ستاری:اقتصاد کشور از نفت به دانش بنیان در حال تغییر است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اقتصاد کشور در حال پوست اندازی از مالی مبتنی بر پول رانتی نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

ستاری:اقتصاد کشور از نفت به دانش بنیان در حال تغییر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بلاگ پو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و شروع به کار هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که همزمان با بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر برگزار گردید، گفت: در همه جهان اساتید دانشگاهی شرکت هایی دارند و در حوزه های مختلف در صنعت واقعی کار می نمایند اما در ایران زمانی که استاد شرکت داشته باشند یا با صنعت ارتباط بگیرد پسندیده نبود و در دوره طولانی در این تفکر گیر افتاده بودیم.

وی گفت: معتقدم با مالیات بازنشسته ها و پول مردم درس خوانده ایم تا مسائل شان را حل کنیم و آنها هزینه آموزش ما را تقبل نموده تا آینده شان ساخته گردد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت وظیفه دولت است اما محصول حاصل کوشش بخش خصوصی است، گفت: در گذشته فقط مسئولان ارشد کشور درباره اقتصاد دانش بنیان صحبت می کردند اما اکنون مدیران میانی هم در این باره مشغول شده اند و همه درباره شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان صحبت می نمایند.

وظیفه ما تنها آموزش نیست

ستاری گفت: وظیفه ما تنها آموزش نیست بلکه به دنبال مدل های پیروز هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: زمانی که 6 سال پیش نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل را شروع کردیم، چه کسی فکر می کرد امروز تجهیزاتی با قیمت بالای 10 میلیارد تومان ساخته و عرضه شوند و آیا تصور می کردیم که پیچیده ترین محصولات را بتوانیم خودمان بسازیم.

به گفته ستاری اعتماد مردم و مسئولان به اکوسیستم جدید و بازیگران جدید که مدیران زیر 30 سال دارند، نقطه قوت کوشش های ما است.

اقتصاد کشور در حال پوست اندازی به سمت اقتصاد دانش بنیان است

وی ادامه داد: در حال پوست اندازی مالی هستیم و از مالی که پایه آن پول رانت نفت بوده، به سمت اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت هستیم.

ستاری گفت: در 6 سال گذشته مدیران وزارت علوم برای این تغییر کمک نموده اند و برای تغییر از یک اکوسیستم آموزشی به یک اکوسیستم دیگر ما را کمک رسانده اند که دانشگاه های نسل چهارم تنها بخشی از این اکوسیستم جدید است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ستاری:اقتصاد کشور از نفت به دانش بنیان در حال تغییر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری:اقتصاد کشور از نفت به دانش بنیان در حال تغییر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید