راهنمای گردشگری سن پترزبورگ ، قلب فرهنگی روسیه

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، سن پترزبورگ با این که مرکز نیست، اما نام مرکز فرهنگی روسیه را یدک می کشد. سن پترزبورگ را به ونیز شمال می شناسند. شهر دوم روسیه به خودی خود مقصدی بی نظیر برای سفر و گردشگری است. ترکیبی از بافت کلاسیک و مدرن، موزه ها و جاذبه های مختلف، رستوران ها و زندگی شبانه این شهر را در میان شهرهای اروپا و روسیه خاص نموده است.

راهنمای گردشگری سن پترزبورگ ، قلب فرهنگی روسیه

برترین زمان سفر به سن پترزبورگ

نمایی زیبا از کاخ تابستانی |موزه هرمیتاژ

آب و هوای سن پترزبورگ هر ماه در حال تغییر و تحول است. این موضوع در راهنمای گردشگری سن پترزبورگ بسیار مهم است. تابستان و پاییز را شاید بتوان برترین فصل ها برای سفر به سن پترزبورگ دانست، اما ماه مارس برترین زمان سفر به سن پترزبورگ برای کسانی است که نه از خیابان های خلوت زمستان خوش شان می آید و نه از شلوغی در تابستان. ماه دسامبر (آذر و دی) و ژانویه (دی و بهمن) برای سن پترزبورگ ماه های سردی هستند، اما برای کسانی که در پی فضاهای روحانی در بافت شهر خلوت می گردند، فصل منحربه فردی ست. ماه ژوئن و ژوئیه (خرداد و تیر و مرداد) به فصل شب های روشن معروف است. زمانی که خورشید هیچ گاه کامل غروب نمی نماید. در این ماه ها شهر با رویدادها و جشنواره ها (و سال جاری با جام جهانی روسیه 2018) همواره زنده است. این مسئله باعث شده که این زمان ها اوج شلوغی شهر و هجوم گردشگر ها باشد.

کجا بمانیم؟ نکته ای مهم در راهنمای گردشگری سن پترزبورگ

هتل های سن پترزبورگ زیبا و باشکوه هستند

برای اقامت فضاهای متنوع و مختلفی پیش روی شماست. می توانید شکوه سن پترزبورگ سلطنتی را با ماندن در Trezzini Palace Hotel تجربه کنید. این اقامتگاه پنج ستاره، یکی از لوکس ترین هتل های روسیه و حتی جهان است. 21 اتاق باشکوه با دکوراسیونی بی نظیر در سرزمین تزارهای روسیه، جایی منحصربه فرد و جاودانه هر گردشگری درجهان است که دوستدار تجربه سفر به سن پترزبورگ است. این جا با هنر و تاریخ آمیخته است. چیزی شبیه یک موزه که می توانید با ماندن در آن به دل تاریخ بروید و در زمان سفر کنید.

هتل Kempinski Moika 22 یکی دیگر از انتخاب های درجه یک از بین هتل های پنج ستاره روسی در شهر سن پترزبورگ است. اتاق های بی عیب و نقص (مثل آرمیتاژ) که یک تجربه خاص و فراموش نشدنیِ لوکس خواهد بود. اتاق منظرهی به موزه آرمیتاژ دارد و به همین دلیل به این نام معروف شده است. موزه آرمیتاژ،اقامتگاه زمستانی تزارها، یک بنای دوطبقه است که وسایل، عتیقه ها و نقاشی های بی نظیری را از دوران سابق در دل خود جای داده است.

راهنمای گردشگری سن پترزبورگ ، غذا و نوشیدنی

غذاهای پرگوشت در روسیه بسیار پرطرفداران

نمی توان سن پترزبورگ را بدون مزه کردن غذاهای روسی ترک کرد.غذاهای سنتی روسیه،معمولاً به صورت ترکیبات مشخصی در هر بشقاب جدا نمی شوند بلکه شیوه سرو آن ها از طبخشان مهم تر است.معنای به سبک روسی غذا خوردن،یک میز پر تنوع و ساعت های زیادی لذت بردن از غذا و نان های برشته است.

مشهورترین رستوران های سن پترزبورگ

در رستوران های سن پترزبورگ همواره نمای زیبایی از شهر در چشمان شماست

پالکین (Palkin) احتمالا مشهورترین رستوران روسی است.در اینجا غذاهای سنتی روسی و فرانسوی سرو می شوند(پخت خوراک های فرانسوی در روسیه چیزی معمول است).فضای عالی و بی نقص این رستوران،آن را به یکی از شماره یک های گردشگران تبدیل می نماید.رستوران Russkaya Ryumochnaya No.1 هم یکی دیگر از رستوران های شیک و با منوی درجه یک در سن پترزبورگ است.نوشیدنی این رستوران مشهور است.چیزی که نباید به هیچ وجه در اینجا از دست بدهید.

رستوران منتخب بعدی ما Gastronomika است.جایی آرام و دلپذیر،با غذاهای مدرن اروپایی.در طبقه ششم Olympic Plazza Mall،مهمانان رستوران،منظرهی به همه سقف های زیبای سن پترزبورگ را پیش چشم خود خواهند داشت.نوشیدنی های ترکیبی اینجا را از دست ندهید.

عاشقان غذا،خوردن وعده ای را در رستوران EM از دست نخواهند داد.جایی که همه چیز از نان گرفته تا قهوه،همانجا جلوی چشم شما آماده می شود و تازه است.

زندگی شبانه سن پترزبورگ

راهنمای گردشگری سن پترزبورگ | شب های روشن سن پترزبورگ را از دست ندهید

زندگی شبانه سن پترزبورگ یکی از برترین هاست.کافی است راه خود را به سمت Rubinshtenya Ulitsa پیش بگیرید تا شاخه زندگی شبانه در سن پترزبورگ را باز کنید.اینجا انواع و اقسام باشگاه های شبانه و جاهایی برای خوردن نوشیدنی،هستند.El Copitas،Kabinet و Apotheke پیشنهادهای ردنشدنی ما هستند.یک جای دیگر هم باید به سه تای قبلی اضافه نمود و آن هم یک محل عالی برای نوشیدن،روی سقف است.در Makaronniki حس و حال جدیدی،برای شما قابل کشف خواهد بود.و البته جایی سرپوشیده برای نوشیدن هم در آن وجود دارد،اما شیشه ها نمی گذارند دید شما به شهر کور شود.بنابراین در هر فصلی می توان از این مکان لذت برد.

دیدنی های سن پترزبورگ

تجربه سفر به سن پترزبورگ،با فرصت های بسیار عکاسی درهم آمیخته است. دیدنی های سن پترزبورگ ، از ساختمان های کلاسیک گرفته، تا حاشیه مرکزی رود نیوا (Neva) و کانال های زیبای شهر، همگی چشم شما را برای دیدن تصویرهایی خارق العاده باز نگاه می دارند. یک سفر روی آّب، شاید تلفیق بی نظیری را از آرامش و منظره به شما بدهد. کافی ست با قایق های کوچک در ونیز شمال، سفر کنید تا چشم میزانا یکی پس از دیگری جایگزین شوند.

قصر زمستانی تزارها،که حالا موزه آرمیتاژ نام دارد،قصری سبز و سفید با معماری دوران باورک است. اما این بنا، تنها ساختمان مجذوب کننده شهر نیست. کلیسای ناجی در خون، هم درون و هم بیرونش، اعجاب آور است. بسیاری از بناهای مشهور سن پترزبورگ به سبک باروک یا نئوکلاسیک است، اما این کلیسا تحت تاثیر روح رمانتیک ناسیونالیستی ساخته شده است. معماری آن به قرون وسطای روسیه باز می شود. درون کلیسا موزائیک های بی نظیری را خواهید دید.

دیدنی دیدنی های سن پترزبورگ در ماه های گرم سال

دیدن باغ های زیبای سن پترزبورگ را از قلم نیاندازید

در ماه های گرم تر، حتماً به باغ های زیبای شهر سر بزنید که همواره با گل های خود زنده اند. باغ تابستان،قدیمی تربن پارک سن پترزبورگ است. این باغ با چشمه ها، مجسمه ها و انواع و اقسام گل وگیاه های متنوع پر شده است. در باغ های قصر پیترهوف (Peterhof Palace)، که در آن موزه بسیار جالبی هم وجود دارد از ورسای در فرانسه الهام گرفته اند و در یک کلام باید گفت خارق العاده است! کمی بیرون از شهر در کاخ کاترین،شما نمی توانید از معماری زیبای روکوکو غافل بمانید و دست به دوربین عکاسی تان نزنید. وقتی حرف از این بناهای بی نظیر می شود، عکس نگرفتن معنایی ندارد!

باغ الکساندر (Alexander Garden) با اینکه در قیاس با دیگر باغ ها،میزان کوچکتری دارد،یکی از برترین جاها برای عکاسی از کلیسای سنت آیزاک (St.Isaacs Cathedral) است. گنبد طلایی و مجذوب کننده ای کلیسا، تقریباً از هرجایی در شهر، دیده می شود. درون کلیسا موزائیک های جالب و بسیار با جزئیاتی را خواهید دید. به علاوه نقاشی های کلاسیک و شیشه کاری مات، فضای مجذوب کنندهی را درون کلیسا به وجود آورده است. شما می توانید همت به خرج دهید و 300 پله را به سوی سقف، قدم بردارید تا به یک منظره ویژه از شهر برسید.

راهنمای گردشگری هنر و فرهنگ

از نکات مهم سفر به روسیه در روزهای جام جهانی نباید بگذرید

سفر به سن پترزبورگ، سفر به قلب فرهنگی روسیه است. دیدنی های سن پترزبورگ در فرهنگ و هنر هم چیزی کم ندارد. علت این امر،حضور دربار پادشاهی تزاری برای مدت ها در این شهر بوده است، که حالا بقایای آن،سهم الارثی است که سن پترزبورگ را ثروتمند نموده است.این بقایا به جز بناهای تاریخی،شامل گالری های بسیار گران،موزه های منحصر به فرد و بسیاری چیزهای دیگر است.

موزه آرمیتاژ دومین موزه بزرگ در جهان، پس از لوور پاریس است و این در راهنمای گردشگری سن پترزبورگ بسیار مهم است. سن پترزبورگ بزرگ ترین گنجینه نقاشی جهان را داراست. در میان دیدنی های سن پترزبورگ این گنجینه حتما مورد علاقه هنرمندان گردشگر است. حدود 3 میلیون اثر تاریخی و هنری در این موزه قابل مشاهده است.در اینجا از عتیقه های مصر باستان گرفته تا هنر مدرن را خواهید یافت.در جغرافیای آثار هیچ محدودیتی نیست و از هرجایی در جهان،چیزهایی برای دیدن هست.

تجربه فرهنگ معاصر روسیه

کافه متفاوت مارینا گیسیچ در سن پترزبورگ

شاید بعضی در راهنمای گردشگری سن پترزبورگ به نکات فرهنگی و هنری احتیاج داشته باشند. برای تجربه چیزی معاصرتر،بهتر است سری به دوتا از برترین گالری های هنر مدرن شهر بزنید:گالری Marina Gisich و Erarta.

تجربه سفر به سن پترزبورگ بدون رزرو بلیت برای دیدن باله در تئاتر مارینسکی(Mariinsky Theatre)،چیزی کم خواهد داشت و در راهنمای گردشگری سن پترزبورگ باید این موضوع را مد نظر قرار داد. تئاتر مارینسکی به مدت دو سده،میزبان برترین های باله،اپرا و موسیقی،در جهان است.اگر باله برایتان تازه است،یکی از کلاسیک هایش را به دیدن بنشینید.مثلا باله دریاچه قو(Swan Lake) یا Nutcracker.در هر صورت هر چه را که انتخاب کنید،می توانید مطمئن باشید که یکی از برترین ها را دیده اید.برای تجربه ای خاص تر در بلیت VIP،می توانید یک جایگاه را رزرو کنید و مثل خانواده سلطنتی،به دیدنی باله بنشینید.

خرید و سوغاتی ؛ مراکز خرید و فروشگاه ها

شما هم اگر برای جام جهانی روسیه راهی این کشور هستید، حتما با خودتان ماتریوشکا بیاورید

خریدن سوغاتی برای کسانی که دوستشان دارید،بخشی از بسیاری سفرهاست و این قاعده در خصوص سفر به سن پترزبورگ نیز مستثنی نیست.عروسک های روسی،یادمان های دوران شوروی و کلاه های روسی از جنس خز در هر گوشه ای از خیابان پیدا می شود.قطعاً این سنگ های زینتی،هرچند بدلی باشند اما بدون افسون نیستند.اما اگر خواستار،چیزی خاص تر هستید،به سمت Larusse در Stremyannaya Ulitsa 3 بروید.اینجا پیش رویتان گنجی از اشیای قیمتی و تاریخی قرار گرفته است.

اگر در بین دیدنی های سن پترزبورگ هم فال می خواهید و هم دیدن بروید سراف فروشگاه کتاب Dom Knigi. این فروشگاه زیبا حداقل به یک بار دیدن می ارزد. معماری به سبک آرت نوو(Art Nouveu) به تنهایی ارزش ایستادن و دیدن دارد،حال آنکه در اینجا گنجینه بزرگی از ادبیات،در موضوعات مختلف،قرار گرفته است.

اشیاء تزئینی و دکوراتیو بسیار زیبایی در کارخانه چینی سازی سلطنتی (Imperial Procelain Manufactory) پیدا می شوند.این چینی سازی در سال 1744 درست شده است و اولین در کل روسیه است.

برای خرید عمومی به کجا برویم؟

مراکز خرید باشکوه سن پترزبورگ ، هم خرید و هم گشت تاریخی

در راهنمای گردشگری سن پترزبورگ اشاره به نکات ضروری خرید بسیار مهم است. مراکز خرید را هم باید از جمله دیدنی های سن پترزبورگ به حساب آورد. برای خرید عمومی تر به مرکز خرید Galeria بروید که مجموعه ای از 300 نوع برند است. این یعنی اینجا برای هر ذائقه ای چیزی پیدا می شود. Bolshoi Gostiny Dvor یکی دیگر از مراکز خرید دیدنی در سن پترزبورگ است که از قدیمی ترین ها در کل روسیه به شمار میرود.اینجا می توانید خاویار قرمز تست کنید و اگر خوشتان آمد و از نظر اقتصادی هم برای خرید بیشتر آن مسئله ای نداشتید مقداری هم با خود به خانه ببرید.برای یک تجربه منحصر به فرد،حتماً به DLT نگاهی بیندازید.قدیمی ترین فروشگاه سن پترزبورگ(تاسیس 1908) برندهای بزرگ جهان از قبیل Burberry،Celine،Balenciaga و Hugo Boss را به شما عرضه می نماید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای گردشگری سن پترزبورگ ، قلب فرهنگی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری سن پترزبورگ ، قلب فرهنگی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید