چالش های مهم زیست محیطی استان تهران

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیرکل سابق محیط زیست استان تهران گفت: هجوم جمعیت و تمرکز آن در شهر تهران عامل اصلی بروز مسائل محیط زیستی است.

چالش های مهم زیست محیطی استان تهران

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، کیومرث کلانتری در مراسم معارفه سعید محمودی - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران - با اشاره به اینکه پست های مدیریتی همانند مرگ افراد هستند و خوب است مادامی یک مسئولیت و امانتی به مدیری واگذار می گردد، برای اندوخته های آخرت خود کوشش کند، گفت: در زمان تصدی بنده دو اقدام انجام شد؛ که شامل تقویت زیرساخت ها، تبیین سازمان محیط زیست در بیرون از محیط زیست و مشارکت ظرفیت های استان در دستور کار می شد.

وی با بیان اینکه مدیریت در تهران زمان زیادی می خواهد، چرا که استان تهران برای خود یک کشور است و باید بگوییم ایران 30 + 1 استان دارد، اظهارکرد: کمبود آب، تمرکز جمعیت، نبود آمایش سرزمین، نبود ظرفیت زیست محیطی، رعایت نکردن ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری از جمله چالش های مهم زیست محیطی استان تهران هستند.

کلانتری ادامه داد: روزانه بیش از 4 میلیون و 200 هزار خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می نمایند که نتیجه آن افزایش آلودگی هوا است. در استان تهران روزانه 11 هزار تن پسماند عادی، 115 تن پسماند پزشکی، 43 هزار تن نخاله ساختمانی، 2200 تن پسماند صنعتی و 400 تن پسماندهای ویژه فراوری می گردد.

وی با بیان اینکه کار محیط زیست پیشگیری از مسائل آن در مناطق است و اگر صنعت می خواهیم باید کم آب بر باشد،گفت: باید از بارگذاری جمعیت در شهر جلوگیری کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه در شهر تهران با افزایش جمعیت هیچ تغییری در حمل و نقل عمومی ایجاد نشده و همین موضوع منجر به افزایش ترافیک شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست استان تهران یک برنامه و سند 5 ساله تدوین نموده و این برنامه برای هر شهرستان مجزا است،اظهارکرد: در سال 96 حدود 4 میلیارد تومان برای اقدامات عمرانی و 14 میلیارد تومان برای هزینه های محیط زیستی اعتبار اختصاص یافته بود که امروز به 61 میلیارد تومان اعتبار افزایش یافته است.

کلانتری در بخشی از صحبت های خود به موضوع بوی اطراف فرودگاه امام اشاره نمود و گفت: بوی نامطبوع حد فاصل فرودگاه امام خمینی (ره) نیز یکی دیگر از مسائل بزرگ استان تهران بود که 28 کانون آن شناسایی شد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست توضیح داد: 9 پاسگاه محیط بانی نیز در استان تهران احداث ومنطقه حفاظت شده کاوه ده به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی در خاتمه با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده شهرک زیتون نیز یکی دیگر از مسائل محیط زیست استان تهران بوده و مقرر شد وزارت مسکن و شهرسازی حدود 500 هکتار از زمین های شهر پردیس را به مالکان واقعی اختصاص دهد، گفت: در دو سال اخیر 476 واحد آلاینده شناسایی و 1540 واحد استان تهران نیز به سوخت پاک مجهز شدند همچنین نظارت دقیق بر مراکز معاینه فنی از سال گذشته شروع شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چالش های مهم زیست محیطی استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های مهم زیست محیطی استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید