اروپا باید به وظیفه انسانی و اخلاقی خود درباره مهاجران عمل کند

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از رویترز، دیمیتریس آوراموپولوس کمیسر مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا درباره وضعیت 49 پناهجویی که 19 روز است در 2 کشتی متعلق به سازمان های مردم نهاد آلمان در دریای مدیترانه متوقف شده اند، گفت: اروپا باید به وظیفه انسانی و اخلاقی خود عمل کند.

اروپا باید به وظیفه انسانی و اخلاقی خود درباره مهاجران عمل کند

وی در مصاحبه با وبلاگ بلاگ پو در این خصوص تاکید نمود: باید بپذیریم که اروپا در یکی از بهترین دوره های خود به سر نمی برد و این موضوع متناسب با ارزش های اتحادیه نیست.

این درحالیست که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا یکشنبه هفته جاری از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا نزاع بر سر مشخص سرنوشت مهاجرانی که در 2 کشتی نجات در دریای مدیترانه سرگردان هستند را متوقف نموده و مکان امنی را برای پهلوگیری این کشتی ها مشخص نمایند.

رهبر کاتولیک های دنیا در جریان سخنرانی خود در حضور هزاران نفر از مسیحیانی که در میدان سنت پیتر واقع در واتیکان جمع شده بودند، با انتقاد از رویکرد 2 کشور ایتالیا و مالت در برخورد با بحران مهاجرت گفت: من از صمیم قلب از رهبران اروپا تقاضا دارم که همبستگی خود را با این مهاجران نشان دهند؛ مهاجرانی که به دنبال یک مکان امن هستند تا از کشتی پیاده شوند.

این درحالیست که بیش از 2 هفته از بلاتکلیفی کشتی نجات Sea-Watch3 و کشتی Sea-Eye در دریای مدیترانه می گذرد.

این 2 کشتی که هر دو متعلق به گروههای خیریۀ آلمانی هستند، هنوز نتوانسته اند بندری را برای پیاده کردن مهاجران عمدتا آفریقایی بیابند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اروپا باید به وظیفه انسانی و اخلاقی خود درباره مهاجران عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا باید به وظیفه انسانی و اخلاقی خود درباره مهاجران عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید