عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان نمود؛ کمبود داروی بی حسی در کشور، جراحی فک و صورت وابسته به تجهیزات پزشکی است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، پرهیز گفت: درحال حاضر کشور با کمبود داروی بی حسی روبرو است و این مشکل برای جان بیماران خطر آفرین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان نمود؛ کمبود داروی بی حسی در کشور، جراحی فک و صورت وابسته به تجهیزات پزشکی است

به گزارش خبرنگار ، علیرضا پرهیز عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران اظهار کرد: رشته جراحی فک و صورت وابسته به تجهیزات پزشکی است و باید کوشش کنیم تا بتوانیم تجهیزات را ارتقا دهیم و به بیماران یاری کنیم؛ این رشته احتیاج به افزایش ارتباط با دیگر کشور ها دارد چرا که می توان اطلاعات دیگران را در اختیار گرفت و از جدیدترین اتفاقات جهان با خبر شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه حوزه ایمپلنت قابل مقایسه با رشته آی تی است، گفت: آی تی رشته ای است که احتیاج به بروز شدن دارد و البته مورد غفلت قرار گرفته و اگر در حوزه ایمپلنت هم غفلتی گردد، عقب ماندگی از دستاورد های ساخت ایمپلنت برای کشور به بار می آید.

پرهیز با اشاره به اینکه کمبود داروی بی حسی در ایران وجود دارد اعلام کرد: تجهیزات مصرفی در رشته جراحی فک و صورت، به خصوص داروی بی حسی بسیار کم است و اگر نتوان آن را تامین کرد به مردم صدمه وارد می گردد، سعی می کنیم که بتوانیم مسائل را در این زمینه رفع کنیم و از بهترین مواد بهره ببریم.

جراحان از بهترین ایمپلنت های موجود در بازار استفاده می نمایند

وی با تاکید بر اینکه اکنون از تجهیزات کره ای استفاده بیشتری می گردد، توضیح داد: تاکنون جراحان فک و صورت از ایمپلنت چینی استفاده نکرده اند ما تمام کوشش خود را به کار می گیریم تا جراحان ما از بهترین نمونه های موجود در بازار استفاده نمایند.

دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت با انتقاد از بیمه هایی که خدمات جراحی فک و صورت را تحت پوشش قرار نمی دهند، اظهار کرد: درست است که در جراحی فک، صورت فرد زیباتر می گردد؛ اما این جراحی اقدامی درمانی است و بسیاری افراد فقط برای زیبایی این جراحی را انجام می دهند، اما باید گفت که این جراحی را تنها باید در موارد ضروری که منجر به افسردگی فرد می گردد انجام داد.

وی یادآوری کرد: مسائل گوارشی و سایر اختلالات فک نامناسب، با انجام جراحی قابل درمان هستند اما به واسطه اینکه ارزیابی این قبیل درمان ها توسط کارشناس معمولی بیمه که هیچ آشنایی با این قبیل عارضه ها و بیماری ها ندارد انجام می گردد؛ این خدمات تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان نمود؛ کمبود داروی بی حسی در کشور، جراحی فک و صورت وابسته به تجهیزات پزشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان نمود؛ کمبود داروی بی حسی در کشور، جراحی فک و صورت وابسته به تجهیزات پزشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید