خبرنگاران جهت معکوس و یک چالش سینمایی

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- ابوالفضل جلیلی کارگردان نام آشنای سینمای ایران سال جاری با فیلم راستا معکوس در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد.

خبرنگاران جهت معکوس و یک چالش سینمایی

به گزارش ستاد اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان به نقل از خبرآنلاین، ابوالفضل جلیلی 15 فیلم سینمایی و ده ها جایزه از فستیوال های کوچک و عظیم سینمایی دارد، اما تا به امروز هیچ یک از فیلم هایش به نمایش عمومی درنیامده و حتی سینماهای هنروتجربه هم از نمایش فیلم های او خودداری نموده است. اتفاقی که شاید در نوع خود یک رکورد در میان کارگردان های ایرانی به شمار بیاید اما جلیلی می گوید: چون تا به حال هیچ کدام از فیلم هایش اکران نشده انتظاری هم برای اکران فیلمش ندارد.

در سال گذشته اما بنیاد سینمایی فارابی شماری از فیلم های این کارگردان مهم سینمای ایران از جمله دت یعنی دختر، گال، گل یا پوچ، یک داستان واقعی، ابجد، حافظ، داروگ، دان، دلبران و پایکوبی خاک را در قالب یک پکیج دی.وی.دی به بازار فرستاده است اما معین است که این اتفاق هم نمی تواند جای اکران فیلم روی پرده سینما را بگیرد.

جلیلی که متولد 1336 است برای این فیلم هایش جوایز بسیاری هم در جشنواره های مختلف جهان کسب نموده است. جوایز و موفقیت هایی که او را در زمره بهترین کارگردان های سینمای ایران قرار داده است. او همچنین در کارهایش بیشتر به سراغ نابازیگران می رود. کاراکترهای نوجوانی که تا به حال جلوی دوربین قرار نگرفته اند اما به نظر می رسد ابوالفضل جلیلی به نوعی کار با آنها را خوب بلد است. جلیلی چندین فیلم برای رده سنی نوجوان دارد که آخرین آنها یعنی جهت معکوس را برای حضور در سی وسومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان ارائه داده است.

ابوالفضل جلیلی که نوجوانان کاراکترهای اصلی اغلب فیلم هایش هستند درباره جهت معکوس و رده سنی مخاطب آن گفت: فیلمی که برای جشنواره کودک آماده نموده ام برای بچه ها نیست بلکه فیلمی ساخته ام از بچه ها و مخاطبش بچه ها نیستند و بیشتر برای مخاطب نوجوان است. فیلمی با موضوع اجتماعی که امیدوارم از آن استقبال نمایند.

کارگردان ابجد در ادامه درباره زندگی بچه ها در عصر حاضر و شرایط ویژه ای که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده گفت: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان برای بچه ها است، بچه های که در این دوره هیچ اتفاق خوشایندی ندارند، چه در مدرسه چه در خارج از مدرسه و در این روزها، جشنواره برای آنها یک اتفاق خوب است.

جلیلی در ادامه با اشاره به این نکته که در ماههای اخیر و در این شرایط باید فکر ویژه ای برای بچه ها و سرگرمی آنها داشت گفت: ما در حال حاضر باید باتوجه به شرایط کرونا به این فکر باشیم که چه برنامه هایی را طراحی کنیم که به بچه ها خوش بگذرد و جدا از موضوع پرداختن به مسائل فرهنگی، باید به مسائل جانبی نیز توجه کرد.

مسائلی مانند تغذیه که در خیلی از مناطق به هیچ وجه به آن اهمیت نمی دهند را باید مورد توجه قرار دهیم و به نظرم این جشنواره می تواند حتی در این بخش یاری نماینده باشد.

فیلم جهت معکوس به چالش چند جوان در جامعه امروز ایران برای ساخت فیلم و ورود به جرگه سینماگران جوان می پردازد.

از عوامل این فیلم می توان به: تهیه نماینده: ابوالفضل جلیلی و بنیاد سینمایی فارابی، کارگردان: ابوالفضل جلیلی، نویسنده : ابوالفضل جلیلی، صدابردار: حسین نوابی، تدوین: ابوالفضل جلیلی، مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل جلیلی، بازیگران: پویان شکری، مسعود ناجی و مهدیار اصغری اشاره نمود.

سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان به دبیری علیرضا تابش 27 مهر تا 2 آبان به صورت مجازی برگزار می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جهت معکوس و یک چالش سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهت معکوس و یک چالش سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید