درمان های طبیعی آکنه که مایل به دانستن آن ها می باشید.

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، به جای استفاده از مواد شیمیایی برای درمان آکنه، سعی کنید از درمان های طبیعی بهره ببرید. چون مواد طبیعی مقرون به صرفه تر بوده و اثر بخشی بهتری هم دارند.

درمان های طبیعی آکنه که مایل به دانستن آن ها می باشید.

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

به جای استفاده از مواد شیمیایی برای درمان آکنه، سعی کنید از درمان های طبیعی بهره ببرید. چون مواد طبیعی مقرون به صرفه تر بوده و اثر بخشی بهتری هم دارند.

داروهایی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالسیلیک هم جهت درمان آکنه استفاده می شوند. بعضی مواقع، این داروهای شیمیایی پوست را به حدی خشک نموده که سلول های مرده پوست در واقع در سرانجام باعث ایجاد آکنه بیشتر می گردند. علاوه، این داروها می توانند بسیار گران بوده و پیدا کردن نسبت صحیح دارو به منظور غیر فعال کردن این بیماری قطعا کار مسئله ای خواهد بود. در نهایت، بعضی از این محصولات تا زمانی که به طور مداوم از آن ها استفاده می نید، بیماری را درمان نموده و به محض قطع کردن دارو، دوباره بیماری بروز خواهد نمود. بنابراین بهتر است از روش های طبیعی جهت درمان آکنه بهره ببرید.

تمیز کردن صورت

تمیز کردن صورت و شستن آن با صابون در طول روز ممکن است باعث از بین رفتن سریع آکنه شود. خشک شدن بیش از حد پوست صورت می تواند باعث ایجاد آکنه بیشتر شود. به همین علت بعضی از مردم در زمستان نسبت به تابستان بیشتر به بیماری آکنه مبتلا می شوند. بهتر است بیشتر از دو بار در روز از پاک کننده های صورت استفاده نکنید. در صورتی که احساس کردید در طول روز بیشتر از دو بار احتیاج به شستن صورت خود دارید، باید تنها آب استفاده نموده و سپس آن را با حوله تمیز خشک کنید. این کار می تواند به حفظ رطوبت صورت شما یاری نموده و در عین حال مواد مضر روی صورت هم از بین می رود.

مصرف ویتامین ها

بعضی مواقع، آکنه می تواند نشانه ای از این باشد که شما مواد غذایی درستی را مصرف نمی کنید. در صورتی که رژیم غذایی سالمی نداشته باشید، پوست شما نامتعادل شده و بنابراین، آکنه به وجود می آید. اگر عادت غذا خوردن خود را تغییر دهید، می تواند باعث شعله ور شدن و افزایش بیماری شود. برای مثال، اگر برای مدتی طولانی گیاه خوار بوده اید و به طور ناگهانی آغاز به خوردن گوشت کنید، این موضوع می تواند باعث نامتعادل شدن سیستم بدن شما شود. تا زمانی که بدن شما دوباره به حالت تعادل برسد، سعی کنید از مولتی ویتامین ها بهره ببرید. این داروها نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه برای پوست هم خوب می باشد. در صورتی که از رژیم غذایی مبتنی بر گیاه استفاده می کنید و به طور ناگهانی این رژیم را تغییر دهید، این امکان وجود دارد که تنها احتیاج به مواد غذایی موجود در رژیم غذایی قبلی خود داشته باشید، که در این صورت مولتی ویتامین ها یک راه چاره طبیعی برای این مشکل می باشند.

شستن حوله ها و روبالشی

شما می توانید حوله و روبالشی خود را حداقل یک بار در هفته بشویید، اما در صورتی که سعی در از بین بردن آکنه دارید، سعی کنید دفعات شستشو را بیشتر کنید. به خصوص در تابستان، ما اغلب در هنگام خواب عرق می کنیم. این عرق بر روی روبالشی ریخته شده و باعث می شود به محض این که سرتان را دوباره روی بالش گذاشتید، پوست شما دوباره کثیف شود، بنابراین صورت خود را شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید. شستن روزانه روبالشی و حوله هم به حفظ پوستی سالم و تمیز به شما یاری می نماید.

استفاده از ماسک های طبیعی صورت

بعضی از غذاهای مورد علاقه ما می توانند برترین ماسک صورت جهت استفاده بر روی صورت های مستعد ابتلا به آکنه باشند. در صورتی که حدود نیم ساعت در روز از آب لیمو بهره ببرید، باعث ایجاد پوستی سالم و روشن خواهد شد. آب لیمویی که استفاده می کنید، باید تازه باشد. روغن زیتون هم به حفظ رطوبت پوست و حتی افزودن مواد مغذای به پوست یاری می نماید. سرکه سیب هم یکی از مواد مهم جهت سلامت پوست می باشد.منبع: راسخون

به "درمان های طبیعی آکنه که مایل به دانستن آن ها می باشید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های طبیعی آکنه که مایل به دانستن آن ها می باشید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید