خانه دار شدن در تهران با 150 میلیون تومان!

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، متقاضیان طرح جهش مسکن می توانند با آورده اولیه 150 میلیون تومان در تهران صاحب خانه شوند. این جدیدترین خبری است که وزیر راه و شهرسازی آن را عنوان نموده است.

خانه دار شدن در تهران با 150 میلیون تومان!

به گزارش تجارت نیوز، از ابتدا قرار بود که زمین خانه های طرح نهضت ملی مسکن رایگان باشد و مردم هزینه ای برای زمین پرداخت ننمایند. حالا رستم قاسمی اعلام نموده که فردی که در تهران زندگی می نماید با 150 میلیون تومان آورده حتماً صاحب خانه خواهد شد، چون زمین رایگان است.

به گفته قاسمی، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در تهران می توانند 450 میلیون تومان وام بگیرند و با 150 میلیون تومان آورده نقدی خانه دار شوند.

این گفته قاسمی در حالی است که پیش از این گفته شده بود که 50 درصد هزینه خرید خانه در طرح نهضت ملی مسکن به وسیله وام تامین می گردد و 50 درصد دیگر به وسیله آورده متقاضیان. بر اساس وعده پیشین، آورده اولیه متقاضیان باید 450 میلیون تومان باشد و نه 150 میلیون تومان.

آورده اولیه برای متقاضیان مسکن نهضت ملی یکی از موارد انتقادبرانگیز این این طرح بود. چراکه بسیاری معتقد بودند هدف اولیه این طرح خانه دار کردن دهک های اول تا سوم است و این افراد چنین آورده ای ندارند که بتوانند خانه بخرند.

البته کمی بعد، محمود محمودزاده معاون وزیر راه گفت که واریز آورده متقاضیان طرح مسکن باید طی چهار تا پنج مرحله انجام گردد. او گفته بود مبلغ اولیه آورده متقاضیان، دهک اول، دوم و سوم 20 میلیون تومان است و این مبلغ برای دهک های بعدی 40 میلیون تومان است.

البته معاون وزیر هم اعلام ننموده بود که آیا واریزی در هر مرحله یکسان است یا متفاوت. اما با توجه به گفته وزیر راه می توان گفت این آورده در هر مرحله فرق دارد.

اما نکته مهم این است که آیا مجموع آورده متقاضیان برای خرید مسکن 150 میلیون تومان است و یا بیشتر از این است.

انتقاد دیگری که به این طرح وارد می گردد، ماجرای اقساط آن است. اگرچه برای متقاضیان این طرح، اقساط 4 تا 5 میلیون تومانی هم بالاست، امروز وزیر راه گفته قسط 10 میلیون تومانی مسکن مبلغ ناچیزی است. او گفته با توجه به تورم بالای 40 درصد، سود 18 درصد خودش یک مزیت است.

نکته دیگر اینکه تسهیلات 20 ساله است. امروز اگر یک نفر این وام 18 درصد را دریافت کند و به طور مثال پنج میلیون تومان بپردازد با توجه به تورم کشور ما تا 15 سال آینده پرداخت اقساط 10 میلیون تومان رقم قابل توجهی نیست. ضمن اینکه کاری می کنیم تا متقاضیان، اقساط را پلکانی پرداخت نمایند.

منبع: فرارو

به "خانه دار شدن در تهران با 150 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه دار شدن در تهران با 150 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید