گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، ایسنا/ براساس سخنان رئیس جامعه تورگردانان ایران، گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم.

گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم

داستان چیست؟

طبق آخرین اعلام سازمان دنیای توریستی، بحران بی سابقه کرونا در سال 2020 سفر توریستان را در سطح دنیا با بیش از 70 درصد افت روبرو کرد و عقب گردی 30 ساله را رقم زد و بدترین سال در تاریخ توریستی بین الملل را ثبت کرد. آمارهای این سازمان دنیای نشان می دهد متوسط رشد توریستی ایران در هشت ماه نخست سال 2020 به منفی 72 درصد رسیده است.

معاون وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی نیز آمار داده که در 9 ماه نخست سال 1399 میزان سفرهای بین المللی به ایران تا 94 درصد کاهش داشته و در این مدت فقط 450 هزار نفر با ویزای سلامت و تجاری به ایران سفر نموده اند.

اینک ابراهیم پورفرج، رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران در پنل توریستی که در جریان نشست تجاری اروپا و ایران برگزار گردید، می گوید: ایران میخواهد در قالب دو سناریوی سفرنامه های جذاب با نرخ مناسب و برگزاری گردهمایی بین المللی توراپراتورها، توریستی ایران را دوباره زنده کند.

وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به تازگی گفت که صنعت توریستی از شیوع ویروس کرونا متحمل 22 هزار میلیارد تومان خسارت شده است.

پورفرج که پیش بینی می نماید رفت و آمد توریستان خارجی به ایران از سال 2022 عادی گردد، در پنل توریستی نشست تجاری اروپا و ایران، با اشاره به زیانی که ویروس همه گیر کرونا به توریستی دنیا و ایران وارد نموده است، می گوید: تلاشمان بر است توریستانی را که قصد سفر به ایران داشتند و شرکت هایی که سالهاست با ایران کار نموده اند را با سفرنامه های بسیار جذاب و قیمت های خیلی مناسب دوباره به ایران جذب کنیم. مطمئنم سفرنامه ها و نرخ هایی که درنظر گرفته شده شرکت های خارجی و مسافران آنها را خشنود خواهد نمود.

رئیس هیات مدیره جامعه توگردانان درباره گردهمایی توراپراتورهای بین المللی در ایران نیز اظهار می نماید: درحال برنامه ریزی برای این رویداد هستیم که چند سال پیش با حضور 135 توراپراتور از 42 ملیت در ایران تجربه شده است، برای اجرای آن از دولت هم یاری می گیریم. ما از تواپراتورهای خارجی دعوت می کنیم تا ایران را در پساکرونا ببیند و دوباره کشور ما را در جهت سفر قرار دهند.

او در ادامه اشاره ای به امکانات درمانی ایران می نماید و می گوید: در ایران خدمات درمانی با نرخی ارائه می گردد که شاید با دو برابر این قیمت در کشورهای دیگر چنین خدماتی عرضه نگردد.

محمود بنکدارنیا، عضو جامعه توگردانان ایران سخنران دیگر این پنل بود که به معرفی ظرفیت های توریستی و تنوع امکانات در ایران اشاره می نماید و نوسانات ارز که سفر را برای اتباع خارجی بسیار ارزان کرد، از جمله مزیت های حال حاضر توریستی ایران بر می شمرد.

با وجود سیاست وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی که بیشتر مبتنی بر جذب توریست از همسایگان و کشورهای آسیایی از جمله چین و روسیه بوده است، اما شرکت های خصوصی توریستی در ایران همچنان به ادامه و گسترش همکاری در بازارهای سنتی به ویژه اروپا تمایل بیشتری نشان می دهند.

براساس آمارهایی که در نشست تجاری اروپا و ایران ارائه شد، در سال 2018 از بین هفت میلیون توریست خارجی که به ایران سفر کردند حدود 40 درصد با ملیت و یا از کشورهای اروپا بوده اند. 37 درصد توریستانی که آن سال به ایران آمدند ملیت خاورمیانه ای داشتند و 19 درصد دیگر از آسیا پاسفیک (APAC) و 4 درصد هم از ملیت ها و سایر نقاط بوده اند.

ایران همزمان با همه گیری ویروس کرونا صدور ویزای توریستی را متوقف کرد. اگرچه ویزای درمان و تجاری بدون توقف درحال صدور است و تردد از بعضی مرزهای زمینی انجام می گردد اما ستاد ملی مقالبه با کرونا هنوز با صدور ویزای توریستی و ورود توریست به ایران موافقت ننموده است.

منبع: همگردی

به "گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید