شروع فعالیت مراکز آموزشی از 14 فروردین، کوشش مضاعف برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در هفته دوم تعطیلات

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت تمامی مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها از 14 فروردین ماه جاری از سر گرفته خواهد شد.

شروع فعالیت مراکز آموزشی از 14 فروردین، کوشش مضاعف برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در هفته دوم تعطیلات

به گزارش خبرنگار ما در تبریز،عابدین خرّم در پنجاه و دومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهارداشت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و غیرحضوری شدن آموزش ها خسارت های زیادی در حوزه آموزشی داشته و معلمان و مدیران مراکز آموزشی باید کوشش نمایند در سال تحصیلی آینده این عقب ماندگی جبران گردد.

وی بعلاوه با اشاره به آمار تردد مسافران نوروزی به استان، گفت: با توجه به بهبود شرایط آب وهوایی استان پیش بینی می گردد آمار مسافران در هفته جاری افزایش یابد که لازم است دستگاه های مسئول و کمیته های ستاد خدمات سفر در حوزه سلامت و کنترل مسافران فعال تر شوند.

خرّم با تاکید بر اینکه باید میزبان خوبی برای مسافران باشیم، ادامه داد: کنترل جاده ها و ورودی شهرها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا سلامتی مسافران در جاده ها تا حد ممکن تضمین گردد.

وی گفت: با وجود تغییرات آب وهوایی و بارش برف در استان، اندازه ورود مسافران نوروزی به آذربایجان شرقی تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هتل ها و مراکز اقامتی و بعلاوه ناوگان های حمل ونقل عمومی، اضافه نمود: اگر شیوه نامه ها به خوبی رعایت گردد بعد از تعطیلات نوروزی با موج نو کرونا روبرو نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد مردم استان سه دوز واکسن کرونا را تزریق نموده اند، افزود: با توجه به آمار واکسیناسیون، تعطیلی مراکز و اماکن عمومی ضرورتی ندارد و در عین حال باید اقدامات اقناعی برای افزایش اندازه واکسیناسیون در استان از سوی رسانه ها و صداوسیما انجام گیرد.

خرّم بعلاوه با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: از لحاظ تامین کالای اساسی در استان مسئله ای نداریم و تمامی انبارها پر است و دسترسی آسان مردم به مایحتاج و نیازمندیهایشان فراهم است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گفت: 97 درصد جمعیت بالای 12 سال و 81.7 درصد جمعیت بالای 5 سال تحت پوشش این دانشگاه دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند و اندازه واکسیناسیون جمعیت بالای 12 سال برای دوز دوم 88.7 درصد و دوز سوم 46.91 درصد است.

حسین حقایی گفت: براساس بازدیدهای که انجام گرفته رعایت بهداشت فردی در استان به طور میانگین 60 درصد، اندازه استفاده از ماسک 51 درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی 57 درصد و 60 درصد نیز تهویه مناسب در اماکن و مراکز و کارگاه ها رعایت می گردد.

وی گفت: در حال حاضر 2 شهرستان استان در شرایط نارنجی و 19 شهرستان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند و فرایند موارد سرپایی علامت دار و بستری شدگان و فوتی ها در استان رو به کاهش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از 25 اسفند تا امروز 72 هزار و 600 نفر مسافر در مراکز اقامتی استان اسکان یافته اند.

احمد حمزه زاده ادامه داد: در استان 12 هزار تخت اقامتی استاندارد در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها وجود دارد که در این ایام براساس آمار سامانه جانا، میانگین اشغال هتل های استان تا این لحظه 67 درصد است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد آمار بازدید از موزه ها و سایت های تاریخی استان نیز گفت: سامانه الکترونیکی دریافت بلیط این مراکز به سامانه ایران من متصل هستند که با ورود کد ملی اگر فردی 2 دز واکسن خود را دریافت ننموده باشد امکان ورود به موزه ها و سایت های تاریخی وجود ندارد؛ بر این اساس مجموع فروش بلیط موزه ها تا 5 فروردین، 50 هزار و 889 نفر بوده که به نسبت مشابه سال گذشته 276 درصد افزایش فروش بلیط داشته ایم.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مبادی مرزی استان، گفت: اقدامات کنترلی در مرزهای نوردوز و جلفا به خوبی انجام می گردد.

جعفر رزمی اضافه نمود: قوانین کشورهای مقابل برای مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند به طور کامل اطلاع رسانی می گردد تا دچار مشکل نشوند و مسافران خارجی که قصد ورود به کشور را دارند نیز باید 2 دوز واکسن را دریافت نموده و یا تست 48 ساعته داشته باشند، در غیر این صورت برگشت داده می شوند.

وی گفت: از 25 اسفند تا 4 فروردین ماه جاری یک هزار و 585 مسافر از نقطه مرزی نوردوز وارد کشور شده و 3 هزار و 609 مسافر نیز خارج شده اند.

رزمی گفت: در همین مدت از پایانه مرزی جلفا 3 هزار و 149 نفر وارد و 4 هزار و 699 نفر نیز خارج شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شروع فعالیت مراکز آموزشی از 14 فروردین، کوشش مضاعف برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در هفته دوم تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت مراکز آموزشی از 14 فروردین، کوشش مضاعف برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در هفته دوم تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید