علم و تکنولوژی

با مسائل رایج گلکسی واچ 4 سامسونگ و روش های برطرف آن ها آشنا شوید

در عصری که زمان به یکی از گرانبهاترین دارایی های ما تبدیل شده است، ساعت های هوشمند پیشرفته نظیر گلکسی واچ 4 سامسونگ نه تنها به ما یاری می نمایند تا بهره وری خود را افزایش دهیم، بلکه به عنوان یک همراه دیجیتال در هر لحظه از زندگی کنار ما هستند. با این حال،...

5 اردیبهشت 1403

فرکانس رم در برابر زمان تاخیر؛ کدام مهم تر است؟

در حالی که بحث های داغی پیرامون بهترین پردازنده های گرافیکی (GPU) و بهترین پردازنده های مرکزی (CPU) برای بازی وجود دارد، ظرافت های مربوط به حافظه (RAM) غالباً نادیده گرفته می شوند. انتخاب یکی از بهترین رم ها برای بازی ممکن است ساده به نظر برسد، اما انتخاب بین...

14 اسفند 1402

ظاهرا تب و تاب اپل ویژن پرو زودتر از انتظار فروکش کرده است

هیچ شکی نیست که اپل ویژن پرو یک شاهکار خارق العاده در حوزه فناوری است، اما نمی توان نواقص آن را نیز نادیده گرفت. وزن سنگین، قیمت بالا و موارد استفاده به نسبت محدود، از جمله ایرادات مهم این محصول هستند. با وجود اینکه شمار زیادی از طرفداران اپل این هدست...

26 بهمن 1402

رقابت نفس گیر هوش مصنوعی با باهوش ترین دانش آموزان دنیا

هوش مصنوعی DeepMind در این مسابقه پیروز شد تا به 25 سوال از 30 سوال مطرح شده پاسخ دهد و این در حالی بود که دارنده مدال طلای هندسه به 26 سوال پاسخ داد.

3 بهمن 1402

عجیب ترین مسافر فضا این موجود چینی است! ، عکس

چین میخواهد گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود، یعنی تیانگونگ بفرستد. آزمایش هایی که از طریق این ماهی انجام می گردد به تحقیقات فضانوردان و دانشمندان یاری بسیاری خواهد نمود.

4 مرداد 1402

کتاب ستارۀ باران در روستای چهارروستایی گناوه رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران در گناوه، این آیین رونمایی عصر سه شنبه با حضور زهره زنگنه یوسف آبادی (داستان نویس)، زهره سعدزاده (داستان نویس) و خدیجه نظری نویسندۀ کتاب ستارۀ باران در کتابخانه عمومی روستای چهارروستایی برگزار خواهد شد.

12 تیر 1402

راهکارهای عملی برای کم کردن مصرف باتری و جلوگیری از خاموش شدن موبایل، عکس

وقتی درصد شارژ باتری موبایل رو به سرپائینی می افتد، به ویژه در زمانی که دسترسی به برق ندارید، شرایط برایتان خیلی سخت می شود؛ اما با برخی ترفندها می توانید کمی مشکل را مدیریت کنید.

28 خرداد 1402

شروع سفر رئیسی به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا از یکشنبه آینده

رئیس جمهور یکشنبه آینده به منظور تداوم سیاست تقویت روابط با کشورهای همسو و دوست و ارتقای سطح همکاری های مالی، سیاسی و علمی، به دعوت رسمی همتایان خود در راس یک هیئت عالیرتبه، به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر خواهد نمود.

20 خرداد 1402

خیز انگلیس برای کنترل انحصارطلبی شرکت های فناوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانون مذکور با تسهیل فرایند رد کردن عضویت آنلاین و مقابله با نقدهای جعلی، حمایت از مصرف کنندگان را قدرتمندتر می نماید.

6 اردیبهشت 1402

برترین مربی تاریخ فوتبال انتخاب شد ، لیست 10 مربی برتر

ربات معروف هوش مصنوعی، برترین سرمربیان تاریخ فوتبال تا به امروز را انتخاب کرد.

22 فروردین 1402

شکایت از آمازون به دلیل ردیابی بیومتریک کاربران

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، در سال 2021 قانونی در شهر نیویورک به تصویب رسید که به موجب آن شرکت های فناوری و صاحبان مشاغل ملزم به اطلاع رسانی در خصوص جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان خود اعم از اسکن چهره و اثر انگشت هستند.

29 اسفند 1401

تصاویری از تویوتا کرولا 2023 ، محبوب با باتری کوچک تر و شتاب بیشتر

پیشرانه قوی و تغییرات فنی، تویوتا کرولا هاچ بک را رقابتی نگه می دارد. در این مطلب به ویژگی های تویوتا کرولای 2023 پرداخته ایم.

30 بهمن 1401

راهنمای کامل عکاسی در سفر ، چگونه عکس های زیبا بیاندازیم

سفر کردن برای بسیاری از افراد، یک تجربه به یاد ماندنی و جاویدان است؛ به ویژه اگر یک سفر تکنفره باشد. شما به دلایل مختلف ممکن است دست به سفر تکنفره زده باشید؛ سفر شما ممکن است اولین سفر بعد از طلاق باشد؛ یا اولین سفر بین المللی، سفری به مناسبت تولدتان یا...

10 بهمن 1401

آنالیز گلکسی تب S6 لایت سامسونگ؛ تبلت مالی در عین حال کارآمد

گلکسی تب S6 لایت سامسونگ یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تبلت های سامسونگ در فروشگاه آنلاین خبرنگاران به شمار می رود که توانسته با ارائه قابلیت های بسیار مجذوب کننده و کاربردی در عین داشتن قیمتی مناسب، نظر کاربران را به سمت خود جلب کند. در این مقاله قصد...

3 بهمن 1401

عکس ، دورترین کهکشان راه شیری کشف شد

دیجیاتو نوشت: اخترشناسان پیروز شده اند دورترین ستاره در کهکشان راه شیری را شناسایی و برای مرز بیرونی کهکشان ما تعریف جدیدی ارائه نمایند.

24 دی 1401

مروری بر 10 سالگی پر زحمت اندروید! ، جنگ گوگل با بیش از 30 میلیون برنامه مخرب ادامه دارد

سیستم عامل اندروید گوگل، اکنون 10 ساله است، در طول سال های گذشته، مسائل امنیتی چندان اهمیتی برای بعضی کاربران موبایل نداشت. اما اکنون اهمیت این نوع مسائل چندین برابر شده است چرا که سیستم عامل اندروید روی بیش از 2 میلیارد دستگاه در سراسر دنیا نصب شده است.

11 دی 1401

ایرباس ای 330 نئو؛ شرکت هواپیمایی کندر و ارائه تعریفی از تجمل سبز

معرفی روش های پایدارتر و دوستدار محیط زیست در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی دیگر یک جریان تجملی نبوده بلکه امری ضروری محسوب می گردد. مقررات بین المللی در هر دو بخش قرار است که سخت گیرانه تر شوند تا حرکت به سمت هدف کربن صفر در مسیر درست خود ادامه یابد.

8 دی 1401

از فروش آسانسور تا تعمیر و نگهداری اسانسور بدانید

کاربرد آسانسورآسانسور در زندگی معاصر ما دستگاهی پرکاربرد به شمار می رود. ضرورت این وسیله کاربردی در وجود ساختمان های چند طبقه که بخش جدایی ناپذیر و همینطور عمده در معماری شهرها هستند، معین می گردد. تقریبا می توان گفت تصور ساختمان های بلند مرتبه امروزی...

13 آذر 1401

خطرات و مزایای هوش مصنوعی چیست؟

انتظار می رود دنیا تا سال 2030 شاهد رشد 15.7 تریلیون دلاری فراوری ناخالص داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی باشد.

10 آذر 1401

بازار لوازم خانگی میزبان فناوری و نوآوری ها می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی با هدف تقویت ارتباط میان صنایع لوازم خانگی ایران و مراکز علمی، پژوهشی و فناور، تحقق فراوری ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی...

6 آذر 1401
تعداد: (277)