حذف طباطبایی از جام جهانی شطرنج 2019

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، طباطبایی در دیدارهای تکمیلی که امروز (یکشنبه) برگزار گردید مغلوب شد ، و از راهیابی به مرحله سوم جام جهانی بازماند.

حذف طباطبایی از جام جهانی شطرنج 2019

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، دیدارهای تکمیلی مرحله دوم رقابت های جام دنیای شطرنج امروز برگزار گردید و محمدامین طباطبایی تنها نماینده ایران با ریتینگ 2642 برابر جفری شیونگ از آمریکا با ریتینگ 2707 دو شکست را تجربه کرد و از رقابت های جام دنیای کنار رفت.

طباطبایی در بازی اول با مهره سیاه مغلوب شد و در بازی دوم احتیاج به برد داشت که در جام دنیای شطرنج باقی بماند اما با مهره سفید نتوانست حریف خود را شکست دهد.

بدین ترتیب علیرضا فیروزجا تنها نماینده ایران در مرحله سوم جام دنیای شطرنج بازی خواهد نمود.

دین لیرن چینی با شکست حریف ارمنی خود، در دور سوم با فیروزجا بازی خواهد نمود. این حریف چینی سومین بازیکن برتر شطرنج دنیا است.

دهمین دوره رقابت های جام دنیای در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می گردد و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت های جام دنیای، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر دنیا است و به طور اتوماتیک در رقابت های قهرمانی دنیا حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حذف طباطبایی از جام جهانی شطرنج 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف طباطبایی از جام جهانی شطرنج 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید