عوارض رنگ مو؛ 7 نکته مهمی که خانم ها باید بدانند!

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، آیا رنگ موی فرد موردعلاقه خود را دیده اید و دلتان خواسته شما نیز چنین رنگی را بر سر داشته باشید؟ باوجوداینکه رنگ کردن مو سرگرم کننده است، اما عوارضی را به دنبال دارد که بهتر است از آن ها مطلع شوید. در این مقاله، نگاهی اجمالی بر عوارض رنگ مو خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.

عوارض رنگ مو؛ 7 نکته مهمی که خانم ها باید بدانند!

عوارض رنگ مو چیست؟

1. آلرژی

این که موهای خود را به دلیل پنهان سازی رنگ سفید یا ایجاد تنوع رنگ کرده اید، در هر دو صورت ممکن است از عوارض رنگ مو بهره برده و در معرض خطر ابتلا به واکنش های آلرژیک شدید قرار بگیرید. عامل اصلی ابتلا به آلرژی ماده ای به نام پارافنیلن دی آمین یا (PPD) است. رایج ترین علائم آن عبارت اند از خارش پوست سر، قرمزی و تورم پوست سر، شوره سر خفیف، تورم در اطراف چشم ها و پلک ها و پوسته پوسته شدن اطراف چشم ها، بینی و صورت.

2. شکنندگی مو

یکی دیگر از عوارض رنگ مو، شکنندگی موهاست. اگر اغلب موهای خود را رنگ می کنید، به دلیل مواد شیمیایی موجود در رنگ، موها بیش ازحد پردازش می شوند. مواد شیمیایی، موهایتان را از رطوبت محروم کرده، کوتیکول ها را جدا و موها را خشک و شکننده می کند. موهای شما درخشندگی اش را از دست می دهد؛ بنابراین درنهایت باید به فکر راه چارهی برای موهای شکننده خود باشید و چاره ای جز کوتاهی مو نخواهید یافت.

خواندن این مطلب نیز توصیه می گردد: آبرسانی پوست به کمک 9 راه چاره قابل دسترس

3. تحریک پذیری پوست

رنگ مو ممکن است باعث واکنش های پوستی گردد. در این حالت، برخی از عوارض رنگ مو عبارت اند از: احساس سوزش، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست، خارش و ناراحتی. توصیه می گردد 48 ساعت قبل از رنگ کردن موهای خود، آزمایش حساسیت انجام دهید. در این آزمایش، آلرژن مشکوک اعمال می گردد و پوست شما بعد از دو روز بررسی می گردد تا مطمئن شوید واکنش آلرژیکی وجود ندارد. در صورت مشاهده کوچک ترین واکنش آلرژیک، از رنگ کردن موها خودداری کرده و در صورت مشاهده تورم و خارش نیز به متخصص پوست مراجعه کنید.

4. سرطان

بررسی های آزمایشگاهی نشان داده اند که PPD می تواند به سلول های DNA انسان آسیب زده و موجب سرطان گردد؛ اما اینکه آیا وجود مقادیر کم PPD در رنگ مو آسیب پذیر است یا خیر، هنوز معین نشده است. این امر موجب دلسردی در مدار تحقیقاتی شده است. انجمن سرطان آمریکا معتقد است در مورد اینکه آیا رنگ موها سرطانی هستند یا خیر، باید قبل از نتیجه گیری تحقیقات بیشتری انجام گردد.

رزورسینول یکی دیگر از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو است. رزورسینول یک ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز است که می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را با مختل کردن تعادل طبیعی هورمون ها افزایش دهد.

5. بثورات پوستی

از دیگر عوارض رنگ مو بثورات پوستی است. اغلب ثابت شده افرادی که به رنگ مو آلرژی دارند دچار خارش و قرمزی پوست می شوند؛ بثورات در محل هایی که رنگ اعمال شده ظاهر می گردد. شما باید بلافاصله به متخصص پوست مراجعه کرده و بدون هیچ تأخیری درمان را شروع کنید.

6. آسم

مطالعات مختلف نشان داده آرایشگرانی که به طور مکرر با مواد شیمیایی مانند رنگ مو سروکار دارند بیشتر در معرض عوارض رنگ مو قرار داشته و بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند. آسم نتیجه قرار دریافت در معرض PPD هایی است که در رنگ مو وجود دارد. همین امر موجب می گردد ریه ها حساس شده و نفس کشیدن سخت گردد.

7. هزینه های پنهان

اگرچه رنگ کردن مو زیاد گران به نظر نمی رسد اما این کار هزینه های پنهان زیادی دارد. قبل از رنگ کردن مو حتماً با یک آرایشگر صحبت کنید.

همان طور که قبلاً نیز گفتیم رنگ کردن مو می تواند سرگرم کننده باشد و ما از شما نمی خواهیم این کار را به طور کامل کنار بگذارید؛ اما توصیه ما این است با در نظر دریافت جوانب مثبت و منفی موهای خود را رنگ کنید.

منبع: مجله انگیزه

به "عوارض رنگ مو؛ 7 نکته مهمی که خانم ها باید بدانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض رنگ مو؛ 7 نکته مهمی که خانم ها باید بدانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید