دبیران کل کمیسیون های ملی کشورهای اسلامی عضو آیسسکو گردهم می آیند

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، اجلاس دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو با حضور نماینده سازمان آیسسکو از مراکش، وزیر آموزش و پرورش، رییس پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام و دبیران کل کمیسیون های ملی کشورهای اسلامی عضو آیسسکو از صبح فردا (یکشنبه ) به مدت دو روز در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام به میزبانی شهر شیراز برگزار می گردد.

دبیران کل کمیسیون های ملی کشورهای اسلامی عضو آیسسکو گردهم می آیند

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، این اجلاس که با هماهنگی های اجرا شده شده توسط کمیسیون ملی آیسسکو در ایران و با همکاری دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران و پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام در شیراز برگزار می گردد، اقدامی اثرگذار در راستای بین المللی سازی پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام محسوب می گردد.

از نگاه آیسسکو و همچنین پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام این اجلاس زمینه ساز سیاستگذاری های صحیح علمی و همکاری ثمربخش آتی میان دانشگاه ها و دانشمندان حوزه های مختلف موضوعی در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و نقش آن در ارتقای کیفیت تحقیق و ایجاد یک شبکه پیوسته علمی در سطح کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مهم ارزیابی می گردد.

این اجلاس با پیشنهاد اولیه پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام، تصویب آیسسکو (سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی) در مراکش و در نهایت با همکاری دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران در شیراز برگزار می گردد.

در راستای ارتقای سطح دانش و ظرفیت دانشگاه ها، این اجلاس به افزایش همکاری دانشگاه های کشورهای عضو و تشویق برای تبادل تجارب ، اطلاعات و برنامه ها در زمینه های آموزشی، علمی و فناوری و همچنین حمایت و ارتقای سطح پژوهش علمی در راستای احتیاج دانشگاه های کشورهای عضو منجر خواهد شد.

با توجه به هدف ISC در خصوص زمینه سازی سیاستگذاری های صحیح علمی در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی این اجلاس زمینه لازم را جهت معرفی ظرفیت و پتانسیل های کشور و اخذ بورس های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی برای پژوهشگران در راستای افزایش مشارکت های بین المللی فراهم خواهد آورد.

با توجه به وظیفه ISC در خصوص تقویت صندلی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشورهای اسلامی در سطوح ملی و بین المللی به وسیله برگزاری کارگاه های آموزشی و علمی، برگزاری این اجلاس موجب افزایش همکاری دفاتر آیسسکو با پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام جهت تسهیل رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشورهای اسلامی ، برگزاری سلسله کارگاه های ارتقای صندلی علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در کشورهای اسلامی و دریافت رایگان نشریات کشورهای اسلامی خواهد شد.

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، با توجه به صندلی آیسسکو و همچنین با عنایت به این که تاسیس ISC با همکاری و مساعدت این سازمان اجرا شده است و از این رو ISC یک نهاد وابسته به آیسسکو نیز محسوب می گردد، برگزاری این اجلاس در این فصل و در محل ISC از اهمیت خاصی برخوردار است.

در روز اول برگزاری این نشست، گزارشی از تلاشهای مبتنی بر همکاری در تجاری سازی و آموزش کارآفرینی، رصد علوم، فنون و نوآوری در دنیا اسلام، نقش شبکه آموزش و تحقیق جزایر اقیانوس آرام در بالابردن سهم کشورهای عضو در تحقیقات علمی و شاخصهای عملکرد کلیدی در تحصیلات تکمیلی کشورهای اسلامی ارائه می گردد.

نشست روز دوم از ساعت 30: 8 با سخنرانی نماینده جایزه مصطفی و دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو با موضوع برنامه های ملی برای ارتقای علم، فناوری و نوآوری، بهبود عملکرد تحقیقاتی و افزایش انتشارات علمی برگزار می گردد.

افزون بر این ارائه گزارشی درخصوص صندلی علمی حال حاضر دانشگاه های عضو سازمان همکاری های اسلامی و ارائه راهکاری های ارتقای رتبه در نظام های رتبه بندی دنیای پایگاه استنادی دنیا اسلام از دیگر موضوعاتی است که در این روز صورت می گیرد.

این اجلاس بین المللی پس از تصویب پیشنهادهای مطرح شده در نشست ها، عصر دوشنبه 21 آبان ماه جاری به کار خود انتها می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دبیران کل کمیسیون های ملی کشورهای اسلامی عضو آیسسکو گردهم می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیران کل کمیسیون های ملی کشورهای اسلامی عضو آیسسکو گردهم می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید