راه حل افزایش ارزش پول ملی حمایت از فراوری است نه حذف صفر

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، یک کارشناس مالی مطرح نمود: راه کار افزایش ارزش پول ملی حذف چهار صفر از واحد پول کشور نیست بلکه تقویت فراوری داخل است، تقویت فراوری ملی باعث حمایت و ارزش گذاری پول کشور می گردد.

راه حل افزایش ارزش پول ملی حمایت از فراوری است نه حذف صفر

اکبر ابدالی محمدی -عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور- در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ بلاگ پو ، در مورد حذف چهار صفر از واحد پول ملی، اظهار کرد: با توجه به شرایط آشفته مالی جامعه الان زمان مناسبی برای این عملکرد نبوده بلکه کنترل نقدینگی و تورم اولویت بالاتری دارد.

مولف کتاب اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر اضافه کرد: دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی دلایلی را مطرح نموده است و اشاره داشته که این عملکرد اثری روی تورم و اقتصاد ندارد، اما اثر روانی موثری به همراه دارد، همچنین برای سنجش پول ملی نسبت به پول خارجی تاثیرگذار است.

این مدرس دانشگاه اعلام کرد: بحثی که باید مورد تامل جدی قرار بگیرد این است که حذف چهار صفر به خودی خود باعث دامن زدن به تورم نگردد، چرا که در برخی مناطق هنوز کالا ها و خدماتی زیر هزار تومان به فروش می رسد و مردم برای گرد کردن این واحد ها ممکن است به گرانی دامن بزنند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشورگفت: راه حل افزایش ارزش پول ملی حذف چهار صفر از واحد پول کشور نیست بلکه تقویت فراوری داخل است، تقویت فراوری ملی باعث حمایت و ارزش گذاری پول کشور می گردد، اگر فراوری قوی باشد کمبود کالا جبران می گردد.

ابدالی محمدی با اشاره به لزوم کنترل نقدینگی بیان کرد: نقدینگی افسار گسیخته به سمت فراوری نمی رود بلکه به سمت فراوریهای غیر مولد و دلالی سوق پیدا می نماید، وقتی نقدینگی به سمت کالایی مانند سکه می رود؛ به مراتب تقاضا کالا را افزایش و به دنبال آن باعث افزایش قیمت کالا و کاهش ارزش پول داخل می گردد.

وی اضافه کرد: دولت می تواند با مشخص زیر ساخت برای پروژه های سود آور نفتی باعث سرازیر شدن نقدینگی به سمت این پروژه ها گردد و به این ترتیب نقدینگی و تورم را کنترل کند و به نبال آن ارزش پول ملی حفظ گردد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به لزوم افزایش سود دهی فراوری خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید به سود آور شدن فراوری داخلی یاری نمایند، زمانی که مردم مشاهده نمایند سرمایه گذاری در فراوری سود آور است به فراوری رو می آورند، فشار هایی که روی فراوری نمایندگان داخل است از جمله مالیات، تعرفه های گمرکی، تورم و... باعث دلزدگی فراوری نماینده می گردد و به مراتب از سودآوری فراوری ملی می کاهد.

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه حل افزایش ارزش پول ملی حمایت از فراوری است نه حذف صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل افزایش ارزش پول ملی حمایت از فراوری است نه حذف صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید