فستیوال نیمه پائیز در چین

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، از فستیوال نیمه پائیز در چین بیشتر بدانید

فستیوال نیمه پائیز (中秋节)، که به آن فستیوال ماه چینی نیز گفته می گردد، یکی از مهم ترین فستیوال ها برای مردم چین است و به عنوان تعطیل رسمی شناخته می گردد. شاید مهم ترین بخش آن، دور هم جمع شدن مجدد خانواده هاست. این جشن سرزنده و پر شور هر سال در پانزدهمین روز از ماه هشتم تقویم قمری چینی برگزار می گردد و به همین علت نیز تاریخ مشخصی روی تقویم غربی ندارد. در این شور و شادی، دوستان و عزیزان کنار هم جمع شده و علت گرامیداشت آن، این است که ماه در طول شب کامل ترین و درخشان ترین قرص خود را دارد. به همین علت این زمان در سال را جشن می گیرند، و دورهم از کیک های ماه که غذای سنتی این مراسم و دایره ای شکل است خورده و لذت می برند. این کیک نمادی از دور هم آمدن مجدد نیز است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این فستیوال بدانید.

فستیوال نیمه پائیز در چین

جشن نیمه پائیز یکی از دو رویداد مهم در تقویم چینی است و تعطیل رسمی است. در این روز مردم به سوی خانواده های خود می شتابند و افراد دور از خانه به مدت طولانی با خیره شدن به ماه، به فکر خانه و کاشانه خود می افتند. این جشن ریشه ای چند هزار ساله دارد که به تدریج و مرور زمان تکمیل شده است. امپراتوران باستان ماه پائیزی را می پرستیدند و برای آن قربانی هدیه می کردند. بعد از آن، نجیب زاده ها و افراد مهم کشوری با گرامی داشت ماه کامل در نیمه پائیز، تفکرات و احساسات خود را بیان می کردند.

در جشن نیمه پائیزی در سلسله ژو، پرستش ماه بسیار رواج داشت. زیر ماه، میزهای بزرگ با چراغ های فانوسی چیده می شد که روی آن ها کیک ها ماه، هندوانه، سیب، خرمای سرخ، آلو، انگور و دیگر هدایای قربانی عرضه می شدند. کیک های ماه و هندوانه پیش فرض این مراسم بودند. بعد از پرستش، کیک بزرگ دایره ای ماه به تعداد اعضای خانواده قاچ می شد. در سلسله تانگ، توجه به ماه نکته اصلی مراسم نیمه پائیزی بود و مردم تاکید بیشتری به پرستش ماه داشتند. جشن نیمه پائیزی در سلسله تانگ تبدیل به یک فستیوال دائمی شد.

حقایقی در خصوص فستیوال نیمه پائیز

  • نام به چینی: (中秋节) ژونگ چیو ژیئاه
  • اهمیت: دومین جشن مهم (سنتی) چینی بعد از سال نوی چینی
  • تاریخ: سپتامبر یا اکتبر
  • غذای محبوب: کیک ماه
  • جشن ها: گرامیداشت ماه کامل، خوردن کیک ماه
  • ریشه ها: جشن برداشت محصول با ریشه هایی در پرستش ماه
  • تاریخ: بیش از سه هزار سال پیش
  • خوشامدگویی: به طور ساده جشن نیمه پائیز مبارک

چینی ها چگونه این روز را جشن می گیرند

بیشتر جشن های سنتی و با معنی چینی در بیشتر خانه ها در چین یا کشورهای مجاور جشن گرفته می شود. اصلی ترین رسم و رسوم در این جشن خوردن کیک ماه، خوردن شام با خانواده، خیره شدن و پرستش ماه، و روشن کردن فانوس است.

چرا فستیوال نیمه پائیز جشن گرفته می شود و چگونه این جشن شروع شد

این مراسم ریشه ای سه هزار ساله دارد و به پرستش ماه در دوران امپراتوری شانگ (1600-1046 قبل از میلاد) بر می شود. این جشن به قدری اهمیت دارد که شعرهای زیادی در خصوص آن سروده شده است، الهام بخش داستان ها و افسانه های بی شماری بوده است و ریشه های آن به وسیله نسل ها، سینه به سینه منتقل شده است.

منبع: الی گشت

به "فستیوال نیمه پائیز در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال نیمه پائیز در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید