ادعای ترامپ: ایران هر وقت آماده باشد با ما تماس می گیرد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه مدعی شد ایران هر وقت آماده باشد با او تماس خواهد گرفت.

ادعای ترامپ: ایران هر وقت آماده باشد با ما تماس می گیرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بلاگ پو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه مدعی شد ایران هر وقت آماده باشد با او تماس خواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: رسانه های جعلی مطابق معمول خبر غلطی منتشر نموده و بدون اطلاع [مدعی شده اند] که ایالات متحده در کوشش برای برقراری مذاکره با ایران است. این گزارش نادرست است.

وی در توئیتی دیگر نوشت: ایران اگر آماده باشد و هر وقت آماده باشد با ما تماس خواهد گرفت. در این اثنا، اقتصادشان همچنان رو به فروپاشی خواهد بود-بسیار برای مردم ایران ناراحتم.

تعیین نیست منظور ترامپ گزارش کدام رسانه بین المللی و احتمالاً آمریکایی است، اما در روزهای گذشته رسانه ها هم گزارش هایی درباره کوشش ترامپ برای دوری گزینی از درگیری نظامی با ایران منتشر نموده اند و هم به کوشش های بعضی عناصر دولت او برای دامن زدن به تنش ها اشاره نموده اند.

ترامپ روز 19 اردیبهشت ماه در جمع وبلاگ بلاگ پو کاخ سفید گفت دوست دارد که مقام های ایران با او تماس بگیرند. شبکه خبری سی ان ان یک روز بعد گزارش داد کاخ سفید شماره تماس ترامپ را در اختیار سفارت سوئیس قرار داده است.

رئیس جمهور آمریکا گفته که به دنبال رسیدن به یک توافق هسته ای جدید با ایران است؛ این در حالی است که او اردیبهشت ماه سال گذشته به مشارکت آمریکا در توافق هسته ای برجام انتها داد و تحریم های هسته ای را علیه ایران از سر گرفت.

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، تیرماه سال 1394 میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه 1+5) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی ها در اجرای آن و کوشش برای کاستن از مزایای مالی ایران از آن را شروع کرد. با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا این کارشکنی ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته ای خارج خواهد نمود.

ترامپ انتها سه شنبه 8 می 2018 (18 اردیبهشت ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم های متوقف شده علیه ایران را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ادعای ترامپ: ایران هر وقت آماده باشد با ما تماس می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترامپ: ایران هر وقت آماده باشد با ما تماس می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید