شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، گنجی گفت: در مجموع شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست، اما پیش بینی می گردد در مهرماه شرایط بهتر گردد.

شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست

رضا گنجی با اشاره به کمبود شدید سرم در استان خوزستان، گفت: در توزیع سهمیه استانی سرم، اولویت با بیمارستان ها است که تا به امروز شرایط را مدیریت نموده ایم، اما نمی توانیم بگوییم اوضاع خیلی خوب است.

او با اشاره به مسائل بخش خصوصی در تامین سرم اضافه نمود: با توجه به افزایش نرخ و بعلاوه خرید و فروش نقدی سرم، تامین سرم به قدرت خرید موسس داروخانه برمی گردد بنابراین بعضی داروخانه ها نمی توانند سرم تهیه نمایند.

به گفته آقای گنجی در حال حاضر علاوه بر داروخانه های دولتی، در بعضی داروخانه های بخش خصوصی که توان اقتصادی دارند نیز سرم موجود است، اما واقعیت این است که بسیاری از داروخانه ها سرم ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد که در مجموع شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست، اما با توجه به اینکه واردات سرم در حال اجرا است و خط های فراوری شبانه روز در حال فعالیت هستند، پیش بینی می گردد در مهرماه شرایط بهتر گردد.

این مقام مسئول بعلاوه مدعی شد که با توجه به کمبود شدید سرم، کارخانه سرم سازی خوزستان نیز بدون چشمداشت اقتصادی در حال فراوری سرم است تا مشکل برطرف گردد.

وبلاگ بلاگ پو خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تامین سرم زیاد خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید