انتهاِ جشنواره فیلم کوتاه تهران چه می گردد؟

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، دبیر سی وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام نمود: اگر امکان نمایش فیلم ها در سالن های سینما فراهم نشود، قطعاً در اسفندماه با پخش آنلاین فیلم ها جشنواره را به انتها خواهیم رساند.

انتهاِ جشنواره فیلم کوتاه تهران چه می گردد؟

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، دوره سی وهفتم جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آبان ماه امسال به صورت مجازی برگزار گردید، اما بخش اصلی آن که همان نمایش فیلم است به دلیل تعطیلی فعالیت سینماها و رضایت نداشتن جمعی از فیلمسازها برای پخش آنلاین به زمانی دیگر موکول شد. در آن موقع قرار بر این بود که همزمان با بازگشایی سینماها جشنواره به صورت محدود در چند سالن برگزار گردد، اما با ادامه منع فعالیت مشاغل گروه 3 و 4 که سینماها هم جز آن ها می شوند هنوز بخش اصلی این جشنواره برگزار نشده است.

روز گذشته، 6 دی ماه اعضای هیات داوران بخش فیلم های کوتاه جشنواره فیلم فجر امسال هم معرفی شدند و قرار است داوران این بخش آثار بخش رقابتی را در حوزه فیلم کوتاه ارزیابی نمایند . حال سوال اینجاست که با برگزار نشدن جشنواره فیلم کوتاه چه آثاری از این جشنواره آنالیز و داوری می شوند؟

در این باره سید صادق موسوی - دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران- به وبلاگ بلاگ پو گفت: ما آثار راه یافته را به جشنواره فجر داده ایم و داوری آن ها از بین آثار راه یافته به جشنواره فیلم کوتاه تهران انجام می گردد چون به هر حال جشنواره ما هنوز برگزار نشده است.

او در پاسخ به اینکه تکلیف برگزاری جشنواره چه می گردد؟ شرح داد: منتظر هستیم و امیدواریم به زودی سینماها باز شوند تا بتوانیم جشنواره را هم به شکل فیزیکی و هم به شکل آنلاین برگزار کنیم. اگر این اتفاق نیفتد نهایتا تا انتها سال آن را به شکل آنلاین برگزار خواهیم کرد، یعنی اگر تا انتها امسال سینماها باز نشوند ما در اسفند ماه جشنواره را به شکل آنلاین برگزار می کنیم.

موسوی درباره اینکه آیا موانع برگزاری آنلاین رفع شده است؟ گفت: یکسری از فیلمسازان در نامه نگاری هایی اعلام کردند که موافق پخش آنلاین فیلم های خود نیستند. بنابراین چنین فیلم هایی از بخش نمایش آنلاین بیرون گذاشته می شوند و فقط توسط داورها دیده می شوند. به هر حال جشنواره متعلق به سال 99 است و باید حتما در همین سال هم به انتها برسد.

وی اضافه نمود: البته تمام امیدواری ما این است که در همین دی ماه سینماها باز شوند تا به شکل فیزیکی و آنلاین همزمان با هم جشنواره را برگزار کنیم. اگر چنین شرایطی فراهم گردد فیلم هایی که موافق پخش آنلاین نیستند فقط در سالن سینما نمایش داده می شوند.

او در پاسخ به اینکه بستر پخش آنلاین فیلم ها کجا خواهد بود؟ گفت: همچنان در حال مذاکره هستیم ولی قطعاً در یک پلتفرم اختصاصی نخواهد بود و چند پلتفرم را برای نمایش فیلم ها در نظر داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتهاِ جشنواره فیلم کوتاه تهران چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتهاِ جشنواره فیلم کوتاه تهران چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید