مدرسه تابستانی بین المللی طب ایرانی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه شیراز در مکتب پزشکی ایرانی سهیم بوده و برتری ویژه ای نسبت به محافل علمی دیگر دارد که بخش عمده ای از این برتری درباره فلسفه و اخلاق پزشکی است، ادامه داد: این دوره، با آموزش مباحثی درباره فلسفه پزشکی و طب ایرانی برای آشنایی شرکت نمایندگان با دستاوردهای مهم این مکتب به صورت علمی و عملی، با عنوان طب متعالیه به شرکت نمایندگان برگزار می گردد.

دکتر محمدمهدی زرشناس عضو هیات علمی دانشکده داروسازی نیز در این برنامه، در زمینه اشکال دارویی در طب ایرانی، مطالبی را به حاضران ارایه داد.

مدرسه تابستانی بین المللی طب ایرانی، از امروز بیستم مرداد شروع و تا بیست و دوم مرداد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه دارد.

منبع: mehrnews.com

به "علوم پزشکی شیرازمیزبان بخش دوم مدرسه تابستانی طب ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوم پزشکی شیرازمیزبان بخش دوم مدرسه تابستانی طب ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید