سلامتی و پزشکی

با مسائل رایج گلکسی واچ 4 سامسونگ و روش های برطرف آن ها آشنا شوید

در عصری که زمان به یکی از گرانبهاترین دارایی های ما تبدیل شده است، ساعت های هوشمند پیشرفته نظیر گلکسی واچ 4 سامسونگ نه تنها به ما یاری می نمایند تا بهره وری خود را افزایش دهیم، بلکه به عنوان یک همراه دیجیتال در هر لحظه از زندگی کنار ما هستند. با این حال،...

5 اردیبهشت 1403

آیا بردن بچه ها به سینما تصمیم درستی است؟

ما به عنوان والدین نمی توانیم چیزهایی را که قبلاً در اوقات فراغت خود انجام می دادیم، رها کنیم. درست است که تصمیم های ناگهانی برای رفتن به مرکز خرید یا سینما، که زمانی فعالیت های روزمره و بدون برنامه ریزی بودند، ناگهان با آمدن بچه تبدیل به تجملات می شوند.

12 مهر 1402

8 توصیه برای کسانی که صبح ها خسته بیدار می شوند

احتمالاً همه می دانند که خواب کافی و به موقع، توجه و تمرکز را افزایش می دهد و از بسیاری از جنبه های شناختی دیگر، از جمله حافظه، حل مسائل، خلاقیت و پردازش احساسات پشتیبانی می نماید، اما بعضی از بیدار شدن زودهنگام رنج می برند که آمادگی برای کار، تحصیل یا...

30 مرداد 1402

راهکارهای عملی برای کم کردن مصرف باتری و جلوگیری از خاموش شدن موبایل، عکس

وقتی درصد شارژ باتری موبایل رو به سرپائینی می افتد، به ویژه در زمانی که دسترسی به برق ندارید، شرایط برایتان خیلی سخت می شود؛ اما با برخی ترفندها می توانید کمی مشکل را مدیریت کنید.

28 خرداد 1402

علائم تب کریمه کنگو

درباره چگونگی ابتلا به تب کریمه کنگو و علائم آن، گفت: تب کریمه کنگو یکی از انواع بیماری های ویروسی است که علائم آن تب به علاوه خونریزی است. به طوری که در پی تب، بیمار دچار انواع خونریزی می گردد؛ اعم از خونریزی داخلی یا خونریزی از بینی و ... که این خونریزی...

17 اردیبهشت 1402

هشدار؛ خانم ها در خانه پا برهنه راه نروند!

نباید پا برهنه راه بروند و این باعث می گردد ضربه زیادی به کف پا وارد گردد. حتما کفش یا صندل مناسب بپوشند. البته همه افراد چه آن هایی که احساس می نمایند مشکل دارند و چه آن هایی که این حس را ندارند، باید از کفی کفش استفاده نمایند.

2 اردیبهشت 1402

برطرف بوی سیر از دهان با 5 راه حل ساده ، برای از بین بردن بوی سیر در خانه چه کنیم

سیر یکی از خوراکی های محبوب است که کاربردهای زیادی در آشپزی دارد، اما یک بدی بزرگ آن بو گرفتن دهان است. در ادامه چند راه چاره ساده برای از بین بردن بوی سیر از دهان به شما یاد خواهیم داد.

26 فروردین 1402

همه چیز درباره اسیدوز متابولیک

شاید این نام برای شما غریب باشد. می خواهید بدانید اسیدوز متابولیک چیست؟وقتی مایعات بدن شما حاوی اسید بیش از حد باشد، به آن اسیدوز می گویند. اسیدوز زمانی اتفاق می افتد که کلیه ها و ریه ها نتوانند PH بدن شما را متعادل نگه دارند.

19 فروردین 1402

آیا خرس ها مثل خرس باغ وحش اصفهان، انسان ها را می کشند؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فوت یکی از نگهبانان باغ وحش صفه اصفهان در اثر حمله خرس اطلاع داد

4 فروردین 1402

دانشمندان می گویند نفس کشیدن در حال سخت تر شدن است، اما چرا؟

جزئیاتِ کاهش کیفیت هوای آینده که ناشی از این منابع طبیعی است در نشریه محیط زیست و ارتباطات زمین منتشر شده است. پیش بینی می شود که در حدود دو-سوم از آلودگی های آینده ناشی از گیاهان باشد.

15 اسفند 1401

راهنمای کامل عکاسی در سفر ، چگونه عکس های زیبا بیاندازیم

سفر کردن برای بسیاری از افراد، یک تجربه به یاد ماندنی و جاویدان است؛ به ویژه اگر یک سفر تکنفره باشد. شما به دلایل مختلف ممکن است دست به سفر تکنفره زده باشید؛ سفر شما ممکن است اولین سفر بعد از طلاق باشد؛ یا اولین سفر بین المللی، سفری به مناسبت تولدتان یا...

10 بهمن 1401

کمبود این ویتامین خطر بیماری قلبی را دو برابر می نماید

یافته های تحقیقات نو نشان می دهد که کمبود ویتامین D با دو برابر شدن خطر بیماری قلبی مرتبط است و افرادی که فاقد این ویتامین هستند احتمالاً فشار خون بالا دارند و از بیماری قلبی نیز رنج می برند.

6 دی 1401

با کشف یک پروتئین ایمنی، درمان نو برای آترواسکلروز یعنی سفت و تنگ شدن شریان های قلبی در حال توسعه است

بیماری های قلبی دلیل شماره یک مرگ و میر در ایالات متحده است و درمان ها هنوز بسیار محدود هستند. بیشتر درمان هایی که ما اکنون در دسترس داریم غیرمستقیم هستند به جز چند استثنا مانند درمان کاهش دهنده سطح کلسترول با داروهای دسته استاتین ها. و ما به صورت غیرمستقیم...

28 آذر 1401

خطرات و مزایای هوش مصنوعی چیست؟

انتظار می رود دنیا تا سال 2030 شاهد رشد 15.7 تریلیون دلاری فراوری ناخالص داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی باشد.

10 آذر 1401

سفید کردن پوست دست و پا با مراحلی ساده

بسیاری از شرکت های فراورینماینده محصولات بهداشتی و زیبایی، محصولاتی برای سفید کردن پوست دست و پا فراوری می نمایند. باوجوداین، مواد غذایی متعددی نیز وجود دارند که می توان از آنها به صورت موضعی برای سفید کردن پوست دست و پا استفاده کرد.

9 آبان 1401

چه کسانی باید در خوردن ترشی یا شور احتیاط نمایند؟

مصرف ترشی یا شور به شرایط سلامت فرد یا وجود بیماری در فرد بستگی دارد و سوال این است که چه کسانی باید در مصرف این مواد خوراکی احتیاط نمایند؟.

9 آبان 1401

کمبود تخت برای بستری مبتلایان آنفلوآنزا وجود ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کمبود تخت برای بستری مبتلایان آنفلوآنزا نداریم، گفت : در حال حاضر ظرفیت بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی پر شده و از مردم درخواست داریم به بیمارستان امام رضا (ع) که دارای بخش اطفال مجهز است، مراجعه نمایند.

7 آبان 1401

فراوری 300 تن پسته وحشی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمدگفت:پسته وحشی یا بنه درختی خودرو با ارتفاع دو تا هفت متر است که تقریبا در منطقه ها سردسیری کهگیلویه و بویراحمد بصورت انبوه رشد می نماید.

21 مهر 1401

شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست

گنجی گفت: در مجموع شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست، اما پیش بینی می گردد در مهرماه شرایط بهتر گردد.

5 مهر 1401

رازهایی که فقط خلبانان و خدمه پرواز می دانند!

چه ساعتی برترین ساعت برای پرواز است یا نظافت کابین ها هرچند وقت یکبار انجام می گردد؟ رازهای جالبی در خصوص هواپیما و پرواز وجود دارد که فقط خلبان ها می دانند و شما نمی دانید!

21 شهریور 1401
تعداد: (308)