صادرات منطقه ویژه پارس 115 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مهدی یوسفی با بیان اینکه پارس جنوبی نقش بسزایی در چرخه فراوری بخش انرژی کشور و ارزش افزوده حاصل از آن دارد گفت: در مهر ماه امسال دو میلیون و 511 هزار و 686 تن کالا به ارزش دو میلیارد و 124 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شد.

صادرات منطقه ویژه پارس 115 درصد افزایش یافت

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس ادامه داد: این میزان صادرات از حیث ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 115 درصدی نشان می دهد.

یوسفی اضافه نمود: در مهرماه امسال یک میلیون و 613 هزار تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 460 میلیون دلار و 897 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 663 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه مالی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات از حیث ارزش نسبت به شهریورماه سالجاری نیز رشد 107 درصدی نشان می دهد.

کالاهای صادراتی منطقه ویژه پارس شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است که عمدتا به کشور های چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزامبیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اوکراین، قطر، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک صادر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات منطقه ویژه پارس 115 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات منطقه ویژه پارس 115 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید