استفاده از ریکشا های برقی درپی افزایش قیمت بنزین در سودان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مردم سودان در پی افزایش قیمت بنزین به ریکشاهای برقی توک توک روی آورده اند.

استفاده از ریکشا های برقی درپی افزایش قیمت بنزین در سودان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، محمد سمیر، کارآفرین سودانی، با افتخار شاهد مونتاژ ریکشا های رنگارنگ به وسیله کارگران است، که در این کشور واقع شده در شمال آفریقا منحصر به فرد است، زیرا آن ها با برق کار می نمایند تا با هزینه های فزاینده مقابله نمایند.

در سودان، وسایل نقلیه سه چرخ - ریکشا های توک توک برای مسافران، و سه چرخه های موتورسیکلت برای حمل کالا - مدت هاست که یک حمل و نقل محبوب و ارزان بوده است.

اما در شرایطی که سودان گرفتار یک بحران مالی وخیم شده است که به علت ناآرامی های سیاسی پس از کودتای نظامی اکتبر گذشته بدتر شده است، هزینه کارکردن موتور های بنزینی افزایش یافته است.

مهندس سمیر 44 ساله در کارخانه ای در شمال خارطوم گفت: افرادی که از ریکشا های سوختی استفاده می نمایند درد دارند و ارزش چیزی را که ما ارائه می دهیم می دانند. ما می خواهیم راه چاره هایی ارائه دهیم. برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در گزارشی در سال 2020 هشدار داد که خودرو های دودی که با سوخت بنزین کار می نمایند، علاوه بر تحریک تغییرات آب و هوایی، باعث آلودگی قابل توجه صدا و هوا می شوند.

وی اضافه کرد: انتشار گاز های گلخانه ای از سه چرخ باعث کاهش دید، آسیب به پوشش گیاهی و منجر به بیماری های تنفسی در افراد می گردد.

سمیر می گوید خودرو های الکتریکی تازه در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هستند: مبارزه با فقر، حفاظت از سلامت و حفاظت از محیط زیست. وی اضافه کرد: بعلاوه صدای بسیار کمتری ایجاد می نماید.

سمیر برای راه اندازی کارخانه اش سال ها با چالش های جدی روبرو بود، اما به محض افتتاح، تجارت پررونق بوده و از سال گذشته بیش از 100 دستگاه سه چرخه حمل کالا و 12 ریکشا مسافربری فروخته است.

هزینه سوخت از زمان کودتا در سودان بیش از دو برابر شده است. علاوه بر این، کمبود های مکرر سوخت باعث شده تا رانندگان ساعت ها بیرون از پمپ بنزین ها صف بکشند تا باک خود را پر نمایند.

شارژ کامل این سه چرخ ها حدود هشت ساعت طول می کشد و می تواند با سرعت 80 تا 100 کیلومتر (50 تا 60 مایل) حرکت کند.

اما در بحبوحه بحران مالی، منابع برق سودان نیز با قطع مکرر آسیب دیده است. در ژانویه، دولت قیمت برق را افزایش داد و خانوار ها شاهد افزایش حدود 500 درصدی قبوض بودند.

با این حال سمیر گفت که ریکشا های برقی هنوز کارآمدتر و ارزان تر از جایگزین ها هستند. سمیر گفت: هزینه شارژ باتری کمتر از هزینه سوخت است.

سمیر استدلال می نماید که کارخانه او به سودان یاری می نماید تا در جهانیی که به سرعت در حال توسعه است، همگام گردد. هر چیزی که با سوخت کار می نماید دیر یا زود با برق جایگزین خواهد شد. ما اکنون این فرصت را داریم که با بقیه جهان همگام شویم.

منبع: فرارو

به "استفاده از ریکشا های برقی درپی افزایش قیمت بنزین در سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ریکشا های برقی درپی افزایش قیمت بنزین در سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید